Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که در حدود ۱.۵ میلیون کارگر انگلیسی گفته‎اند که دستمزد آن‌ها در روز‌های تعطیلی پرداخت نمی‎شود.

ایندیپندنت نوشته است که این امر باعث شده تا میزان دستمزد این کارگران به حداقل دستمزد برسد.

قاضی لیندسی در موسسه تجزیه و تحلیل انگلیس می‌گوید، نقض حقوق کارگران در انگلیس امری بسیار مرسوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هر ۷ کارگری که در هتل‌ها و رستوران‌ها مشغول به کار هستند یک کارگر گفته است که آنان برای روز‌های تعطیلی هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند.

علاوه بر آن، از هر ۲۰ کارگر انگلیسی یک نفر گفته است که برای ایام تعطیلات دستمزدی از سوی کارفرما به آنان پرداخت نمی‌شود. نقض این قانون از سوی کارفرمایان باعث می‌شود نیرو‌های کارگر انگلیسی متضرر شده و در طول سال حداقل دستمزد را داشته باشند که اقدامی غیر قانونی به حساب می‌آید.

در گزارش سال گذشته دولت انگلیس اعلام کرد که عملاً هیچ موسسه دولتی مقررات مربوط به پرداخت حقوق تعطیلی کارگران را اجرا نکرده و شواهد مستند مبنی بر آن است که مبلغ پرداخت نشده برابر است با خسارات ناشی از نقض قوانین حداقل دستمزد.

یک تحلیلگر اقتصادی می‌گوید، دولت انگلیس قوانین بسیاری برای اداره بازار کار خود دارد که در این قوانین از بیشترین ساعت کاری تا دریافت حداقل حقوق را شامل می‌شود. اما این قوانین تنها در صورت اجرای صحیح می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند.

میلیون‌ها کارگر در انگلیس از دریافت حق ابتدایی‎شان همانند حق الزحمه، حقوق تعطیلات و حداقل دستمزد محروم می‌شوند.

در همین حال اندیشکده "تنک" در گزارشی می‎گوید، در سال ۲۰۱۷_۲۰۱۸، ۲۰۰ هزار کارگر انگلیسی کمتر از آنچه متوسط حداقل دستمزد است دریافت کردند. این در حالی است که کارگرانی که بالای ۲۵ سال سن دارند، باید دستمزد آن‌ها بیشتر از دستمزد ملی پرداخت شود. نقض حقوق کارگران حتی بیشتر از آن چیزی است که در داده‌ها آمده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار بین الملل حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او یه ایلنا گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار کذشته و وفق مواد ۱ و۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901201

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟