Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@10:45:47 GMT

کشف ابزارهای سنگی هفت هزار ساله در داورزن

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۲۹۱

کشف ابزارهای سنگی هفت هزار ساله در داورزن

ابزارهای سنگی با پیشینه هفت هزار سال در شهرستان داورزن استان خراسان رضوی کشف شد.

به گزارش قدس آنلاین، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن گفت: این ابزارها که در تپه ای در این شهرستان شناسایی شده مربوط به دوره نوسنگی و این تپه نیز کارگاه ابزارسازی بوده است.

محمد عبدالله زاده ثانی افزود: مطالعه بیشتر روی این ابزارهای سنگی با کمک ابزارشناسان و باستان شناسان متخصص در پژوهشگاه باستان شناسی کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با شناسایی این ابزارهای سنگی، پیشینه حضور انسان در شهرستان داورزن از شش هزار به حدود هفت هزار سال افزایش می‌یابد.

او گفت: تا کنون بیش از ۴۵ محوطه و تپه مربوط به پیش از تاریخ در منطقه غرب خراسان رضوی شناسایی شده که بیشترین فراوانی ابزارهای سنگی در تپه سنگی شهرستان داورزن است.

شهرستان داورزن با ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران - مشهد در کنار تردد سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع)، شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.

آسیاب‌های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان‌ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق سردسیری و آبشارهای منطقه بفره و کویر از جمله آثار تاریخی و طبیعی داورزن است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ابزارهای سنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مرتضی احمدی نجات مسئول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید از بنا‌ها و جاذبه تاریخی می‌توانند از روز یکشنبه 16 اردیبهشت از بنا‌های تاریخی شهرستان کاشان بازدید کنند.


مجموعه جهانی باغ تاریخی فین، محوطه باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی و عباسیان، حمام سلطان امیراحمد از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان کاشان هستند

دیگر خبرها

  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس ۱۱۲ ساله (+عکس)
  • واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)
  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در فارس برملا شد
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس ۱۱۲ ساله
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس 112 ساله (+عکس)