Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@21:18:25 GMT

خراسان رضوی، مهد بیش از یک هزار شاعر آیینی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۴۲۷

خراسان رضوی، مهد بیش از یک هزار شاعر آیینی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان سرزمینی پرآوازه در عرصه علم و ادب و فرهنگ ایران زمین و خاستگاه فردوسی و یاران خراسانی رهبر معظم انقلاب است که ستارگان فرهنگ این مرز پرگهر هستند.

او ادامه داد: نفوذ معنوی کلام شاعران بزرگ این سرزمین کهن در جای جای سرزمین پهناور ایران مشهود است و آوازه شهرت آنان از فراسوی مرز‌های ایران به سرزمین‌های دیگر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از یک هزار شاعر آیینی در خراسان رضوی در عرصه شعر و ادب فارسی صاحب نام هستند و ۷۰۰ شاعر نیز در سبک‌های مختلف شعر زیر پوشش بیمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.
مروارید افزود: شاعران خراسانی در تمام سبک‌های شعر به ویژه شعر‌های آیینی صاحب نام هستند و شب‌های شعر در این استان همواره پرشور برگزار شده است.

او تصریح کرد: هر هفته ۷۰ شب شعر در شهرستان‌های خراسان رضوی  و ۵۰ شب شعر در مشهد برگزار می‌شود و این استان با برخورداری از ۱۶۴ انجمن ادبی، سرآمد استان‌های دیگر کشور در این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ویژه برنامه‌های این استان در روز شعر و ادب فارسی، گفت: بازدید از مقبره الشعرا با حضور شاعران استان، قدردانی از شاعران آیینی، نمایش فیلم برای شاعران و خانواده‌های آنان، برگزاری شب شعر "چکامه‌های عاشورایی" همراه با قدردانی از استاد جواد غفورزاده شفق از جمله این برنامه هاست.   انتهای پیام//ف.س   خراسان رضوی از ۱۶۴ انجمن ادبی برخوردار است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب اخبار فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است

عبدالله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در مشهد و شش شهرستان استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این آزمون از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه با رقابت ۱۶۱۷ حافظ قرآن در هشت حوزه امتحانی در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت‌جام، نیشابور، کاشمر، خواف و تربت حیدریه برگزار می‌شود.

وی همراه شدن معنا، علوم و واژگان قرآنی با جان هزاران نفر را از جمله دلایل اهمیت این آزمون قرآنی بیان و تصریح کرد: این افراد قرآنی قرار است تا با شرکت در این آزمون در سطوح عالی علمی و دانش طی طریق کنند و در آینده موجب گفتمان سازی و حکم‌رانی اندیشه اسلامی با تکیه بر آیات نورانی قرآن کریم شوند.

ابراهیمی حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ قرآن را موجب ایجاد نورانیت در این رقابت معنوی دانست و خطاب به فعالان رسانه گفت: به تصویر کشیدن این رویداد عظیم امری بسیار مقدس و از برکات زندگی کاری هر فعال رسانه‌ای خواهد بود.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی کار رسانه‌ای و تبلیغ این رویداد را کمک به حاملان آیات الهی برای پیدا کردن جایگاه تبلیغی و سوق دادن جامعه به سمت و سوی گنجینه تمام نشدنی آیات الهی دانست و از همکاران رسانه‌ای خواست تا آزمون سراسری اعطای مدارک تخصصی را به صورت ویژه تحت پوشش رسانه‌ای و خبری قرار دهند و مثل همیشه در توسعه ارزش‌های قرآنی سهیم باشند.

کد خبر 6095340

دیگر خبرها

  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند