Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور حدود یک ماه پیش از دو برابر شدن قیمت لوازم‌التحریر خبر داد؛‌ حالا کمتر از یک هفته تا بازگشایی مدارس، مشاهدات میدانی از بازار لوازم‌التحریر نشان می‌دهد که برای خرید و پر کردن یک جامدادی (شامل مداد مشکی و قرمز، اتود، پاک‌کن، تراش، خودکار آبی و قرمز و خط‌کش) باید حداقل حدود ۱۷هزار تومان و حداکثر ۲۱۸ هزار تومان هزینه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بررسی‌های صورت گرفته از بازار لوازم‌التحریر نشان می‌دهد که برای خرید یک بسته دوازده‌تایی مداد مشکی یا قرمز می‌توانید بین هشت تا ۲۳ هزار تومان هزینه کنید. البته برندهای معروف‌تر و گران‌قیمت‌تر نیز هستند که هر مداد آن‌ها حدود ۳۰۰۰ تومان قیمت دارد.

همچنین مدادهای طرح‌دار که بیشتر برای کودکان تولید می‌شود نیز به قیمت حدود ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسد و خودکارهای معمولی را نیز می‌توانید با قیمت ۹۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان تهیه کنید.

برای خرید اتود نیز که امروزه جای مداد را برای بیشتر دانش‌آموزان گرفته، باید حداقل ۵۰۰۰ و حداکثر ۶۵ هزار تومان هزینه کنید.

هر بسته مداد رنگی ۱۲‌ تایی نیز بین ۱۹ تا ۳۵ هزار تومان قیمت دارد. البته بسته‌های مدادرنگی‌ شش تایی نیز در بازار به چشم می‌خورد که حدود ۳۰۰۰ تومان قیمت دارد. به گفته فروشندگان بیشترین قیمت بسته‌های شش‌تایی مدادرنگی حدود ۱۵ هزار تومان است.

در بخش فروش دفتر، تنوع قیمتی بالایی وجود دارد. بعضی از مغازه‌ها دفاتر دولتی با نرخ مصوب شامل دفترچه ۴۰ برگ ۱۷۰۰ تومانی، ۶۰ برگ ۲۵۰۰ تومانی، ۸۰ برگ ۳۴۰۰ تومانی و ۱۰۰ برگ ۴۲۰۰ تومانی عرضه می‌کنند.

در سایر فروشگاه‌ها نیز دفاتر ۵۰ برگ حدود ۴۰۰۰ تا ۱۱ هزار تومان، دفاتر ۸۰ برگ ۷۰۰۰ تا ۱۵ هزار تومان و دفاتر ۱۰۰ برگ ۸۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پایین‌ترین قیمت دفتر نقاشی نیز حدود ۶۰۰۰ تومان است و گران‌ترین دفترهای نقاشی هم دفترهای ۱۰۰ برگ آچهار هستند که با قیمت ۱۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اما عجیب‌ترین محدوده قیمت مربوط به پاک‌کن و تراش است، به طوری‌که قیمت هر دو این محصولات از ۱۰۰۰ تومان شروع می‌شود و قیمت پاک‌کن به ۲۵ هزار تومان و قیمت تراش به ۳۰ هزار تومان نیز می‌رسد. فروشندگان می‌گویند که گران‌ترین پاک‌کن‌ها برندهای آلمانی هستند و تراش‌های ایستاده نیز قیمت بالا را در این بخش دارند. غلط‌گیر نیز به قیمت حدود ۵۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

خط‌کش‌های تکی به قیمت حدود ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان عرضه‌ می‌شود، اما قیمت بسته‌های خط‌کش شامل نقاله و گونیا به ۵۰۰۰ تا ۱۷ هزار تومان می‌رسد. قیمت پرگار نیز ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

انواع جامدادی نیز در ساده‌ترین حالت ۵۰۰۰ تومان قیمت دارد، اما قیمت طرح‌های خاص این کالا به ۶۵ هزار تومان هم می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس لوازم التحرير نوشت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار روز سه شنبه افزایش محدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و در پله پایانی کانال چهارم از کریدور ششم بسته شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، معامله‌گران مدعی هستند تقاضا اندکی از عرضه پیشی گرفته اما این حضور پررنگ بازارساز و کاهش اونس جهانی طلاست که انتظارات تورمی را تا حدودی کاهش داده است.

سیاست فریز دلار ادامه دارد

برخی معامله‌گران با توجه به اجرای سیاست فریز قیمت دلار توسط بانک مرکزی در سال گذشته معتقدند دلار با تلاش سیاست‌گذار در منطقه فعلی به ثبات رسیده و اگر اخبار نامساعد سیاسی روانه بازارها نشود؛ دلار فعلا در محدوده‌ فعلی ماندگار است. باید توجه داشت روند کاهشی قابل توجه قیمت در بازارهای جهانی در کاهش التهابات بازارهای داخلی بی‌تاثیر نبود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در ادامه سال جاری فشار مالیاتی زیاد خواهد شد و سخت‌گیری‌های دولت افزایشی است. آنها می‌گویند برای دولت رونق اقتصادی و اشتغال اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی برای بازارهای مالی به وجود خواهد آورد.

راه درهم از دلار جدا شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت کاهش ۸۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۵۲۰ تومان بسته شد. تتر با کاهش ۲۵۰ تومانی به کف کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در چهارمین روز اردیبهشت افزایش ۱۵۰ تومانی داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان عرضه شد.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898778

دیگر خبرها

  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟