Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اعلام شده که برنامه‌ریزی‌های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در کربلا به زائران انجام شده است. یکی از این اقدامات، توافق برای کاهش تعرفه مکالمات است. بدین منظور محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش از پیشنهاد ایران به عراق برای به صفر رساندن حق ورودی تعرفه مکالمات بین‌المللی برای مراسم اربعین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌چنین در دیداری با نعیم ثجیل یسر -وزیر ارتباطات عراق- درباره افزایش ظرفیت‌های ارتباطی و رفع نگرانی‌های این حوزه در ایام اربعین حسینی، گفت: کاهش تعرفه ترانزیت به صورت متقابل در دو کشور باعث افزایش تبادلات می‌شود. ایران آمادگی دارد تا هر میزانی که طرف عراقی نسبت به کاهش تعرفه اقدام کند، تعرفه ترانزیت با کشور عراق را پایین بیاورد.

آذری‌جهرمی در این دیدار با خوب توصیف کردن تصمیم حذف ویزا میان دو کشور، گفت: مردم ایران عاشق امام حسین علیه‌السلام هستند و پیش‌بینی می‌کنم امسال چهار میلیون ایرانی در اربعین، زائر حرم امام سوم شیعیان شوند، بنابراین باید در مورد رفع مشکلات و افزایش ظرفیت‌های ارتباطات کمیته ویژه‌ای تشکیل شود تا کار‌ها با سرعت پیگیری شود.

همچنین وزیر ارتباطات عراق با ضروری دانستن افزایش ظرفیت‌های ارتباطی دو کشور و رفع مشکلات، ضمن تماس مستقیم با مسوول مستقیم آن در این کشور، دستور بررسی موضوع و رفع سریع مشکلات را صادر کرد.

راه‌اندازی سایت پورتابل شرکت ارتباطات سیار در پایانه‌های شلمچه و چذابه

از طرفی تاکنون جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی با حضور استاندار خوزستان، معاونین استاندار، نماینده وزارت کشور در امور زیرساخت اربعین، دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نیروی نظامی و انتظامی به منظور ارائه گزارش اعضای ستاد استانی اربعین حسینی، خدمات‌رسانی و تسهیل در تردد زوار حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، ۲۰ شهریورماه در پایانه مرزی چذابه واقع در شهرستان دشت آزادگان برگزار شده است.

علی صالح نساج -مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان- در این جلسه با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده حوزه ICT در مسیر‌های منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، از نصب و راه‌اندازی ۱۴ سایت ارتباطی سیار توسط اپراتور‌های همراه اول و دوم در هر دو پایانه مرزی خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده مقرر شد چهار سایت پورتابل شرکت ارتباطات سیار به صورت ثابت در هر دو پایانه راه‌اندازی شوند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته اقدامات خوبی در جهت رفاه حال زائرین اربعین حسینی انجام شده است، بر ارائه خدمات ارتباطی مطلوب و با کیفیت در ایام زیارت میلیونی اربعین در دو بخش تلفن همراه و اینترنت تاکید کرد و خواستار همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌های اجرایی استان با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و کلیه اپراتور‌های تلفن همراه جهت ارتباطات پایدار شد..

درباره حضور زائرین در ورودی پایانه‌های مرزی و همپوشانی شبکه ارتباطی با کشور هم‌مرز اعلام شده که برای جلوگیری از هزینه‌های ناخواسته رومینگ به هنگام استفاده از تلفن همراه، زائرین باید وضعیت انتخاب شبکه موبایل خود را از حالت اتوماتیک خارج و در حالت دستی قرار دهند. این امر از سوی اپراتور‌های تلفن همراه به‌صورت پیامک و نصب بنر در ورودی پایانه‌های مرزی انجام خواهد شد.

اقدامات سال گذشته در اربعین چه بود؟

به گزارش ایسنا، اپراتور‌های تلفن همراه هر ساله اقداماتی را برای تسهیل ارتباطات زائران در اربعین انجام می‌دهند. سال گذشته هم با توافق صورت‌گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافته و نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳۰۰۰ تومان به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان برای ایام اربعین حسینی اعلام شده بود.

وزیر ارتباطات درباره ارائه خدمات اینترنت به زائران اربعین، نیز اظهار کره بود: آنچه در مهران است از خدمات نسل چهار استفاده می‌کند و شعاع زیادی را با سرعت ٣٠٠ مگابیت بر ثانیه پوشش می‌دهد. آنچه در شلمچه است نیز از وای فای استفاده می‌کند و سرعت آن ٥٤ مگابیت بر ثانیه است.

منبع:  ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کربلا اربعین ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۱۰هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی و پایانه برکت برای اربعین امسال با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سیدزاهدین چشمه خاور صبح امروز در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین در محورهای مواصلاتی کشور که در محل پایانه برکت مهران با حضور رئیس سازمان راهداری کشور برگزار شد، گفت: بعد از دفاع مقدس بحث پیاده روی اربعین به عنوان مهمترین رخداد مهم کشور باید در خور و شایسته مسلمانان جهان برگزار شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته ناوگان حمل و نقل به خوبی مدیریت شد، گفت: همچنین هیچ مورد گرمازدگی در اربعین گذشته وجود نداشت که نشان از اقدامات موثر راهداری بوده است.

وی با بیان اینکه اربعین باید هر سال باشکوه‌تر برگزار شود، افزود: سال گذشته 5 هزار متر سایبان در ظرف 25 روز احداث شد و هم اکنون نیز احداث 10هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی و پایانه برکت برای اربعین امسال با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در حال احداث است.

چشمه خاور ادامه داد: تبدیل و تثبیت سایبان های قارچی که به صورت موقت در سال گذشته ایجاد شده بود نیز به سایبان دائم در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به احداث 12 هزار مترمربع کف پوش محوطه پایانه مرزی مهران با اعتباری بر 22 میلیارد تومان، گفت: برخی سرویس های بهداشتی نیز در این پایانه نوسازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام به اقدامات انجام شده در پایانه برکت نیز اشاره کرد و گفت: یک سایبان از در ورودی تا مرکز پایش به شکل سازه فضایی با دهانه ی 38 متر احداث خواهد شد که پیمانکار آن نیزمشخص شده است.

وی افزود: در بحث نصب دوربین های تشخیص چهره نیز قرارداد 47 میلیارد تومان با پیمانکار برای نصب 72 دوربین منعقد شده است.

چشمه خاور یادآور شد: بخشی از فاضلاب پایانه برکت تعویض شده و برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی کانال های هدایت آب در حال احداث است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام به قراردادهای متعددی منعقد شده در حوزه راه‌ها اشاره کرد و گفت: قرارداد 108 میلیارد تومانی محور ایلام- مهران، مهران- دهلران و حوزه شهرستان ملکشاهی  منعقد شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 74 هزار تابلو کامپوزیتی در سراسر استان نصب شد. همچنین 20 میلیارد قرارداد خط کشی انجام و روشنایی برای تمام نقاطی که نیاز به روشنایی داشته‌اند صورت گرفت.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال