Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود اینکه تهیه فرآورده‌های خونی از قبیل گلبول قرمز، پلاکت، پلاسما و کنسانتره‌های انعقادی که در اعمال جراحی استفاده می‌شوند هزینه بر است، اما تمامی این فرآورده‌ها به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وب دا، محمد رضا دارابی در نشست با مدیر کل سازمان خون خراسان رضوی، رئیس دیوان محاسبات خراسان رضوی و برخی از مدیران استان اظهار کرد: با وجود اینکه تهیه فرآورده‌های خونی از قبیل گلبول قرمز، پلاکت، پلاسما و کنسانتره‌های انعقادی که در اعمال جراحی استفاده می‌شوند هزینه بر است، اما تمامی این فرآورده‌ها به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه  فعالیت‌های سازمان انتقال خون طیف وسیعی از جمعیت در حوزه‌های درمانی، بهداشتی، اجتماعی، پدافند غیرعامل را در بر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی کامل برای همکاری چند جانبه با این سازمان را دارد.

مدیر کل سازمان  انتقال خون خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: خراسان رضوی مقام سوم در تولید خون و فرآورده‌های آن را در کشور کسب کرده است.

حمیدرضا اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر این سازمان ۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی را زیر پوشش  دارد و خون مورد نیاز بیماران بستری در این مراکز را تامین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اهدا کنندگان خون قهرمانان واقعی جامعه هستند خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد اهداکنندگان خون در خراسان رضوی، اهداکنندگان مستمر هستند یعنی کسانی که در سال حداقل ۳ بار خون اهدا می‌کنند و این مهم ما را به یکی از اهداف  اصلی سازمانی نزدیک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اهداکنندگان خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند