Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@02:57:45 GMT

هشتگردی‌ها به‌زودی مترو دار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۸۹۴۵

آفتاب‌‌نیوز :

عملیات اجرایی پروژه خط ریلی گلشهر ـ هشتگرد مراحل پایانی خود را طی می‌کند و مطابق زمان‌بندی به زودی تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران می‌شود. نهایتا شرکت مترو پس از انجام تست‌های لازم بر اساس استاندارد و رفع نواقص احتمالی آن را به بهره برداری گرم خواهد رساند.

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی مترو هشتگرد

پروژه مترو هشتگرد به پیشرفت بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تخصیص اعتبار و تاکید محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بر تسریع عملیات اجرایی، این پروژه مراحل نهایی را طی می‌کند. حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی هر هفته از این طرح بازدید به عمل می‌آورد. طاهرخانی از پایان عملیات اجرایی خط مترو گلشهر ـ هشتگرد تا پایان شهریور خبرداد و گفته است که وزارت راه و شهرسازی بر اساس وعده‌های داده شده تا پایان شهریورماه عملیات اجرایی مترو را به اتمام می‌رساند و شرکت بهره برداری مترو تهران برای رفع نواقص احتمالی و ادامه کار وارد فرآیند خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی مترو اظهار کرد: مشکلات، بدون ورود مستقیم شخص وزیر راه و شهرسازی تقریباً لاینحل یا مستلزم زمان زیادی بود. خوشبختانه با ورود به موقع اسلامی در خصوص معارضین، تامین اعتبار، خرید تجهیزات تخصصی که تولید داخل نداشتند و در اوج تحریم‌ها در کمترین زمان خریداری و وارد کشور شد و با تجهیز اکیپ‌های کاری مختلف در سرتاسر خط با فعالیت‌های شبانه‌روزی عملیات اجرایی مترو به نقطه پایانی نزدیک شده است.

طاهرخانی از پیمانکار مجموعه خواست با استفاده از ظرفیت‌ها و به‌کارگیری تمام امکانات نسبت به تسریع در انجام کارهای باقیمانده اقدام کند.

گفته می‌شود اقدامات لازم برای خرید تجهیزات مترو هشتگرد صورت گرفته که با نصب این تجهیزات و انجام سیگنالینگ، پروژه به بهره برداری می‌رسد. هم‌چنین از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید برای مترو هشتگرد هزینه شده و به گفته مسوولان از منابع دولتی تنها ۱۰ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

بهمنی: جمعیت ساوجبلاغ با افتتاح مترو ۲۵ هزار نفر افزایش می‌یابد

مدتی قبل محمود بهمنی، نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس با بیان اینکه در تلاشیم متروی هشتگرد در شهریور به بهره برداری برسد، گفته بود: با افتتاح این مترو شاهد افزایش ۲۰ تا ۲۵ هزار نفری شهرستان ساوجبلاغ خواهیم بود که این تعداد سرریز جمعیتی استان تهران و شهرستان کرج هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: احداث پل جدید بند قیر در محدوده ملاثانی به شوشتر در مرحله طراحی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رحمان بهرامی با اشاره به وضعیت محور اهواز ملاثانی شوشتر دزفول، اظهار کرد: این محور یکی از پرترافیک ترین و حادثه سازترین محورهای ارتباطی استان بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهرامی افزود: در این محور یک دستگاه پل ۱۰۰ متری در محدوده بندقیر در حال احداث است که در حال حاضر در مرحله طراحی است و به زودی در فرایند مناقصه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: محور ملاثانی تا شوشتر به صورت چهارخطه بوده که یک قطعه به طول ۴ کیلومتر از پلیس راه ملاثانی تا پل بندقیر که در حال حاضر پیشرفت حدود ۸۵ درصدی دارد، طی چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه محور شوشتر به دزفول یکی از محورهای پر تردد استان است، گفت: باند دوم این محور در سال گذشته عملیات آن انجام شده که ۳ و نیم کیلومتر آن آماده آسفالت است و در صورت تزریق آسفالت دولتی به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی از احداث زیرگذر شرافت در این محور خبر داد و عنوان کرد: این زیرگذر به صورت ۲ دستگاه پل رفت و برگشت به طول ۱۵ کیلومتر احداث شده است که یک دستگاه از این زیرگذر طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد و زیرگذر دوم نیز به زودی در مرحله خاک برداری قرار می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون