Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:31:57 GMT

زندگینامه مفاخر کرمان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۲۶۸۹

زندگینامه مفاخر کرمان منتشر شد

محمد رضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه ۲۲ جلدی کتاب های زندگینامه مفاخر استان کرمان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان چاپ شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این مجموعه زندگی ۲۲ تن از مفاخر کرمان از قرن سوم هجری تاکنون را در بر می‌گیرد که در قطع پالتویی و با میانگین ۸۰ صفحه چاپ شده و خلاصه آن به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: محتوای کتابها بسته به نوع شخصیت ها و تاریخ زندگی ایشان، که از مفاخر متقدم یا معاصر باشند تفاوت دارد، هر چند تلاش شده است که همه کتابها از نظر عنوان بندی یکدست، تهیه و تالیف شوند.

وی تاکید کرد: مطالب جمع آوری شده کاملاً موثق و از منابع معتبر بوده و در پایان کتاب با کتابشناسی کامل آمده است، ضمن این که بعضی از توضیحات ضروری و یا معادل های تلفظی بعضی واژه ها در پاورقی ذکر شده است.

علیزاده با بیان اینکه کتابها به شیوه علمی به نگارش درآمده اند افزود: اما زبان نگارش به گونه ای است که از نظر روانی و سهولت خواندن برای عموم مردم قابل استفاده و جذاب باشد و در بخش ترجمه نیز این اصل رعایت شده و مهمترین مباحث کتاب ترجمه شده است.

وی اظهار داشت: شاه شجاع کرمانی،  افضل الدین ابوحامد کرمانی،  شمس الدین محمد بردسیری،  خواجوی کرمانی، عماد فقیه کرمانی، شاه نعمت الله ولی، ناصرالدین منشی کرمانی، ملابمانعلی راجی کرمانی،  احمد علی خان وزیری، آقافتح الله قدسی کرمانی(فواد)، حاج محمد کریمخان، مجدالاسلام کرمانی، محمد ناظم زاده شعاعی کرمانی(ناظم الاسلام)، حیاتی کرمانی،  احمد بهمنیار(دهقان)،  ناظم الاطباء میرزا علی اکبرخان نفیسی، عبدالحسین میرزا آقاخان بردسیری،  پرویز شهریاری، سید علی اکبر صنعتی، محمد ابراهیم باستانی پاریزی،  سعید نفیسی،  طاهره صفار زاده از جمله این مشاهیر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین عناوین مطالب اصلی هر کتاب عبارتند از عنوان شخصیت، نام و نشان، تخلص، نسب و خاندان، اوضاع تاریخی و زمانه زندگی، زادگاه و زاد روز، دوران کودکی و نوجوانی، دوران تحصیلات، فعالیت ها، مسئولیت ها، همسر و فرزندان، دین و مذهب، سیرت، دانش ها، پایان زندگی، آثار، سبک نگارش، خاطره و دیدگاهها، نمونه آثار و فهرست منابع است.

۷۴۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کتاب رضای انقلاب به زندگی حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است..
او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعد‌ها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری در آن اتفاق افتاد) منصوب و مشغول فعالیت شد.
حجت‌الاسلام فخرزاده نویسنده کتاب رضای انقلاب در این کتاب به زندگی روحانی مخلص و یار وفادار انقلاب پرداخته که به گفته خودش همه کارهایش را برای رضای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی انجام می‌داد.
کتاب رضای انقلاب شامل ۷ فصل از جمله زندگینامه، دوران حیات حوزوی، مبارزات ۱۵ خرداد و منبر‌های حاج شیخ رضا مطلبی تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • کرمانی ها ۱۰ روز زیر سایه خورشید می روند
  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات