Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@10:13:40 GMT

تظاهرات در سن پترزبورگ علیه تخلفات انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۰۶۱

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات مجاز عصر سه‌شنبه پلاکاردهایی با نوشته "دروغ‌ گفتن به ما بس است" در دست داشتند.

معترضان همچنین علیه الکساندر بگلوف، شهردار سن پترزبورگ که در انتخابات هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) به عنوان پیروز معرفی شد، شعار دادند. بگلوف عضو حزب روسیه متحد است که پایگاه قدرت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظران انتخاباتی، لیستی از نقض‌های رخ داده شامل تلاش برای خرید رای، عدم صدور مجوز برای نظارت ناظران بر شمارش آراء و بازشماری مشکوک در برخی از مناطق که نامزدهای حزب روسیه متحد برای شورای شهر در آنجا با رقابت جدی اپوزیسیون مواجه بودند، ارائه داده‌اند.

ایلیا رومیانتسف، از معترضان در گردهمایی سن پترزبورگ گفت: ما اینجاییم چون از وضعیت انتخابات در کشورمان ناراضی و خشمگین هستیم. شمارش آراء نقض‌هایی داشته است. این فریاد ناامیدی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند

هفت ماه پس از کشته شدن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه خصوصی واگنر که سرکردگی شورش علیه دولت روسیه را برعهده داشت، مسکو شروع به کنترل کردن کامل این گروه کرد. 

براساس گزارش الشرق الاوسط، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که دولت روسیه با اضافه کردن هزاران جنگجوی سابق خود با دیگر اعضای وفادار به دولت این کشور، ساختار این گروه را بازسازی کرده و همه آنها را به ۴ گروه رزمی تقسیم کرده است.

به گفته این مقامات آمریکایی، یکی از این گروه‌ها متحد با گارد ملی روسیه و قبلاً به اوکراین رفته است، در حالی که دو گروه دیگر زیر نظر وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی در مسکو فعالیت می‌کنند.

این دو مقام گفتند که گروه چهارم، معروف به لژیون آفریقا و متحد یک گروه موجود به نام ردوت، همچنان برای کنترل بقیه عناصر واگنر سابق در برخی از پایتخت‌های آفریقا کار می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد ترکیب این جناح‌های جدید، از جمله تعداد اعضای آنها که در اصل به «واگنر» تعلق دارند، در دست نیست.

همچنین مشخص نیست که پسر پریگوژین که در ابتدا هزاران مزدور واگنر را پس از مرگ پدرش کنترل می‌کرد، هنوز تا چه حد اختیار کارها در دستش است که به اهداف پدرش وفادار می‌مانند. پریگوژین در آگوست گذشته بر اثر سقوط هواپیمایش کشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس