Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@09:42:50 GMT

تولید رب 22 هزار تومانی با گوجه هزار تومانی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۸۷۰۸

تولید رب 22 هزار تومانی با گوجه هزار تومانی

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، فروش یک بسته رب‌ گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی به قیمت ۲۲ هزار تومان در حالیکه قیمت گوجه‌فرنگی ربی کیلویی ۱۰۰۰ تومان است، نشان از سودجویی کارخانه‌های تولیدکننده دارد.

به گزارش ایسنا، قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای اول مهر ماه سال گذشته (۱۳۹۷) با بیش از ۴۰ درصد افزایش نسبت به ماه قبلش به حدود ۷,۰۰۰ تومان رسید که به دنبال آن قیمت رب گوجه‌فرنگی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرد، به‌طوری‌که قیمت هر قوطی در برخی برندها و مغازه‌ها تا ۲۰ هزار تومان و در سایت‌های فروش نیز به بیش از ۲۴ هزار تومان رسید؛ به دنبال آن در سه ماهه اول امسال (۱۳۹۸) نیز طبق گزارش مرکز آمار ایران متوسط قیمت رب گوجه‌فرنگی به حدود ۲۲ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت و ادامه گرانی رب گوجه‌فرنگی در حالی است که در چند ماه اخیر قیمت گوجه‌فرنگی در حد قابل توجهی کاهش یافته و به دنبال آن سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف شد با توجه به کاهش نرخ گوجه‌فرنگی نسبت به اصلاح نرخ رب گوجه‌فرنگی اقدام کند و قیمت اصلاحی در سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی شود، اما کاهش قیمت رب گوجه‌فرنگی با مقاومت تولیدکنندگان این محصول روبه‌رو شد و دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در گفت‌وگویی با ایسنا، خواستار افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت این محصول در سامانه ۱۲۴ نیز شد، که علت آن را افزایش قیمت سایر ملزومات تولید رب گوجه‌فرنگی همچون قوطی، درب آسان بازشو،‌ کارتن و شیرینگ عنوان کرد.

در چنین شرایطی در جدیدترین واکنش به این وضعیت، اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - به ایسنا می‌گوید: سال گذشته کارخانه‌های تولیدی رب گوجه به بهانه افزایش قیمت لحظه‌ای گوجه‌فرنگی، قیمت رب را افزایش دادند.

وی افزود: اما در سال جاری و در شرایط فعلی که قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی ربی به ۱۰۰۰ تومان رسیده است، یک بسته رب ۸۰۰ گرمی به قیمت ۲۲ هزار تومان فروخته می‌شود که این موضوع نشان از سودجویی برخی کارخانه‌های تولیدی دارد.

در این اوضاع و احوال خبری از دستگاه‌های نظارتی نیست و مشخص نیست که فاصله قیمتی بین گوجه‌فرنگی ۱۰۰۰ تومانی و رب گوجه ۲۲ هزار تومانی با چه منطقی قابل توجیه است!؟

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رب گوجه گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، با افزایش یک میلیون تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۸۲ هزار تومان افزایش در مقایسه با روز کاری گذشته، سه میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله شد.

اونس طلا نیز به نرخ ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6098085 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • آلرژی بهاری دارید؟ این مواد غذایی را بخورید
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی