Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@17:07:45 GMT

دوگانه نویر- تراشتگن، یادآور جدال کان- لمان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۱۰۴

دوگانه نویر- تراشتگن، یادآور جدال کان- لمان

مانوئل نویر سالها است که سنگربان اول بی چون و چرای تیم ملی آلمان است اما مارک آندره تراشتگن دروازه‌بان بارسا این روزها بیشتر از هر زمان دیگری تخت پادشاهی نویر را تهدید می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، مانوئل نویر سالها است که پیراهن شماره یک تیم ملی آلمان را قبضه کرده و به تنها گزینه مانشافت برای محافظت از دروازه‌اش تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویر از سال 2010 تا امروز همیشه درون دروازه تیم ملی آلمان دیده شده و به این ترتیب عملا نامش با دروازه‌بانی آلمان گره خورده است. حتی زمانی که نویر سال گذشته به دلیل مصدومیت مجبور شد هشت ماه از میادین به دور باشد، با اینحال کسی شک نداشت که یواخیم لوو او را دروازه‌بان اول خود می‌داند و نه مارک آندره تراشتگن، دروازه‌بان آلمانی بارسلونا را.

 

 

تراشتگن اما گمان می‌کرد درخشش‌های او با پیراهن بارسلونا و مصدومیت نویر باعث می‌شود بعد از سالها سرانجام از دید او حق به حقدار رسیده و بتواند در جام جهانی روسیه از دروازه تیم ملی کشورش محافظت کند. ولی یواخیم لوو نظر دیگری داشت و در روسیه به نویر تازه از بند مصدومیت رهایی یافته بازی داد. جام جهانی کابوس‌واری که برای آلمان با درد و رنج بسیار به پایان رسید و باعث شد تراشتگن در عین ناراحتی بابت حذف تیم ملی کشورش، با نگاهی معنادار به چشمهای لوو نگاه کند و به زبان بی‌زبانی به او بفهماند که تصمیمش در بازی دادن به نویر چقدر اشتباه بوده است.

 

تراشتگن در جام جهانی روسیه از اعتراض خودداری کرده و در ظاهر با رضایت روی نیمکت مانشافت می‌نشست. اما در هفته‌های اخیر سرانجام بغض فروخورده تراشتگن شکست و او به انتقاد علنی از یواخیم لوو و مانوئل نویر پرداخت و مدعی شد که سنگربانی آلمان حق او است. تراشتگن در گفتگوی علنی با رسانه‌ها گفت نمی‌فهمد چرا او همچنان باید در تیم ملی نیمکت‌نشین باشد و نتواند به جایگاهی که حق خود می‌داند دست پیدا کند.

 

 

نویر در عین حال به صحبتهای تراشتگن واکنش تندی نشان داد و به این ترتیب دعوای لفظی شدیدی بین دو دروازه‌بان مطرح آلمانی درگرفت. یواخیم لوو اما در پاسخ به دعوای نویر و تراشتگن اعلام کرد که رقابت شدید بین این دو مثل رقابت نرهای غالب در گروه‌های حیوانات است و می‌تواند به نفع مانشافت باشد. این در حالی است که اخیرا تنها باری که یواخیم لوو به تراشتگن فرصت خودنمایی درون دروازه آلمان را داده در بازی با صربستان در ماه مارس بوده که دروازه‌بان بارسا 45 دقیقه فرصت پیدا کرد تا از دروازه تیم ملی کشورش محافظت کند.

 

تراشتگن دیشب در آلمان و در استادیوم خانگی دورتموند با پیراهن بارسلونا مقابل زردپوشان آلمانی ایستاد و با بسته نگه داشتن دروازه‌اش پیامی دیگر برای یواخیم لوو ارسال کرد تا به او نشان دهد می‌تواند برای بسته نگه داشتن دروازه مانشافت به سنگربان اول بی چون و چرای باشگاهی به بزرگی بارسلونا اعتماد کند. طنز ماجرا اینجا است که احتمال دارد تراشتگن به زودی جایزه بهترین دروازه‌بان دنیا را از آن خود کند آنهم در حالی که در تیم ملی کشور خود همچنان دروازه‌بان دوم است و روی نیمکت می‌نشیند.

 

البته رقابتهای شدید بین دروازه‌بانها در تیم ملی آلمان به رقابت نویر و تراشتگن محدود نمی‌شود و در فوتبال این کشور سابقه‌ای طولانی دارد. یکی از به یاد ماندنی‌ترین و شدیدترین رقابتها درون دروازه آلمان رقابت اولیور کان و ینس لمان در سالهای نه چندان دور بود که نسلی از فوتبالدوستان آن را به خوبی به خاطر دارند.

آرش جلال منش

 

 

مانوئل نویر بارسلونا مارک آندره‌‌ ترشتگن تیم ملی آلمان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مانوئل نویر بارسلونا تیم ملی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان

سرپرست شهرداری منطقه یک کرمان از نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در چهارراه شهدای کارگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، حسین سعید اظهار کرد: این اِلمان در ابعاد ۳.۲۰ متر در ۲.۷۰ متر توسط نیروهای تأسیسات شهرداری منطقه یک کرمان ساخته شده است.

وی افزود: اِلمان نقشه ایران با محوریت موضوع کار و کارگر به‌مناسبت روز جهانی کار و کارگر در چهارراه شهدای کارگر شهر کرمان نصب شد.

کد خبر 749488

دیگر خبرها

  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها
  • بایرن مونیخ ۲ - ۲ رئال مادرید/ تساوی در تکراری‌ترین جدال لیگ قهرمانان اروپا
  • نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان
  • نویر تنها یادگاری بایرن مونیخ از شب زانو زدن مورینیو!
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • انصاف نبود بخواهم تراشتگن را تحقیر کنم
  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • هدیه به بارسا: دروازه‌بان والنسیا بدل تراشتگن شد
  • اشتباه باورنکردنی تراشتگن مقابل والنسیا (عکس)