Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:16:16 GMT

میچل باچله اتهام دریافت رشوه‌ از شرکت برزیلی را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۵۷۸

میچل باچله اتهام دریافت رشوه‌ از شرکت برزیلی را رد کرد

کمیساریای ارشد حقوق بشر سازمان ملل، اتهام دریافت پول از مسؤولان یک شرکت برزیلی که در دام رسوایی‌ مالی افتاده‌اند را رد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میچل باچله، کمیساریای ارشد حقوق بشر سازمان ملل، به شبکه تلویزیونی "۲۴ اورا"ی شیلی گفته، "هیچ ارتباطی با شرکت اُ اِی اس و یا هیچ شرکت دیگری نداشته است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه برزیلی "فویا دِ اس. پائولو" این هفته گزارش داده بود که لئو پینهیرو، از مسؤول شرکت برزیلی اُ اِی اس، به نهادهای این دولت اعلام کرده بود که این شرکت با پرداخت ۱۴۰ هزار دلار به کمپین انتخاباتی میچل باچله در سال ۲۰۱۳، خواستار تضمین قرارداد ساخت یک پل به شیلوئه (از جزایر شیلی) تحت همکاری چند شرکت بین‌المللی شده بود؛ پینهیرو گفته است که شرکت مذکور، دستورات لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهوری وقت برزیل -که حال تحت بازداشت است- را پیش می‌برده است.

این رئیس‌جمهوری پیشین، طی تحقیقاتی سراسری (موسوم به کارواش) که در برزیل آغاز شد، به فساد متهم شده است. این اتهامات، دامن بسیاری از تاجران و سیاست‌مداران برزیلی را نیز گرفته است.

لئو پینهیرو، رئیس سابق شرکت اُ اِی اس بوده و پس از آنکه یک قاضی با درخواست او مبنی بر گذراندن ادامه حبسش در بازداشت خانگی موافقت به عمل آورد، روز سه‌شنبه از زندان آزاد شد.

در تحقیقات گسترده کارواش، به بررسی میلیاردها دلار پول جابجا شده تحت قراردادهای شرکت نفتی "پتروبراس" پرداخته شده است. این پرونده جوانب زیادی از حیات سیاسی و تجاری بزرگترین کشور آمریکای جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است.

دادستان‌های مسؤول این پرونده می‌گویند، شرکت‌های عظیم ساخت و ساز مانند اُ اِی اس، اُدبرچت و آندراده گوتی‌یرز عملا کارتلی ایجاد کرده بودند که طرف قراردادهای شرکت پتروبراس را به طور دلخواه انتخاب و مبالغ قراردادها را بیش از آنچه بود تعیین می‌کردند و مازاد این مبالغ به جیب برخی مسؤولان این شرکت و گاها سیاست‌مداران می‌رفت.

شرکت ادبرچت طی توافقی با دادستان‌های آمریکا، به پرداخت رشوه در کشورهایی نظیر کلمبیا، ونزوئلا، پرو، آرژانتین و جمهوری دومینیکن اقرار کرده است.

مقامات دولت سباستین پینیه‌را، رئیس‌جمهوری فعلی شیلی درخصوص اتهام رشوه‌خواری میچل باچله اظهار نظری نکرده‌اند اما برخی قانون‌گذاران، خواستار ارائه جزئیات بیشتر از سوی این مقام بلندپایه سازمان ملل شده‌اند.

خوزه آنتونیو کاست، قانون‌گذار راست‌گرای برزیلی خواستار کناره‌گیری باچله از مقام خود در سازمان ملل و پاسخگویی به نهادهای دولت شیلی شده است. به گفته او، اگر اتهامات مطرح مالی علیه او صحت داشته باشند، "بزرگترین فساد متوجه یک رئیس‌جمهوری شیلی خواهد بود".

در همین حال سیاست‌مداران چپ‌گرا این اتهامات را بی‌اساس خوانده‌اند. باچله در سال ۲۰۰۶، به عنوان اولین رئیس‌جمهوری زن شیلی انتخاب شد و سپس به ریاست آژانس زنان سازمان ملل درآمد؛ او در سال ۲۰۱۴ به شیلی بازگشت و تا سال ۲۰۱۸، ریاست جمهوری کشورش را برعهده داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لولا داسیلوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صدر هیئتی برای حضور در هشتادمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به تایلند، مقر این سازمان بین المللی، سفر کرد.

به گزارش ایسنا، منظور در این سفر ضمن ملاقات با خانم آلیس جابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ، بر توسعه همکاری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر، تجارت، حمل و نقل و ارتباطات با این دبیرخانه تاکید کرد.

جابانا نیز از پیشنهاد ایران برای تقویت همکاری ها با دبیرخانه اسکاپ استقبال کرد و مقرر شد تا مذاکرات تخصصی و کارشناسی در ارتباط با موضوعات یادشده از سوی دو طرف آغاز شود.

منظور در دومین روز نشست اسکاپ در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت همکاری های دیجیتال برای دستیابی به توسعه پرداخت.

او در سخنرانی خود، ضمن ارائه آماری از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیجیتال بر اهمیت توسعه این حوزه در کشور وفق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. توسعه سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال، انتقال تجربه و دانش میان کشورهای عضو، توجه به حقوق خانواده و کودکان در فضای مجازی و تقویت همکاری با کشورهای عضو اسکاپ در این حوزه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده در این سخنرانی بود.

معاون رئیس‌جمهور در دیدار با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند که در زمان استقبال و بدرقه از منظور در فرودگاه بانکوک حضور داشت بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی با تایلند تاکید کرد.

منظور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار اقدام قاطع جهانی برای توقف حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و امدادرسانی فوری به ساکنین غزه شد.

مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند ضمن قدردانی از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی اسرای تایلندی در غزه، بر عزم جدی دولت جدید تایلند برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.   

از دیگر برنامه های منظور و همراهان، حضور در سفارت ایران در بانکوک و دیدار با سفیر و کارکنان نمایندگی بود. در این نشست صمیمانه، طرفین در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل کنسولی و ایرانیان مقیم تایلند، شرایط کاری سفارت و رابطه سیاسی و اقتصادی با تایلند، میانمار و لائوس که سفارت ایران در بانکوک، اکردیته دو کشور دیگر نیز هست، بحث و تبادل نظر کردند.

منظور تاکید کرد که در راستای اجرایی شدن شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری یعنی «افزایش تولید با مشارکت مردم» از ظرفیت ایرانیان مقیم تایلند برای کمک به توسعه کشور حداکثر بهره برداری به عمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد