Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:28:34 GMT

رونمایی از کتاب «مدل مفهومی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۶۱۳

رونمایی از کتاب «مدل مفهومی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مدل مفهومی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی و دکتر مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در سالن همایش کتابخانه دکتر حبیبی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «مدل مفهومی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» که توسط دکتر مرتضی نبوی به رشته تحریر درآمده، در سه جلد و چهار فصل شامل «هستی‌شناسی»، «معرفت‌شناسی»، «ارزش‌شناسی»، و «روش‌شناسی» به بررسی مدل مفهومی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخته است.

نبوی در آیین رونمایی از این کتاب، گفت: انگیزه اصلی نگارش کتاب «مدل مفهومی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» زمانی به وجود آمد که مقام معظم رهبری فرمودند باید برای خودمان مدل پیشرفت داشته باشیم.

وی ادامه داد: کشورهایی که مدل پیشرفت خود را از دیگران الگوبرداری کرده‌اند، عملاً پیشرفتی نداشتند، چرا که مدل جهان‌بینی هر منطقه باید متناسب با شرایط آن کشور باشد، بنابراین سعی کردیم با در نظر گرفتن نظریه های پیشرفت در سایر کشورها و جهان اسلام، براساس جهان‌بینی اسلامی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را تبیین کنیم.

کد خبر 4722165 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کتاب علی اکبر ولایتی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی منصور غلامی ثبت نام دانشجویان دانشگاه پیام نور حسین توکلی مجتبی صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در اجلاسیه گروه‌های کشوری معماری و شهرسازی اظهار کرد: احیای الگو‌های سنتی و بازگشت به الگو‌های معماری سنتی و اسلامی و استفاده از آن در طراحی‌های مدرن یکی از ضرورت‌های است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور مدیران گروه‌های معماری و شهرسازی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دامغان عنوان کرد: دامغان یکی از کهن‌ترین شهر‌های ایران است و کاروانسرا‌ها، قلعه‌ها و تپه‌های قدیمی و برج و بارو، حصار عظیم داخل و خارج شهر دامغان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: این شهرستان در حال حاضر دارای بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که ۱۳۰ اثر ملموس و ناملموس در فهرست آثار ملی است و از آثار شاخص این شهرستان می‌توان به تپه تاریخی حصار با قدمت ۷ هزار سال و دارای سه دوره متعدد، مسجد تاریخانه که یکی از مهم‌ترین مساجد بازمانده از قرون اولیه اسلامی در کشور و از نخستین نمونه‌های مساجد است، اشاره کرد که مناره آن یکی از عناصر تشکیل‌دهنده آن است.

افشاری متذکر شد: وجود بنا‌های تاریخی بسیار در دامغان و لزوم احیای ارزش‌های اسلامی در شهر‌های مسلمان که امروزه هویت خاص گذشته را از دست داده‌اند، بیش از قبل احساس می‌شود.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تاکید کرد: تمرکز بر آموزش معماری اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تشویق پژوهش در این زمینه می‌تواند دستاورد‌های شگرفی را ایجاد کند.

وی متذکر شد: توجه به فرهنگ و هنر ایرانی و ادغام فرهنگ و هنر ایرانی در طراحی‌های معماری و شهرسازی با بهره‌گیری از توان علمی اندیشمندان این دو حوزه با استفاده از مصالح بومی و سنتی و به‌کارگیری مصالح ساختمانی سنتی و بومی در ساخت و ساز‌ها موجب ترویج معماری پایدار که هم با محیط زیست سازگار باشد خواهد شد و هم بازتاب‌دهنده میراث فرهنگی ایرانی-اسلامی و توسعه گردشگری می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، توجه به معماری ایرانی‌ ـ‌ اسلامی در ساخت و ساز‌های شهری را از موضوعات حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: استفاده از نماد‌ها و عناصر معماری اسلامی در طراحی‌های جدید با برگزاری اینگونه جلسات در دانشکدگان هنر زمینه تحول در معماری را ایجاد کرده و با ارائه راهکار و برنامه به حاکمیت زمینه ایجاد قوانین و مقرراتی که حمایت از معماری ایرانی اسلامی را در برنامه‌ریزی‌های شهری و ملی تضمین کند را مهیا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • دانشجویان ایرانی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا چه کسانی بودند؟ + عکس و سند
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله