Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شمس نویسنده و کارگردان تئاتر که به عنوان دبیر بخش ادبیات نمایشی نشر نیماژ نیز فعالیت می کند درباره برنامه های این بخش به خبرنگار مهر گفت: قرار است پکیجی از آثار ۷ نمایشنامه نویس جوان تئاتر اواسط پاییز توسط نشر نیماژ منتشر شود. در این مجموعه از هر نمایشنامه نویس ۲ نمایشنامه و در مجموع ۱۴ اثر منتشر خواهد شد و آثار نویسندگانی برای انتشار انتخاب شده اند که در طول چندسال گذشته در گروه های مختلف تئاتری اجرا شده و مخاطبانی با ذائقه های مختلف را به خود جذب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نویسندگانی که آثارشان در این مجموعه چاپ خواهد شد، بیان کرد: آثار هر نویسنده به صورت مجزا در یک کتاب ولی در یک مجموعه به مخاطبان ارایه می شود بنابراین این امکان وجود دارد که این آثار هم به صورت یک بسته فرهنگی و هم به صورت مجزا در اختیار مردم قرار گیرد. محمد مساوات با نمایشنامه های «بیضایی» و «کروکودیل»، بهار کاتوزی با «میز» و «۱۹۷۹»، پوریا کاکاوند با «رولور» و «ضیافت پنالتی ها»، جابر رمضانی با «سوراخ» و «صدای آهسته برف»، عباس جمالی با «۵ ثانیه برف» و «دریازدگی»، آرش عباسی با «آناکارنینا» و «سیگنال» و خودم با نمایشنامه های «وقتی خروس غلط می خواند» و «دقیقا مثل سبزوار بعد از عبور چنگیز» در این مجموعه حضور داریم.

شمس یادآور شد: طراح گرافیک جلد این مجموعه نیز محمد مساوات خواهد بود. این بسته اولین مجموعه از آثار نمایشنامه نویسان ایرانی است که توسط بخش ادبیات نمایشی نشر نیماژ منتشر می شود. در قدم بعدی قرار است در زمینه تالیف و ترجمه نیز آثار باکیفیتی به تواتر روانه بازار کتاب شود. تلاش ما این است که خوانندگان را با سویه های ناآشنای برخی از متفکرین، نظریه پردازان و نمایشنامه نویسان تئاتر آشنا کنیم.

کارگردان «وقتی خروس غلط می خواند» در پایان متذکر شد: در حقیقت هدف ما در زمینه تالیف و ترجمه، آشنایی مخاطبان ایرانی با آثار و نظریه های نه چندان شناخته شده هنرمندان و همچنین جریان های مختلف تئاتری در سراسر جهان است و از طرف دیگر نیز قصد داریم به پرکردن جاهای خالی و جامانده ها بپردازیم تا آثاری را که به لحاظ کیفی بااهمیت هستند اما تاکنون فرصت دیده شدن پیدا نکرده اند به مخاطبان ارایه و معرفی شوند.

کد خبر 4718884 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: علی شمس نشر نیماژ نمایشنامه نویس تئاتر ایران تئاتر ایران فیلم سینمایی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی سریال ایرانی کارگردان تئاتر نوفل لوشاتو سینمای مستند حوزه هنری موزه سینما سازمان صداوسیما ماه محرم و صفر کنسرت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد

دفتر رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موارد ردصلاحیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت اجمالی و تفصیلی برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

به گزارش سایت روحانی؛ امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: «مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضاً به ‌صورت دقیق گفته نشده است.»

روحانی قبلاً طی سه نامه، پاسخ شورای نگهبان را شامل انتسابات کلی و بدون مستندات عنوان کرده و خواستار ارائه مکتوب دلایل ردصلاحیت شده بود که شورای نگهبان مستندات را برخلاف قانون ارسال نکرده است.

روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و…»

پس از سخنان امروز سخنگوی شورای نگهبان، همه موارد همراه با پاسخ به آن‌ها منتشر خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد