Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:18:29 GMT

آمریکا درآمد فروش کتاب خاطرات اسنودن را توقیف می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۲۵۸

آمریکا درآمد فروش کتاب خاطرات اسنودن را توقیف می‌کند

به گزارش روز گذشته (سه شنبه) شبکه خبری «سی ان بی سی» آمریکا، وزارت دادگستری ایالت متحده شکایتی را علیه اسنودن به دلیل خودداری از ارائه کتابش به دولت برای دریافت مجوز مطرح کرده است.

«جودی هانت» دستیار دادستان کل آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: اسنودن تعهدات خود در قبال آمریکا را هنگام امضای توافقاتی به عنوان بخشی از روند استخدام هایش به عنوان پیمانکار سازمان  سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب جدید اسنودن موسوم به «سابقه دائمی» روز گذشته از سوی انتشارات مک میلان منتشر شد.

در شکایت مطرح شده، این انتشارات نیز متهم شده اما این انتشارات از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

وزارت داگستری آمریکا همچنین اعلام کرده که به دنبال توقیف همه درآمد حاصل از کتاب جدید اسودن است زیرا قبل از انتشار کتابش آن را برای ممیزی های قبل از انتشار در اختیار منابع دولتی قرار نداده و این امر ناقض تعهدات او در قبال توافقات پیمانکاری وامانتداری است.

این شکایت که در دادگاه منطقه ای شرق ویرجینیا مطرح شده، جدا از پرونده جنایی وزارت دادگستری آمریکا علیه اتهامات اسنودن در زمینه افشای اطلاعات محرمانه است.

هنوز ماهیت توافقات مالی بین اسنودن و ناشر کتاب وی معلوم نیست.

درباره این کتاب در تارنمای ناشر آمده است: در کتاب جدید اسنودن برای اولین بار روایت زندگی شخصی او بیان می شود از جمله این  که او چطور به ساختن سیستمی کمک کرد که بعدها خود انگیزه تلاش برای تخریب آن را پیدا کرد.

اسنودن در مصاحبه روز دوشنبه با مجری شبکه «ام اس ان بی سی» گفت هدف او پایان دادن به حیات آژانس امنیت ملی آمریکا نبوده و او قصد داشته این سازمان را «اصلاح» کند.

اسنودن از زمان انتشار گسترده اسناد محرمانه و درز آنها به روزنامه نگاران در سال ۲۰۱۳ و فرار از تحت تعقیب قرار گرفتن در آمریکا، در روسیه در تبعید بسر می برد و به تازگی از «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه درخواست پناهندگی کرده است.

یکی از نمایندگان فرانسه در پارلمان اروپا از مکرون خواسته با درخواست اعطای پناهندگی سیاسی اسنودن موافقت کند.

اسنودن در سال ۲۰۱۳ نیز از «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری وقت فرانسه، درخواست پناهندگی کرد که با مخالفت وی مواجه شد.

وی علت بی میلی اروپایی ها برای دادن پناهندگی را ترس از آمریکا دانست و گفت، چنین گامی از سوی اتحادیه اروپا می تواند به معنای استقلال عمل اروپا در برابر ایالات متحده و پافشاری بر حفظ ارزش های اروپایی باشد.

1071 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند

یک مطالعه نشان داده که انجام بازی تتریس پس از تجربه یک رویداد آسیب‌زا و تروماتیک می تواند به کاهش خطر ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه یا PTSD کمک کند.

به گزارش روزیاتو، این بازی ویدیویی محبوب به کاهش احتمال بروز فلاش‌بک و یادآوری های ناشی از اختلال اضطراب پس از حادثه بعد از تجربه یک رویداد آسیب‌زا کمک می کند.

به گفته محققان، این بازی ممکن است به جلوگیری از یادآوری خاطراتی از مناظر و صداهایی که فرد در آن زمان شاهد آن ها بوده، کمک کند.

تحقیقات دیگری نشان داده که انجام این بازی تنها به مدت ۲۰ دقیقه می‌تواند منجر به ایجاد تغییرات در مادرانی شود که تا هفت سال مشکلات مربوط به زایمان داشته‌اند.

دکتر کاترین دیپروز از دانشگاه آکسفورد که روی اولین پژوهش کار می کرد، گفته است:

ما می دانیم که یک دوره حداکثر شش ساعته وجود دارد که در آن می توان انواع خاصی از خاطرات که در ذهن انسان ثبت می شوند را تحت تاثیر قرار داد.

ما نشان داده‌ایم که انجام بازی «تتریس» توسط داوطلبان سالم در این پنجره زمانی می‌تواند خاطرات فلاش‌بک را بدون از بین بردن توانایی درک رویداد کاهش دهد.

PTSD یک اختلال اضطرابی است که بر اثر تجربه رویدادهای بسیار استرس‌زا، ترسناک یا ناراحت‌کننده ایجاد شده و می تواند منجر به کابوس، یادآوری مکرر خاطرات حادثه و احساس انزوا شود.

علل بروز PTSD می تواند از تصادفات جاده ای جدی گرفته تا حملات خشونت‌آمیز، مشکلات سلامتی یا مسائل مربوط به زایمان متغیر باشد.

راهکارهای درمانی اختلال اضطراب پس از حادثه شامل درمان‌های گفتاری، مانند درمان شناختی رفتاری و مصرف داروهای ضد افسردگی مانند پاروکستین یا سرترالین هستند.

اولین مطالعه که در مجله PLOS One منتشر شده، به بررسی این موضوع پرداخته که بازی تتریس (یکی از محبوب ترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران) چه تاثیری بر احتمال ابتلا به این اختلال دارد.

محققان فیلمی را به ۴۰ داوطلب سالم نشان دادند که شامل تصاویر آسیب‌زا و ناراحت‌کننده از جمله تبلیغاتی بود که خطرات رانندگی در حالت مستی را برجسته می کرد.

پس از ۳۰ دقیقه انتظار، ۲۰ نفر از داوطلبان به مدت ۱۰ دقیقه تتریس بازی کردند؛ در حالی که نیم دیگری از شرکت‌کنندگان هیچ کاری انجام ندادند.

آنهایی که این بازی را انجام داده بودند، در هفته بعد به طور قابل توجهی فلاش‌بک‌های کمتری به فیلم را تجربه کردند.

دکتر امیلی هولمز از دانشگاه آکسفورد گفته است:

ما می‌خواستیم راهی برای کاهش فلاش‌بک‌ها و یادآوری خاطرات منفی ناشی از تروما پیدا کنیم.

تتریس ممکن است با رقابت بر سر منابع مغز برای اطلاعات حسی اثربخش باشد.

ما معتقدیم که این بازی به ‌طور خاص با روشی که خاطرات حسی در دوره پس از تروما ایجاد می‌شوند تداخل دارد و به همین خاطر تعداد فلاش‌بک‌هایی که پس از آن تجربه می‌شوند را کاهش می‌دهد.

مطالعه دوم که در مجله اختلالات عاطفی منتشر شده، به این موضوع پرداخته که چگونه می‌توان از این بازی برای درمان مادران سال‌ها پس از زایمان تروماتیک و آسیب‌زا استفاده کرد.

محققان علائم PTSD را در ۱۸ زن مبتلا به این بیماری بین ۷ ماه تا ۶.۹ سال پس از تولد ردیابی کردند.

به این زنان «نشانه های یادآوری» مانند بازگشت به بخش زایمان داده شده و از آنها خواسته شد ۱۵ روز بعد تتریس بازی کنند.

محققان علائم PTSD آنها را در تمام طول مدت اندازه‌گیری کردند و دریافتند که پس از درخواست از آنها برای انجام بازی، این علائم حدوداً نصف شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!