Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نقل از آوای سلامت از readersdigest مصرف دارو‌ها برای کاهش علائم ناشی از این بیماری ها، از اقدامات متداول است. با این حال شما می‌توانید با اجتناب از مصرف ۶ محصول غذایی، از وخامت حال ناشی از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کنید:

لبنیات: در بعضی افراد مصرف لبنیات باعث می‌شود خلط موجود در گلو ضخیم‌تر و غیر قابل تحمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اگر احساس می‌کنید که با مصرف لبنیات خلط بیشتری تولید می‌شود از مصرف آن بپرهیزید. اما اگر غیر از این است، لبنیات را که منبع عالی پروتئین و ویتامین دی است و به بدن برای مقابله با عفونت کمک می‌کند، حتما مصرف کنید.

نوشیدنی‌های کافئین دار: از آنجا که در سرماخوردگی مقدار زیادی از آب و املاح بدن با تب و آبریزش بینی از دست می‌رود، بنابراین نوشیدن نوشیدنی‌های مدر نظیر قهوه با دفع بیش از اندازه آب از بدن و ابتلا به کم آبی همراه خواهد شد.

ادویه ها: معمولا مخاط‌های بینی، دهان و حلق افرادی که سرما می‌خورند، ملتهب می‌شوند. التهاب نوعی واکنش ایمونولوژیک سیستم ایمنی بدن به ویروس متجاوز است. به همین دلیل مصرف تمام غذا‌های بودار، سرخ کرده، چرب، تند یا پرادویه می‌تواند باعث التهاب بیشتر این بافت‌های ملتهب در مخاط‌های بینی، دهان و حلق افراد سرماخورده باشد. در این حالت، آسیب پذیری مخاط‌ها در برابر ویروس سرماخوردگی شدیدتر و وضعیت بیمار بدتر می‌شود.

شکر: شکر باعث التهاب بدن می‌شود. التهاب خود عامل تضعیف گلبول‌های سفید خون است. این گلبول‌ها برای مبارزه با عفونت ضروری هستند.

کربوهیدرات‌های ساده: این نوع کربوهیدرات‌ها به سرعت قند خون بدن را بالا می‌برند و مانند شکر، همان اثرات التهابی را در بدن دارند. سعی کنید به جای کربوهیدرات‌های ساده مانند آرد سفید، پاستا، برنج سفید و ... نوع پیچیده آن‌ها مانند گندم کامل، دانه ها، برنج قهوه‌ای و ... را به رژیم تان اضافه کنید.

غذا‌های چرب: این غذا‌ها باعث التهاب و سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌شوند. این غذا‌ها همچنین فرایند هضم کربوهیدرات‌ها و پروتئین را کند کرده و باعث ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تغذیه رژیم غذایی آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/ ۸ ماده غذایی تقویت کننده مو را بشناسید

مو به عنوان یکی از اجزای مهم بدن انسان نقش زیادی در ایجاد وجه و سیمای افراد دارد؛ ضمن اینکه به عنوان یک سد دفاعی و مانع برای برخی بیماری‌ها و همچنین سردی و گرمی هوا مورد توجه قرار دارد. در این اینفوگرافیک ۸ ماده غذایی تقویت کننده مو را مشاهده می‌کنید.

گرافیک: نگین نصراللهی

دیگر خبرها

  • مبتلایان به چربی خون چگونه روزه بگیرند؟
  • آشنایی با مواد طبیعی که دردهایتان را کاهش می‌دهد
  • نکات تغذیه‌ای برای مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری
  • نکات تغذیه‌ای مبتلایان به چربی خون در ایام روزه‌داری
  • نکات تغذیه‌ای در مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری
  • این جوشانده بهترین مسکن است
  • قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟
  • ۱۵ دستورالعمل ساده طب سنتی برای درمان "کبد چرب"
  • اینفوگرافیک/ ۸ ماده غذایی تقویت کننده مو را بشناسید
  • باید و نبایدهای روزه‌داری در مبتلایان به بیماری‌های خاص