Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@09:16:52 GMT

مطالبه کنید تا با شفاف سازی، آرای مصلحتی آشکار شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۴۳۷

مطالبه کنید تا با شفاف سازی، آرای مصلحتی آشکار شود

پس از انتشار گزارشی با عنوان شفافیت شورای شهر تربت حیدریه، قربانی مصلحت‌اندیشی! در این رسانه خبری، اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه در پاسخ به این مطالبه گری بر لزوم شفافیت آرا نیز تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در تاریخ 23 شهریور ماه جاری گزارشی با عنوان شفافیت شورای شهر تربت حیدریه، قربانی مصلحت‌اندیشی! در این رسانه خبری منتشر شد که واکنش اعضای شورای پنجم را در برداشت که بالاتفاق بر لزوم شفافیت آرا نیز تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حضور شهروندان در جلسات شورا بلامانع است/با شفافیت آرا موافقم

سید مهدی وقفی، رئیس شورای شهر تربت حیدریه در پاسخ گفت: جلسات شورا در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته در ساعت ۱۹الی ۲۱ برگزار می‌شود و چنانچه شهروندان عزیز خواستار حضور در جلسات باشند،هیچ منعی ندارد.

وی افزود: به دلیل ظرفیت محدود در پذیرش، به همان تعداد صندلی موجود امکان حضورداشته و شهروندان متقاضی شرکت قبل از جلسه باید با دفتر شورای شهر هماهنگی لازم را انجام دهند‌.

وقفی در خصوص حقوق اعضای شورای اسلامی شهر گفت: همان‌طور که می‌دانید حقوق اعضا بر اساس ساعت حضور آن‌ها، تحت عنوان حق الجلسه محاسبه می‌شود که حدوداً برای هر ساعتی پنجاه‌وپنج هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی پیرامون محدوده‌ حقوق اعضای شورا نیز بیان داشت: پرداختی در ماه به طور خالص سه میلیون تومان است، البته ناگفته نماند که همکاران ما در ماه بیشتر از صد ساعت درگیر این نشست‌ها هستند و این مبالغ در قالب بخشنامه‌ای مصوب در بالادست محاسبه می‌شود.

وقفی نیز در خصوص شفافیت آراء هم اظهار داشت: آرای که بستگی به نظر همکاران شورا و بنا به موضوع آن، بعضاً شفاف و در موارد خاص و محدود به صورت کتبی رأی‌گیری صورت می‌شود، اما بنده با شفافیت آراء کاملاً موافق هستم.

رئیس شورای شهر تربت حیدریه در مورد شرح مکتوب جلسات گفت: به علت اینکه ممکن است خواندن مشروح جلسات از حوصله خوانندگان خارج باشد، خلاصه موارد مطرح‌شده در جلسات را روابط عمومی شورا اطلاع‌رسانی کرده، اما اگر ضرورت داشته باشد چکیده موارد را انتشار خواهیم داد.

با شفافیت موافقم اما باید در همه دستگاهها فراگیر شود/عدم پیگیری مطالبات، مسوولان را بی تفاوت می کند

محمد امانی ، رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای اسلامی شهر با اعلام موافقت خود برای ایجاد ساز و کاری برای شفافیت در شورای شهر می افزاید: من با تمام مواردی که در گزارش عنوان شده، موافقم و هیچ مشکلی با شفافیت و شفاف سازی ها ندارم.

وی گفت: پرداختن فقط تنها به مدیریت شهری در بین این همه دستگاه های دولتی و خدماتی آن هم با این هجمه زیاد در فضای مجازی جز از بین رفتن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی تاکنون سودی در بر نداشته است.

امانی معتقد است اگر شفاف سازی ها عادلانه در بین تمامی دستگاهها باشد، تاثیر مثبتی خواهد داشت، اما اگر فقط هدف از شفاف سازی پرداختن به شورا و شهرداری با این همه مشکلات باشد، گمان نمی کنم به جایی برسیم و نباید در سایه این موضوعات سایر دستگاههای اجرایی که اتفاقا آنها باید پاسخگو باشند مورد غفلت قرار بگیرند.

وی با انتقاد از روند مطالبات رسانه ای برخی خبرگزاری ها در شهرستان گفت: بهترین کار رسانه ها، پرداختن به موضوع و به سرانجام رساندن آن است، باید رسانه ها با پیگیری های جدی خود مسایل را به سرانجام برسانند تا نتیجه آن را مردم ببینند و گرنه عنوان کردن موضوعات و رها کردن آن توسط رسانه ها، کم کم عادت شده و مسئولان را هم بی تفاوت می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیان داشت: من به شفافیت همراه با برخورد قاطع و سریع دستگاه قضا کاملا موافق هستم و اگر اینگونه نباشد باعث لوث شدن قضایا و کاهش اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی می شود.

وی در شرح شفافیت شورای اسلامی شهر تربت حیدریه می افزاید: البته شورا چیزی را برای مخفی کردن ندارد و تمام مصوبات شورا در سایت شورا قرار گرفته و قابل رویت است و جز همین مصوبات چیز دیگری ندارد.

وی بیان کرد: بعضاً اتفاقاتی افتاده که شورا ضمن پیگیری آنها، پرداختن به آنها در فضای رسانه ای و مجازی را جهت حفظ آرامش و مصلحت اندیشی ها مراعات کرده است.

امانی گفت: شفافیت فقط از آنِ شورا و شهرداری نیست و باید رسانه ها کمک کنند که شورای شهر را جدای از شهرداری ببینند و متاسفانه در کنار هم قرار دادن شورا و شهرداری حتما برای شورا و شهر آفت هایی داشته و دارد که جبران ناپذیر خواهد بود، بهرحال طرح ایجاد سامانه شفافیت برای شورا و همه دستگاهها بسیار خوب است و من حتماً از آن استقبال می کنم.

تغییر نظرات با مصلحت اندیشی زیان بار است

نادر سلیمانی رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه اظهار کرد: چه خوب است بعضی افراد که شبکه های مجازی را پلکانی برای انتقام جوئی در پی خواسته های ناحق خود قرار می دهند، از این شیوه ها(اشاره به گزارش شفافیت شورا)استفاده کنند، تاسود حاصل از آن نصیب شهر و شهروندان شود.

وی می افزاید: تهمت، نشر اکاذیب و ترویج بی اعتمادی در شهروندان باعث توقف و کندی کار می شود و این خدمت نیست.

سلیمانی تصریح کرد: من شخصاً شفاف سازی را یک اعتماد سازی می دانم و تاکنون تلاش های خودم را انجام دادم، اگرچه هنوز با این امر خیلی فاصله داریم اما هم در جلسات گفته ام و هم در گفتار و نوشتارم از این کار کوتاهی نکردم.

سلیمانی خاطر نشان می کند: موارد اعلامی شما درست است، اما یک مورد در شورای چهارم و پنجم جایگاهی ندارد و خود شما هم می دانید، مثل تصمیمی که اعضا از آن منتفع شوند! اگر موردی بوده باید اعلام شده تا مردم بدانند.

وی بیان کرد: آرزوی من این است که موافقین و مخالفین مصوبه شورا همراه با دلایل ومستندات، به اطلاع شهروندان برسد، چون تاکنون در این مورد چند نوبت مصلحت اندیشی شده و تغییر نظرات، صدمات و ضرر هایی را به دنبال داشته است.

سلیمانی می افزاید: در زمان ریاست اینجانب خیلی تاکید جدی بر حضور به موقع افراد درجلسات داشتم و برای حضور شهروندان در جلسات چندین نوبت اطلاع رسانی شد، اما متاسفانه استقبال نشد و الان هم مشکلی برای حضور شهروندان در جلسات شورا وجود ندارد و از این اتفاق استقبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به هرحال من موافق موارد پیشنهادی شما هستم و در مورد اینکه گفته شده ۴ نفر از اعضای شورا از اطلاعات پاک شده خبری نداشتند، کسی با بنده تماسی نگرفته و ضمن اینکه کاملا من در اولین روز مطلع بودم و قبل از آن هم، پیشنهادات احتمالی را به دوستان گفته بودم.

موافق شفافیتم/جهت دهی را به سمت برنامه های موثر و فرهنگی هدایت کنید

علی محمد اله یاری، ریاست کمیسیون اصناف و محلات شورای اسلامی شهر گفت: ما کمیسیون شفافیت را در شورای عالی تشکیل دادیم و در برنامه شورای اسلامی شهر تربت حیدریه هم در نظر داشتیم.

وی بیان داشت: در خصوص حضور خبرنگاران، شما هر جلسه ای که بخواهید، می توانید حضور داشته باشید، برای شما و بقیه منعی نیست و بسیار خوب هم هست.

اله یاری این نکته را هم گفت که پیشنهاد می دهم جهت دهی خود را بیشتر به سمت برنامه های مهم و موثر در توسعه شهر و مسائل فرهنگی هدایت کنید.

وی در پایان پس از سوال خبرنگار مبنی بر اعلام موافقت یا مخالفت خود در خصوص اجرای سامانه شفافیت شورا گفت: من موافق هر طرح در شورا، شهرداری و هر نهادی که هم باعث شفافیت و هم اصلاح فرآیند ها شود، هستم.

مطالبه کنید تا با شفافیت، آرای مصلحتی آشکار شود

مهسا رمضان پور، نائب رئیس شورای اسلامی شهر گفت: کاملا موافق شفافیت آراء هستم، در تاریخ ٩٧/١٢/١٥ از طرف فرمانداری تربت حیدریه پیرو نامه ارسالی دفتر امور شهری و شوراها، اعلام شد که در ذیل هر مصوبه، رای موافق و مخالف اعضای شورا صریحاً اعلام شود.

رمضان پور اظهار داشت: از نظر اینجانب بلامانع است که مصوبات شورا با قید آراء و ذکر نام اعضا در اختیار خبرنگاران قرار گیرد تا همشهریان گرامی از جزییات مطلع شوند.

وی تاکید کرد: موضوع شفافیت آراء کاملا به حق و صحیح است، قاطعانه مطالبه کنید تا شفاف سازی صورت پذیرد و آرای مصلحتی آشکار شود!

کاملا موافقم

احمد وطن دوست، رییس کمیسیون خدمات شهری و خزانه دار شورای اسلامی شهر بیان کرد: کاملا با شفافیت در برنامه های اجرایی حوزه شورای شهر موافق هستم، نه در حال حاضر بلکه قبلا جزء خواسته های اینجانب بوده است.

مردم باید از صفر تا صد همه امور باخبر باشند

رامین مصطفوی، نماینده شورای شهر تربت حیدریه در شورای شهرستان و منشی شورای اسلامی شهر در این خصوص اظهار داشت: ما چیزی را برای پنهان کردن از مردم نداریم و باید مردم از صفر تا صد همه امور باخبر باشند، ضمن آنکه همه ما باید طبق قانون در شورای شهر عمل کرده و مردم از همه چیز اطلاع پیدا کنند.

با توجه به حمایت قاطع تمامی اعضای دوره‌ پنجم شورای اسلامی شهر تربت حیدریه با شفافیت در عملکرد شورای شهر جریان مردمی عدالتخواه شهرستان آماده همکاری کامل برای راه اندازی سامانه ای جهت شفافیت عملکرد شورای اسلامی شهر تربت حیدریه می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه