Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:26:12 GMT

خراسان مهد شعر و ادب فارسی است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۴۳۴

خراسان مهد شعر و ادب فارسی است

جعفر مروارید روز چهارشنبه به مناسبت روز شعر و ادب فارسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان سرزمینی پرآوازه در عرصه علم و ادب و فرهنگ ایران زمین و خاستگاه فردوسی و یاران خراسانی رهبر معظم انقلاب است که ستارگان فرهنگ این مرز پرگهر هستند.

وی اظهار داشت: نفوذ معنوی کلام شاعران بزرگ این سرزمین کهن در جای جای سرزمین پهناور ایران مشهود است و آوازه شهرت آنان از فراسوی مرزهای ایران به سرزمین‌ های دیگر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شاعران خراسانی در تمام سبک های شعر به ویژه شعرهای آیینی صاحب نام هستند و شب های شعر در استان خراسان رضوی همواره پرشور برگزار شده است.

مروارید افزود: هم اکنون بیش از یکهزار شاعر آیینی در خراسان رضوی در عرصه شعر و ادب فارسی صاحب نام هستند و ۷۰۰ شاعر نیز در سبک های مختلف شعر زیر پوشش بیمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.

وی اظهار داشت: هر هفته ۷۰ شب شعر در شهرستان های این استان و ۵۰ شب شعر در مشهد برگزار می شود و خراسان رضوی با برخورداری از ۱۶۴ انجمن ادبی، سرآمد استان های دیگر کشور در این حوزه است.

وی با اشاره به ویژه برنامه های این استان در روز شعر و ادب فارسی گفت: بازدید از مقبره الشعرا با حضور شاعرانی استان، قدردانی از شاعران آیینی، نمایش فیلم برای شاعران و خانواده های آنان، برگزاری شب شعر "چکامه های عاشورایی" همراه با قدردانی از استاد جواد غفورزاده شفق از جمله این برنامه هاست.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد خراسان رضوی فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی

به نقل از رسانه جنگ گروه‌های مقاومت اسلامی عراق، در این بیانیه تأکید شده است:برپایه ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، یاری ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، این موضع توسط مجاهدان مقاومت اسلامی عراق مورد هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی عراق پنجشنبه شب نیز دو بیانیه دیگر را منتشر کردند که در یک عملیات دو هدف حیاتی در تل آویو را هدف قرار دادند که برخی منابع اعلام کردند که یکی از آن اهداف را مرکز «گلیوت» وابسته به موساد بوده است.

در حمله دیگر نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در بئر السبع در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف حمله موشک کروز پیشرفته الارقب قرار داده که موشک به صورت مستقیم به هدف برخورد کرده است.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیرو‌های مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در ۲۰۰ روزه گذشته که از طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت بحرین به سرزمین‌های اشغالی
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • زیارت خانه خدا پس از ۹ سال وقفه
  • سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول