Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:07:10 GMT

دادستان جدید نظامی استان قزوین منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۱۷۵

دادستان جدید نظامی استان قزوین منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که ظهر چهارشنبه با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران، مسئولان قضایی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان قزوین برگزار شد، فرشید ابراهیم نژاد به عنوان دادستان نظامی استان قزوین معرفی شد.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در مراسم تکریم و معارفه داستان نظامی استان قزوین اظهار کرد: جامعه برای نفس کشیدن و حیات به سه رکن عدالت، امنیت و رفاه نیاز دارد و این حیات در گرو این سه اصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قوه مجریه با اجرای قوانین و مقررات و صدور دستورالعمل‌های اجرایی منجر به تحقق سه رکن عدالت، امنیت و رفاه می‌شود؛ برای این منظور دستگاه‌های امنیتی و قضائی امین در صحنه حضور دارند و اگر کوتاهی صورت گیرد با متخلفان برخورد خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: بسیاری از قوانین در حوزه‌های بانک، مالیات، بیمه و ثبت، ارث زمان طاغوت و ارثیه کشورهای اروپایی است؛ به همین علت ویژه خواران و رانت‌خواران در سیستم کشور اخلال ایجاد می‌کنند.

رئیس کل دادگستری قزوین عنوان کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره به خصوصی‌سازی دارد و این اقدام با هدف مقدس آغاز شد ولی بخشی از مشکلات اقتصادی کنونی و بی‌عدالتی در جامعه ناشی از عدم اجرای صحیح و دقیق اصل ۴۴ قانون اساسی است؛ شرکت‌های فرنخ، نازنخ و مه نخ زمانی با ۳ هزار کارگر در صنعت استان می‌درخشیدند ولی اکنون کمتر از ۲۰۰ کارگر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند و کارگران ۱۶ سال است که مطالبه دارند.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: شهدا در ابتدای انقلاب به رهبری لبیک گفته و اکنون نیز سربازان ولایت آماده و گوش به فرمان رهبری هستند؛ رئیس قوه قضائیه نیز با شعار ظلم‌ستیزی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه چه‌ بسا قوانین درستی وجود داشته باشد ولی با ضعف در اجرا مشکل دوچندان ایجاد شود، اشاره کرد: در حال بررسی واحدهای تولیدی هستیم که آیا واگذاری‌های صورت گرفته قانونی بوده است یا خیر؟ باید پرسید که چرا با وجود دیوان محاسبات و دادستانی قوانین به نحو صحیحی اجرا نشده است، چرا نهادهای مربوطه هنگام واگذاری واحدهای تولیدی دولتی ورود پیدا نکردند؟

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین بابیان اینکه نقش عدالت و امنیت در رشد و تعالی جامعه بشری بسیار مهم است، عنوان کرد: با تحقق این دو اصل، رفاه نیز محقق خواهد شد؛ دشمن در تلاش است تا این سه اصل به‌عنوان پازل کنار هم قرار نگیرد، پس باید مراقب باشیم و در میدان دشمن بازی نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که عدالت و امنیت وجود ندارد تجارت و کسب‌وکار و اشتغال شکل نمی‌گیرد؛ نقش دستگاه قضایی، انتظامی، نظامی و امنیتی در تحقق این دو رکن بسیار مهم است همچنان که نیروهای نظامی در دوران دفاع مقدس صداقت خود را نشان داده و برای حفظ کیان ایران تلاش کردند.

این مقام قضایی استان در پایان با تأکید بر اینکه باید با درس گرفتن از پیام عاشورا و کربلا بتوانیم در مسیر ظلم‌ستیزی حرکت کنیم، عنوان کرد: در عصر جدید تنها اسامی عوض‌شده وگرنه ترامپ و نتانیاهو، یزید و معاویه زمان هستند؛ باید با مدیریت مقام معظم رهبری در مقابل دشمن تا دندان ‌مسلح بایستیم و شعار "هیهات من الذله" را فراموش نکنیم؛ امروز جبهه مقاومت شکل گرفته و به برکت اقتدار علمی، ایمان عمیق به خدا و قیامت و ولایت‌فقیه دوران بزن دررو به پایان رسیده است.

در پایان این مراسم از زحمات جعفر خوشه چین تقدیر و فرشید ابراهیم نژاد به سمت دادستان نظامی استان قزوین معرفی شد.

کد خبر 4722129

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه دادگستری قزوین ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد ایلام عاشورا شیراز مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم

احمد وحیدی وزیر کشور طی حکمی محسن تویسرکانی را به‌عنوان شهردار کرمان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، در متن حکم وزیر کشور برای انتصاب شهردار کرمان آمده است:

«در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر کرمان، جنابعالی را به سمت شهردار کرمان منصوب می‌نمایم.

وحیدی در این حکم ضمن تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری، مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق، ۱۳ هدف و سیاست کلی را برای پیاده‌سازی و اجرا به شهردار کرمان ابلاغ کرده است.

حکم محسن تویسرکانی امروز دوازدهم اردیبهشت توسط مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور به وی اعطا شد.

محسن تویسرکانی ۲۵ دی ۱۴۰۲ با ۱۰ رأی موافق و یک رأی ممتنع اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان انتخاب شده بود.

کد خبر 749821

دیگر خبرها

  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • دوانتصاب در کمیته ملی پارالمپیک
  • هادی‌زاده مسئول برگزاری روز ملی پارالمپیک شد
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • بازداشت یک عضو شورای شهر از بخش‌های تابعه شهریار
  • انتخاب مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد