Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@17:12:12 GMT

هند واردات نفت از روسیه را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۵۱۵

هند واردات نفت از روسیه را افزایش می‌دهد

وزیر نفت هند اعلام کرد این کشور پس از افزایش قیمت نفت به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان، به دنبال افزایش واردات نفت از روسیه است. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر نفت هند اعلام کرد این کشور پس از افزایش قیمت نفت به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان که تولید نفت آن را نصف کرده ، به دنبال افزایش واردات نفت از روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روسیه در تلاش است سهم بازار  رو به رشد هند را در رقابت با عربستان سعودی، قطر و امارات به دست آورد.

دارمندرا پرادهان گفت با مدیر عامل شرکت تولید کننده نفت رزنفت دیدار کرده و چهار شرکت هندی قرار است سرمایه‌گذاری خود را در میادین نفتی روسیه افزایش دهند.

 وزیر نفت هند به دنبال حمله های روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان که تولید نفت این کشور را متوقف کرده،  تلاش می‌کند  نگرانی ها در مورد عرضه نفت را برطرف کند. وی می گوید مطمئن است که هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا ، منابع متنوعی برای تأمین نفت خام دارد.

 شرکت رزنفت روسیه اطمینان داد در مورد افزایش احتمالی عرضه نفت به پالایشگاه‌های هندی مذاکره شده است.

 رزنفت و دولت هند همچنین در مورد توسعه نایارا انرژی، شرکتی که رزنفت در آن حداکثر سهم را دارد مذاکره کردند.

 رزنفت اعلام کرد این کنسرسیوم در حال بررسی افزایش تولید پالایشگاهی در پالایشگاه وادینار هند است.

 این کنسرسیوم در مرحله اول متعهد به 850 میلیون دلار سرمایه گذاری در ساخت یک واحد پتروشیمی طی دو سال شده است.

رزنفت همچنین اعلام کرد پروژه‌های مشترک مخصوصاً پروژه نفت و گاز ساخالین 1 و میادین نفتی یاریاخ و ونکور روسیه مورد بررسی قرار گرفته اند.

 عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت دنیا و دومین عرضهکننده بزرگ نفت خام به هند پس از عراق است. هند در ماه جولای سهم خاورمیانه را در کل واردات نفت خود از 60 درصد سال گذشته به 56 درصد کاهش داد و سهم واردات از آفریقا و آمریکا را بالا برد.

حمله به تاسیسات پالایشگاهی عربستان اقتصاد کُند هند را تهدید می‌کندوزیر نفت عربستان: نصف تولید از دست رفته بازگشت

 انتهای پیام/83

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند

روزنامه فایننشال تایمز امروز جمعه گزارش داد عربستان سعودی و اندونزی در تلاش هستند تا کشورهای اتحادیه اروپا را متقاعد کنند که مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را رد کنند زیرا آنها نگران آینده ذخایر خود در غرب هستند.

به گزارش ایسنا، در نشست اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، وزرای دارایی عربستان و اندونزی از جمله کسانی بودند که از ایده توقیف احتمالی دارایی‌های مسدود شده روسیه و استفاده از آنها به نفع اوکراین نگران شدند.

این روزنامه گفت که محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیانی ایندراواتی از اندونزی سوالاتی را مطرح کردند که آیا باید از دارایی‌های روسیه استفاده شود یا خیر. گروه ۷، به رهبری آمریکا و اتحادیه اروپا، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲، راه‌های قانونی برای مصادره دارایی‌های روسیه را مورد بحث قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مسکو از تلاش‌ها برای مصادره دارایی‌های خود به عنوان یک اقدام دزدی، انتقاد کرده است. بانک مرکزی اروپا هشدار داده است که توقیف در درازمدت خطرات اعتباری را برای یورو به همراه دارد و پیشنهاد کرده است که فراتر از یک درگیری به موضوع جداگانه نگاه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد