Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مرجع تقلید گفت: یک طلبه باید با اخلاص برای خدا به کسب علوم دینی بپردازد، نخستین شرط رسیدن به جایگاه عالمی و فقاهت، اخلاص است؛ پس از آن طلبه باید همت بلند داشته باشد، به هر میزان همت او بلند باشد به همان میزان اوج می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حضرت آیت‌الله العظمی «حسین نوری همدانی» صبح امروز (چهارشنبه، ۲۷ شهریور ماه) در مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران که در مصلی بزرگ آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت:‌ علما در جامعه اسلامی قشری متمرکز بر علم، تقوا و همه ارزش‌های اسلامی بودند که جامعه توسط آنها تربیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مرجع تقلید با استناد به آیاتی از قرآن مجید تصریح کرد:‌ خداوند در قرآن مجید از هیچ قشری همچون علما تکریم نکرده است و این یعنی علما و فقهای باتقوا جایگاه بسیار بزرگی نزد خداوند دارند.

 

این مرجع تقلید در خصوص شیوه و رسم طلبگی طلاب، بیان کرد:‌ اگر طلاب بر اساس اصول طلبگی قدم بردارند می‌توانند به درجه فقیه که بسیار محترم است، دست پیدا کنند، حرکت در مسیر کسب علوم دینی چنان ارزش و اهمیت دارد که ملائکه و فرشتگان برای طالبان علوم دینی پر و بال می‌گسترانند تا طلاب بر روی آن حرکت کنند.

 

آیت‌الله نوری العظمی همدانی درباره اهمیت وجود اخلاص در طلاب، گفت: یک طلبه باید با اخلاص برای خدا به کسب علوم دینی بپردازد، نخستین شرط رسیدن به جایگاه عالمی فقیه، اخلاص است؛ پس از آن طلبه باید همت بلند را در پیش گیرد، به هر میزان همت او بلند باشد به همان میزان اوج می‌گیرد، شخص تنبل و سست اراده نمی‌تواند پیشرفت کند، طلبگی مسیر ساده و آسانی نیست بلکه زحمت و اراده قوی می‌خواهد.

 

وی با بیان اینکه طلاب باید اخلاص، همت، کوشش و نظم را در برنامه‌ خود داشته باشند، ابراز کرد: منظم بودن بسیار اهمیت دارد بنابراین طلاب باید نظم را در همه برنامه‌های خود قرار دهند که در کسب علوم دینی پیشرفت کنند.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلاب همواره با قلم و تبین علوم دینی سروکار دارند، اظهار کرد: بر همین اساس طلاب باید از نظر ادبی بسیار قوی باشند.

 

آیت‌الله العظمی نوری همدانی درباره اهمیت بسیار زیاد علم فقه، بیان کرد: علم فقه همه ابعاد زندگی انسان را فرا می‌گیرد که شامل معارف اعتقادی، اخلاقی، عبادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی، جهادی و ... است بنابراین یک فقیه ماهر و توانمند باید نسبت به همه این علوم تبحر و احاطه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه رسیدن به درجه فقاهت شرایط دارد، گفت: رسیدن به درجه فقاهت ساده و آسان نیست، و برای این جایگاه تنها علم کافی نیست بلکه یک فقیه باید برای رسیدن به این جایگاه به اخلاق و تهذیب هم توجه کرده باشد، در حوزه‌های علمیه همواره تهذیب و اخلاق مورد توجه بوده است.
 

در حال تکمیل شدن است ...

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کانون های مساجد کانون های مساجد فارس محرم استان همدان آیت الله العظمی نوری همدانی طلاب و روحانیون آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان

 پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع سطح دو (کارشناسی)، سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکتری) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در لرستان آغاز شد.

دارا بودن مدرک دیپلم و بالاتر، داشتن حداکثر ۴۰ سال سن و موفقیت در آزمون کتبی و گزینش از شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره از پذیرش می‌توانند به مدارس علمیه خواهران سراسر استان به صورت حضوری مراجعه کرده و یا به سایت http://paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا