Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:47:55 GMT

تالار حافظ سرخ پوش شد/رکورد شدنی بورس در ریزش

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۴۴۸

تالار حافظ سرخ پوش شد/رکورد شدنی بورس در ریزش

بورس و اوراق بهادار که از ابتدای روز روند نزولی داشت این روند را تا پایان روز حفظ کرد و باعث شد این بار در ریزش شاخص رکورد بزند و با ریزش ۷۹۱۵ واحدی هفته کاری خود را به پایان برساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس و اوراق بهادار آخرین روز کاری خود در هفته جاری (چهارشنبه 27 شهریور) را با روند نزولی و ریزش 522 واحدی شاخص کل آغاز کرده بود و این ریزش در ابتدای معاملات شاخص کل را به جایگاه 301 هزار و 559 واحد رسانده بود و در ادامه روز نیز این روند نزولی ادامه دار شد تا جایی که شاخص کل این بار در یزش به رکوردی تاریخی برسد و با ریزش 7915 واحدی و قرار گرفن در جایگاه 294 هزار و 166 واحد هفته کاری خود را به پایان برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۷۹۱۵ واحد کاهش معادل ۲.۶۲ درصد به ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۲۱۲۷ واحد افت معادل ۲.۶۲ درصد به ۷۹ هزار و ۶۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۱۲۱ واحد کاهش معادل ۲.۴۶ درصد به ۸۴ هزار و ۲۴۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۴۱۹ واحد افت، معادل ۲.۴۶ درصد به ۵۶ هزار و ۳۹۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۸۹۲ واحد کاهش، معادل ۲.۵۶ درصد به ۳۳۷ هزار و ۸۴۵ واحد، شاخص بازار اول با ۵۸۰۱ واحد افت معادل ۲.۶۴ درصد به ۲۱۴ هزار ۲۲۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۵۸۷۶ واحد کاهش معادل ۲.۵۹۹ درصد به ۵۹۶ هزار و ۲۶۹ واحد رسید.

 

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وبصادر - بانك صادرات ايران، حفارس - حمل و نقل بين المللي خليج فارس و شپنا - پالايش نفت اصفهان در لیست پربیینده های صبح امروز بورس قرار گرفتند که در میان آنها 2 نماد وبصادر - بانك صادرات ايران و حفارس - حمل و نقل بين المللي خليج فارس روند صعودی داشتند و در پایان معاملات امروز ۷ نماد فولاد با ۳۹۴ واحد، شتران با ۳۵۵ واحد، شپنا با ۲۹۲ واحد، اخابر با ۲۷۵ واحد، تاپیکو با ۲۶۷ واحد، فارس با ۲۴۵ واحد و شبندر با ۲۱۹ واحد افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

 

در جدول نمادهای تاثیرگذار در بورس نام نمادهای فولاد، فارس، خودرو، شپنا، تاپیکو، ونوین و وبصادر در صدر لیست صبح امروز به چشم می خورد که در میان آنها تنها دو نماد فارس با 162 واحد و وبصادر با 38 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس گذاشتند و باقی نمادها تاثیر منفی بر شاخص کل بورس داشتند.

 

همچنین قیمت سهام نمادهای غپینو، بسویچ، غنوش، ستران، کگاز، بالبر و ولغدر بیشترین افزایش قیمت و نمادهای خوساز، شگل، حتوکا، سغرب، ختراک، ولیز و ختور بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان پنجمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۴۹۳ هزار و ۲۸۹ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۳۶۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

یادآور می شود: بورس و اوراق بهادار چهارمین روز کاری خود در هفته جاری (سه شنبه 26 شهریور) را با روند نزولی به پایان رساند به طوری که بر اساس آمارهای معاملاتی روز گذشته شاخص کل با ۳۸۳۴ واحد کاهش معادل ۱.۲۵ درصد به ۳۰۲ هزار و ۸۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۱۰۳۰ واحد افت معادل ۱.۲۵ درصد به ۸۱ هزار و ۱۹۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۸۹ واحد کاهش معادل ۰.۵۶ درصد به ۸۶ هزار و ۳۶۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۲۷ واحد افت، معادل ۰.۵۶ درصد به ۵۷ هزار و ۸۱۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۲۰۰ واحد کاهش، معادل ۱.۲۰ درصد به ۳۴۶ هزار و ۷۳۸ واحد، شاخص بازار اول با ۳۰۲۱ واحد افت معادل ۱.۳۵ درصد به ۲۲۰ هزار ۲۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۷۴۷ واحد کاهش معادل ۱.۰۹ درصد به ۶۱۲ هزار و ۱۴۶ واحد رسیده بودند.

 

در پایان معاملات روز گذشته ۶ نماد فولاد با ۳۴۴ واحد، اخابر با ۲۱۶ واحد، کچاد با ۱۹۱ واحد، تاپیکو با ۱۸۵ واحد، کگل با ۱۸۳ واحد و وغدیر با ۱۷۳ واحد افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. همچنین قیمت سهام نمادهای شلعاب، غنوش، چافست، وپترو، خمحور، ستران و کرازی بیشترین افزایش قیمت و نمادهای کحافظ، ختراک، شگل، ختور، بنیرو، کفرا و وتوکا بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری در ۶۵۵ هزار و ۲۴۸ نوبت معاملاتی، ۱۰ میلیارد و ۵۵۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم عزاداری محرم شیراز مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد محرم فعالیت های مسجدی هرمزگان فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت درهم امارات امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟