Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:44:19 GMT

تلفات جاده ای در کرمانشاه هفت درصد کاهش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۵۰۳

تلفات جاده ای در کرمانشاه هفت درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این کاهش تصادفات که حاصل مدیریت خوب فرمانده انتظامی استان یوده در حالی اتفاق افتاده که کرمانشاه به چهار استان همجوار خود یعنی همدان، لرستان، ایلام و کردستان خدماتی از جمله حمل ونقل ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساختار پلیس راه و راهور استان نیازمند تقویت جدی است و مسئولان ناجا باید به این موضوع توجه و عنایت ویژه ای داشته باشند، افزود: در خود استان هم تا جایی که امکان داشته از منابع داخلی سعی در تقویت و تجهیز امکانات مربوط به آنها را داشته ایم که نتیجه آن کاهش تلفات و مصدومان حوادث رانندگی بوده است.

بازوند گفت: از آن جایی که کاهش تلفات رانندگی یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است سعی کرده ایم تا آنجا که امکان پذیر است به سمتی پیش برویم که هر ساله شاهد کاهش سوانح جاده ای باشیم که خوشبختانه توفیقاتی نیز حاصل شده، هرچند هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: یکی از راه هایی که برای کاهش سوانح جاده ای انجام شده آغاز عملیات احداث آزاد راه بیستون - حمیل بوده و پروژه به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی گفت: محورهای استان کرمانشاه به دلیل اینکه مرکز ثقل غرب کشور محسوب می شود عموما پرتردد است و همین موضوع می طلبد تا مسئولان ناجا و دیگر نهادهای دست اندرکار، توجه ویژه ای به استان داشته باشند.

بازوند تصریح کرد: پلیس یکی از ظرفیت های خوب استان است که باید در بخش های مختلف از جمله راه و راهور تقویت شود تا با انجام کارهای پیشگیرانه شاهد کاهش تلفات انسانی باشیم.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به بازگشایی مرز خسروی اشاره و با بیان اینکه تحقق این مهم یکی از مطالبات مردم کرمانشاه بوده است، گفت: باید از این فرصت استفاده و ظرفیت ها و پتانسیل های استان به کل کشور معرفی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ درصد جمعیتی که مرز مهران را برای سفر خود به عتبات عالیات انتخاب کردند از راه کرمانشاه تردد داشتند، افزود: امسال شاهد هجم بسیار بیشتری از زائران در استان خوایهم بود وخوشبختانه آمادگی لازم نیز از سوی همه دستگاه های اجرایی استان وجود دارد.

بازوند خاطرنشان کرد: کرمانشاه علاوه بر پذیرایی از زائران داخل کشور، پذیرای زائرانی از کشورهای ترکیه و آذربایجان نیز خواهد بود که امیدوارم با کمک های بیشتر مسئولان کشوری امکانات بیشتری برای تردد زوار فراهم شود.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه حوادث رانندگی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد

 تیمور باقری اظهار داشت:  در تقویم سالیانه کشور هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح  و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی  باشد.

وی گفت:سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  برنامه های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که  از آن جمله می توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به  کاربران جاده‌ای  ، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران،  طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه بمنظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی نام برد.

باقری  ، هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد حساسیت  در بین  عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه  در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت  که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها  و مردم تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران