Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ضمن رد اتهام‌زنی مبنی بر نقش داشتن ایران در انجام حملات به تاسیسات نفتی آرامکو تاکید کرد: اگر تهدیدی علیه ایران مطرح شود، با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، وجود خواهد داشت.

«امیر سرتیپ امیر حاتمی» پیش از ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد حملات نیرو‌های یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو گفت: موضوع بسیار روشن است، یک درگیری بین دو کشور اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
یک طرف درگیری یمنی‌ها هستند که به صراحت اعلام کردند، این کار را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: منطق کار هم روشن است. کشوری که سالیان سال تحت حملات شدید بوده، تعداد زیادی تلفات در اثر جنگ داده و همین‌طور در اثر محاصره‌ای که انجام شده، از خود واکنش نشان داده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه یمنی‌ها به لحاظ نظامی حدود دو سال قبل نیز چنین عملیاتی را انجام داده بودند و به یک فرودگاه در امارات حمله کرده و موشکی با برد ۱۲۰۰ کیلومتر شلیک کرده بودند، اظهار داشت: هرچند آن موشک نشان داد که با دقت کافی برخودار نیست، اما بعد اینکه بعد از دو سال، آن‌ها به دقت کافی رسیده باشند، از نظر منطقی قابل قبول است.   از این جهت کاملا روشن است که این موضوع متعلق به درگیری دو کشور است و از آن طرف، انگیزه کامل وجود دارد.

امیر حاتمی افزود: اینکه یک طرف، به دیگران از جمله جمهوری اسلامی ایران اتهام وارد کنند، انگیزه‌شان روشن است. عربستان و رژیم صهیونیستی کشور‌هایی هستند که از ابتدا به دنبال آن بودند پای آمریکایی‌ها را به درگیری در این منطقه کشانده و این آرزوی آن‌ها بود. از هر حادثه جنگی بین دو کشور، آن‌ها همین منطق را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه این ادعا‌ها و اتهامات به طور کلی، جدی و قطعی رد می‌شود و به جایی نخواهد رسید، تصریح کرد: هیچ شاهد، مدرک و قرینه‌ای ارائه نمی‌شود. این صرفا یک ادعا است که می‌شود هر کسی را متهم کرد و دلیلی هم ارائه نکرد. این مسئله در همین چارچوب و ارزشی زیادی ندارد.

این مقام عالی نظامی درباره طرح این ادعا که حملات از خاک ایران و عراق انجام شده است، خاطرنشان کرد: من در بیانات مقامات آمریکایی چنین سخنی را ندیدم.   اگر کسانی و افراد غیرمسئولی این مطالب را می‌کنند، مسئولیت صحبت‌هایشان با خودشان است، ولی در بیانات مقامات رسمی آمریکا چنین چیزی را ندیدم. بحث‌های رسانه‌ای و مجازی دائما مطرح می‌شود، ولی چنین موضع‌گیری‌ای تاکنون گفته نشده است.

امیر حاتمی با بیان اینکه همه می‌دانند جمهوری اسلامی ایران کاملا از صلح و امنیت منطقه مراقبت می‌کند، ابراز داشت: این کار با اقتدار تمام انجام می‌شود و اگر تهدیدی علیه ایران مطرح شود، با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، وجود خواهد داشت و الحمدالله این توان روز به روز در حال افزایش است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حاتمی ایران قاطعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی

بانک مرکزی ادعای مدیر محترم مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر ارزپاشی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی را تکذیب کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بانک مرکزی، اخیرا مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس در گفتگویی مدعی کسری در تأمین ارز 28500 برای واردات کالا‌های اساسی شده و از افزایش نیافتن سقف نرخ ارز در مرکز مبادله انتقاد کرده است.

این در حالی است که در قانون بودجه سال 1402 اشاره‌ای به ارز حمایتی با نرخ 28.500 تومانی نشده و صرفاً در تصویب نامه شماره 33107 مورخ 11/06/1402 هیئت محترم وزیران سقف مصارف ارز حمایتی 18.5 میلیارد دلار منظور تعیین شده است.

برخلاف ادعای طرح شده از سوی مدیر محترم گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عملکرد مصارف ارز حمایتی در سال 1402 کمتر از سقف تعیین شده در تصویب‌نامه هیئت محترم وزیران بوده است. کل تأمین ارز انجام شده با احتساب مبلغ اختصاص یافته برای گندم حدود 6/17 میلیارد دلار بوده که در این راستا معادل 1/16 میلیارد دلار پرداخت شده است. لازم به ذکر است، از این مبلغ حدود 5/1 میلیارد دلار به واردات گندم برای تأمین ذخایر استراتژیک اختصاص یافته که دارای مجوز خاص از مراجع قانونی بوده است.

در ارتباط با منابع ارز حمایتی، عملکرد محقق شده حاکی از آن است که کل مصارف انجام شده از محل سهم دولت و 20 درصد سهم صندوق توسعه ملی از عایدات ارزی نفت‌خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی تأمین ارز شده و با مدیریت انجام شده در این حوزه خوشبختانه هیچ کسری ایجاد نشده است؛ لذا اطلاعات ذکر شده در این ارتباط صحیح نیست و با عملکرد تفاوت فاحش دارد. لازم به ذکر است، استفاده از 20 درصد سهم صندوق توسعه ملی با اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح قانونی انجام شده و مبلغ تأمین شده از این محل به عنوان بدهی ارزی دولت به صندوق توسعه ملی منظور شده است.

در ضمن، اختصاص ارز ترجیحی برای تأمین کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از معیشت مردم و در سقف منابع آن انجام شده و این سیاست از سوی مجلس شورای اسلامی با اختصاص حدود 6/13 میلیارد یورو در قانون بودجه سال 1403 مورد تأیید قرار گرفته‌است.

گفتنی است اختصاص ارز حمایتی و حذف آن، همانند سایر سیاست‌های اقتصادی دولت واجد آثار و پیامد‌های مثبت و منفی متعددی است؛ لذا تاکید بر جنبه‌های منفی سیاست مزبور و ایجاد نگرانی در این زمینه بویژه در زمانی که وفق قانون بودجه سال 1403 از سوی مجلس شورای اسلامی مورد تأیید قرار گرفته است صحیح به نظر نمی‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| توهین‌های هیستریک منشه امیر به دانشجویان آمریکایی!
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • دفاع دیدنی کارشناس مراکشی از حمله ایران به اسرائیل
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران