Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:46:00 GMT

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در پروژه سد مجن هزینه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۰۵۰

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در پروژه سد مجن هزینه شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد خرم ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی شورای شهر مجن با استاندار سمنان به میزبانی این شهر ضمن بیان اینکه سد مجن یکی از مهم‌ترین طرح‌های امور آب در سطح شهرستان شاهرود است، تأکید کرد: این طرح بااعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و امروز عملیات آسفالت مسیر و بخشی از پل‌سازی و اقدامات عمرانی آن باقی‌مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه امیدواریم مابقی نیازهای سد مجن نیز برطرف شود، تأکید کرد: این سد علاوه بر رفع بخشی از نیاز آبی دشت بسطام و شهر شاهرود و مجن و ... می‌تواند قطب گردشگری شمال شهرستان شاهرود نیز محسوب شود چراکه دارای جاذبه‌های فراوانی چون آبشار تنگه دستان است.

سرپرست فرمانداری شاهرود بابیان اینکه مجن دارای ظرفیت‌های خوبی است، گفت: گردشگری، صنایع‌دستی و کشاورزی و باغداری در کنار دامداری ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند مجن را به توسعه خوبی برسانند.

مجن سالن مدیریت می‌خواهد

شهردار مجن نیز در این نشست بابیان اینکه طرح جامع این شهر در سال ۹۳ مصوب و در حال اجرا است، گفت: یکی از نیازهای شهرداری این شهر، ایجاد سالن مدیریت بحران برای اقدامات عاجل در راستای جلوگیری از بروز مخاطرات است.

محمد زمانی بابیان اینکه شهرهای کوچک مثل مجن ازنظر منابع مالی در مضیقه هستند، گفت: ما از استانداری سمنان در این راستا طلب مساعدت داریم که برای شهرهای کوچک تدبیری اندیشیده شود برای مثال مجن یکی از شهرهای پلکانی ایران است که مانند سایر شهرهای ازاین‌دست با مشکلات کمبود زمین روبرو است لذا باید در این زمینه‌ها به مردم کمک شود.

وی بابیان اینکه آب شرب یکی از نیازهای اساسی شهر مجن است، گفت: تغییر کاربری چاه مجن یکی از مسائلی است که می‌تواند مشکلات این حوزه را رفع کند.

تغییر الگوی کشت در مجن انجام‌شده است

سید حسین سادات عضو شورای شهر مجن نیز در این نشست ضمن بیان اینکه ساخت مجتمع دامداران در مجن می‌تواند یکی از مسائل و اولویت‌های این شهر باشد، گفت: مجن دارای ثروت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی است لذا باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کرد.

وی بابیان اینکه در حوزه کشاورزی تغییر الگوی کشت در سه مجن صورت گرفته است، تأکید کرد: امروز شاهد هستیم که بسیاری از اراضی این منطقه از سیب‌زمینی به سیب و زردآلو تغییر کاربری داده‌اند و حتی شاهد تخریب مزارع و ساخت باغات به‌جای آن‌ها هستیم اما به‌هرروی مشکلاتی نظیر سرمازدگی سبب شده تا کشاورزان شرایط دشواری داشته باشند.

این عضو شورای شهر مجن همچنین گفت: تخریب‌ها و فعالیت‌های معدن بوکسیت در منطقه شاهوار حیات‌وحش این منطقه را به باغات سرازیر کرد و این امر باعث خسارت شده است از سوی دیگر بیم شکار حیوانات نیز در مجن می‌رود که امیدواریم در این زمینه نیز کاری صورت گیرد همچنین تردد بالای کامیون‌ها و تریلی‌های معدن و حجم بالای ترافیک در جاده مجن یکی از مخاطرات این شهر است.

کد خبر 4722088

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد خرم محمد زمانی فرمانداری شاهرود استانداری سمنان جهاد كشاورزي استان سمنان ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد ایلام عاشورا شیراز مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

مسلم فلاح زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: تأمین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.
 
وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است. 
 
فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
 
وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد