Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@03:22:44 GMT

تعداد کالا‌های شامل ممنوعیت واردات افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۴۷۳

به گزارش اکوفارس، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: اکنون یک فرصت استثنایی در قالب تحریم‌ها پیش آمده و فروشگاه‌هایی که کالای خارجی عرضه می‌کنند حتی در مناطق آزاد و بنادر به دلیل افزایش قیمت دلار دیگر همانند گذشته جذابیتی برای خریداران ندارند.

 

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران افزود: علی رغم افزایش قیمت کالا‌های ایرانی، اما اکنون جذابیت برای خرید این کالا‌ها افزایش یافته و این یک فرصت استثنایی برای تولید داخل است، بازاری که برای خودمان بود اکنون در اختیار خودمان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: این بازار تاکنون در کالا‌های مختلف دست برند‌های خارجی بود هرچند اکنون نیز ارزی که به سختی به دست می‌آید هزینه برای کالا‌هایی می‌شود که هیچ ضرورتی ندارد.

غزنوی تاکید کرد: تعداد اقلامی که واردات آن‌ها ممنوع شده باید افزایش یابد، دلیلی ندارد ارز کشور را برای برخی اقلام که ضرورتی ندارد هزینه کنیم.

 

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه امیدوارم مسائل کوچکی که در کشور وجود دارد تدبیر شود و به کمک تولید بیاید، خاطرنشان کرد: امروز اتوبان بسیار خوبی مقابل تولید داخل قرار گرفته که کسی هم جلوی آن قرار ندارد و می‌توانیم با سرعت هر چه بیشتر در این اتوبان حرکت کنیم تا به هدف اصلی که رونق تولید و صادرات است برسیم.

 

وی ادامه داد: متاسفانه ابزار لازم را برای حرکت در این مسیر نداریم و اگر توجه ویژه شود می‌توانیم تولید ملی را نهادینه کنیم و در آینده اگر تحریم‌ها برداشته هم شود دیگر نیاز به خارجی‌ها نداشته باشیم.

 

غزنوی با انتقاد از پرداخت منابع به همه بنگاه‌های تولیدی گفت: اختصاص منابع به همه بنگاه‌ها کار اشتباهی است و اتلاف منابع است اگر می‌خواهیم تبدیل به یک کشور صنعتی شویم باید منابع‌مان را متمرکز روی پیشران‌های صنعتی کنیم اگر اینکار صورت گیرد، اقتصاد ما بزرگ و کلان می‌شود، اما اگر اینکار نکنیم اقتصادمان در حد کارگاه‌های کوچک باقی خواهد ماند و هیچگاه نمی‌توانیم با کالا‌ها و رقبای خارجی رقابت کنیم.

 

منبع: میزان

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر مجید درویشی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری ورامین که با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور و با موضوع انتخابات برگزار شد، طی سخنانی گفت: گفت :۴ مؤلفه مقام معظم رهبری سرلوحه کار هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات ۱۱ اسفند در سطح شهرستان ورامین بود که به صورت کامل اجرا شد.

وی افزود: در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در دشت ورامین ۴۲۰ شعب اخذ رأی با حدود ۱۲ هزار عامل اجرایی نظارتی حضور داشتند که در دور دوم بر اساس ابلاغ وزارت کشور تعداد شعب به ۳۰۷ شعبه کاهش و تعداد عوامل اجرایی نیز کاهش می‌یابد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات ورامین با اشاره به برگزاری جلسات هیأت اجرایی گفت: بیش از ۱۸ جلسه هیأت‌های اجرایی مرکز حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک در ایام انتخابات برگزار کرد و برای اولین بار در سطح استان تهران از تمامی ۹۸ نامزد ثبت نام کننده مصاحبه انجام داد که ۴۴ نفر آنها شروع به فرایند رقابت کردند.

وی افزود: برای اولین بار سه جلسه توجیهی برای نامزدها و نمایندگان آنها برگزار شد و این جلسات منتج به تخلفات کمتر در ایام تبلیغات انتخابات شد.

درویشی در پایان گفت: با همان دقت و همت انتخابات ۲۱ اردیبهشت در دشت ورامین برگزار می‌کنیم

کد خبر 6088189

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران