Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وساطت مجموعه زندان ها، مددکاران و شوراهای حل اختلاف در زندانهای استان و همکاری و همراهی مسئولا ن قضایی استان و نیز استفاده از ظرفیت بزرگان قوم، معتمدین و ریش سفیدان طی سه سال گذشته ۱ 6 زندانی محکوم به قصاص با اخذ رضایت اولیاء دم از طناب دار رهایی یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌« اسماعیل جمیاری » در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ افزود‌: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش بین طرفین دعاوی و تعمیم و تسری روحیه گذشت و احسان در بین مردم، اعضاء شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها، مددکاران، مسئولا ن و کارکنان زندانهای استان با همکاری و همراهی مراجع قضایی در سه سال گذشته طی رایزنی با شکات و دعوت به میانجی گری طرفین دعوا با جلب رضایت اولیاء دم 16 نفر از زندانیانی که حکم قصاص آنها تایید شده بود از قصاص رهایی یافته و به کانون خانواده خود بازگشتند.

وی بیان کرد : با توجه به تراکم‌ جمعیت کیفری زندانها نیازمند هم افزایی و مشارکت بیشتر با شورای حل اختلاف هستیم که انصافاً با همراهی و همگامی معاونت قضایی رئیس کل در شوراهای حل اختلاف استان و شورای های حل اختلاف مستقردر زندان های دهدشت، گچساران و یاسوج و نیز استفاده از ظرفیت آیت‌الله ملک حسینی، علماء، بزرگان قوم، معتمدین ، متنفذین و ریش سفیدان اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ سازی و تشویق مردم به گذشت، احسان و برادری و نیز اصلاح ذات البین انجام گرفته است.

مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد‌: سیاست دستگاه قضایی در دوره تحول و نیز برنامه های ابلاغی سازمان زندان ها ایجاب می کند تا پرونده های دارای زندانی قصاص بطور ویژه رصد و پیگیری شود و با علم به اینکه قصاص ‌حق شرعی و قانونی اولیای دم است اما با هدف جلوگیری از ادامه خصومت ها و منازعات و برقراری نظم و آرامش به جامعه، مدیریت زندانها با همراهی مجموعه قضایی، ریش سفیدان و معتمدین محلی  توانسته است تا درسه سال گذشته ۱ 6و با اخذ گذشت و رضایت از اولیای دم تعداد 16 زندانی محکوم به قصاص از دار مجازات اعدام رهایی یافته و فرصت دوباره حیات و زندگانی را با لطف و کرم، احسان و گذشت شکات به دست بیاورند تا روحیه گذشت و ایثار درجامعه و فرهنگ صلح و سازش در بین مردم بیش از پیش نهادینه شو د.

وی در پایان با قدردانی از همه اشخاص حقیقی و حقوقی و فرد فرد کسانی که در این مسیر گام برداشته و از اعتبار و حتی آبروی خود مایه گذاشته و زمینه حیات دوباره را برای انسان های نادم و پشیمان فراهم کر‌ده اند از علماء، سران طوایف و قبای ل، معتمدین و ریش سفیدان و متنفذین تقاضا کرد تا با شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها و نیز کمیته های صلح و سازش همکاری کر ده و در زمینه جلب رضایت و توسعه و ترویج روحیه تعاون، گذشت، ایثار و اصلاح ذات البین همکاری و همراهی داشته باشند تا شاهد جامعه ای سالم، امن و عاری از خشونت باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رهایی از قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد