Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@08:42:47 GMT

زمین با سرعت غیرقابل باوری گرم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۸۳۵

زمین با سرعت غیرقابل باوری گرم می‌شود

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به گفته دانشمندان، گازهای گلخانه‌ای که عمدتا با سوختن سوخت‌های فسیلی وارد جو می‌شوند، سطح زمین را سریع تر از آنچه قبلاً درک شده بود، گرم می‌کنند.
مدل‌های جداگانه از دو مرکز تحقیقاتی پیشرو در فرانسه نشان داد اگر انتشار گازهای کربن بدون مجوز ادامه داشته باشد، تا سال 2100 درجه حرارت متوسط 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

0 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح پیش صنعتی خواهد شد که 2 درجه از سناریویی که توسط هیئت بین دولتی تغییرات اقلیم (IPCC) در سال 2014 ارزیابی شد بیشتر است.

دانشمندان می‌گویند محاسبات جدید نشان می‌دهد که اهداف توافق‌نامه پاریس برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین و کاهش 2 یا 1.5 درجه‌ای آن در بهترین حالت چالش برانگیز خواهد بود.
«Olivier Boucher» مدیر «Institute Pierre Simon Laplace Climate Modeling Center» در پاریس گفت:« دو مدل ارائه شده در سناریو معروف به SSP1 2.6 که به طور معمول به ما اجازه می‌دهد تا گرمایش زمین زیر 2C بماند کاملاً به آنجا نمی‌رساند.»


نسل جدیدی از 30 مدل‌ آب و هوایی عجیب و غریب که به عنوان CMIP6 شناخته می شوند در گزارش مهم بعدی IPCC در سال 2021 ارائه خواهند شد.

هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم (Intergovernmental Panel on Climate Change) که با سرواژه IPCC مشهور است، یک ارگان بین دولتی علمی به شمار می رود که اقدام به ارزیابی جامع از اطلاعات علمی، فنی و اجتماعی-اقتصادی جاری در مورد مخاطرات تغییرات آب‌وهوایی بر اثر فعالیت‌های انسانی در سراسر جهان می‌کند. ارزیابی پیامدهای بالقوه این تغییرات و گزینه‌های احتمالی سازگار شدن با این پیامدها و کاستن از عواقب آن از کوشش‌های این نهاد است.

جامعه پیش‌صنعتی، اشاره به ویژگی‌های اجتماعی و شکل‌های سازمانی گروه‌های سیاسی و فرهنگی متداولی که پیش از پدیداری انقلاب صنعتی، در بازهٔ زمانی از ۱۷۵۰ تا ۱۸۵۰ است. اصطلاح «پیش از رواج صنعت و صنعت شدن» اشاره به دورانی پیش از آن‌ است که جامعه توانست از ماشین آلات و ابزارها برای کمک به انجام کارها به صورت یک‌جا کمک بگیرد. تمدن پیش از صنعتی شدن به سده‌ها پیش برمی‌گردد، ولی دوران اصلی شناخته شده به عنوان جامعهٔ پیش‌صنعتی درست قبل از جامعه صنعتی رخ داده‌ است. جامعه‌های پیش‌صنعتی در هر منطقه‌ای نسبت به منطقهٔ دیگر، بسته به فرهنگ هر منطقه یا سابقهٔ تاریخی زندگی اجتماعی و سیاسی آنها متفاوت است. اروپا در این‌ مورد، برای نظام فئودالی و دوران قرون وسطایی شناخته شده‌ است.

انتهای پیام/

178 / 159 گازهای گلخانه‌ای توافق‌نامه پاریس توافق‌نامه پاریس گرمایش زمین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گازهای گلخانه ای توافق نامه پاریس توافق نامه پاریس گرمایش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

مجلس آمریکا بسته ۲۶میلیارد دلاری جدید برای کمک به رژیم صهیونیستی تصویب کرد. رسانه‌های آمریکا به بازداشت صد‌ها دانشجوی آمریکایی به بهانه حمایت از ‎فلسطین پرداختند.

شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • توصیه ربیعی به مسئولان با یک خاطره عجیب: مدتی تصمیم نگیریم!
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • کنایه علی ربیعی به مسئولان: فقط بر سر جای خود بنشینید و کاری نکنید تا اوضاع خراب‌تر نشود /هردم از این باغ بری می‌رسد!
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد