Web Analytics Made Easy - Statcounter

این سرویس جدید با همکاری «کارپینو» و شرکت پرداخت خرد «فون‌پی» آغاز شده و برای اولین بار است که در ایران زمینه اشتراک‌گذاری کیف پول میان یک اپلیکیشن تاکسی آنلاین و پرداخت خرد را فراهم می‌کند.

ابتدا برای رفع مشکل پول خرد، اپ‌هایی در عرصه پرداخت خرد شروع به کار کردند که مسافران می‌توانستند با اسکن کیوآرکد کرایه را حساب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند به نظر می‌رسید مشکل پول خرد حل شده ولی کم‌کم مسئله جدیدی پیش آمد.

چون هر تاکسی با یکی از این شرکت‌های پرداخت خرد قرارداد داشت و تنها یک کیوآرکد در تاکسی نصب بود یا وجود چند کیوآرکد در تاکسی‌ها فضای شلوغی ایجاد می‌کرد. مسافران هم باید اپ‌های متعدد در گوشی خود نصب می‌کردند و از آن مهم‌تر همزمان چند کیف پول را شارژ نگه می‌داشتند. فراگیری تاکسی‌های اینترنتی هم سبب افزایش اپ‌ها و اضافه شدن شارژ کیف‌های پول جدید بود.

دنیا شیوه جدیدی برای حل این مشکل پیدا کرد و آن همکاری تاکسی‌های اینترنتی و شرکت‌های پرداخت خرد برای تسویه کرایه تاکسی آنلاین و شهری است. این همکاری و سرویس جدید شیوه پرداخت کرایه را تسهیل کرد. اکنون برای این کار در ایران، با همکاری کارپینو و فون‌پی، «کارپی» متولد شده است.

نحوه استفاده از کارپِی

کاربران تاکسی اینترنتی کارپینو می‌توانند کیف پول اعتباری خود را به مبلغ دلخواه شارژ کنند و از این اعتبار هم برای تاکسی اینترنتی استفاده کنند و هم تاکسی‌های خطی و گردشی شهر که با فون‌پی همکاری می‌کنند.

اما شیوه کار با کارپِی چگونه است؟

به اپلیکیشن کارپینو وارد شوید. پایین صفحه، گزینه‌ «پرداخت کرایه تاکسی شهر تهران» را فعال کنید. کیوآرکد تاکسی را اسکن کنید. سپس مشخصات راننده و کرایه مسیر نمایش داده می‌شود و حالا باید تعداد نفرات را مشخص کنید اپلیکیشن مبلغ نهایی کرایه را محاسبه و از کیف پول کارپی کم می‌شود.

این اولین قدم همکاری میان دو شرکت کارپینو و فون‌پی است. به گزارش روابط عمومی کارپینو قرار است به زودی، دو امکان دیگر هم فراهم شود. امکان اول پرداخت کرایه تاکسی اینترنتی کارپینو از کیف پول فون پی است. یعنی دارندگان اپلیکیشن فون‌پی می‌توانند از درون اپ خود، کرایه تاکسی اینترنتی کارپینو را پرداخت کنند. دوم، امکان دریافت تاکسی اینترنتی کارپینو از طریق اپلیکیشن فون‌پی است. یعنی کاربران می‌توانند با اپِ فون‌پی تاکسی آنلاین بگیرند.

چنین همکاری‌هایی در کشورهای مختلف دنیا به شدت رایج است و به خصوص در کشورهای جنوب شرقی آسیا این شیوه همکاری بسیار متداول است. استفاده از کیف پول تاکسی‌های اینترنتی برای سایر پرداخت‌های خرد همان دلیلی است که در برخی از کشورها چون چین و مالزی و سنگاپور سبب محبوبیت بیشتر تاکسی‌های اینترنتی شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اپلیکیشن کیف پول الکترونیکی تاکسی اینترنتی حمل و نقل شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی در تهران تصویب شد

نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای سال آینده از سوی هیأت تطبیق فرمانداری تهران تایید شد.

به گزارش مشرق، نرخ جدید کرایه ها برای سال آینده از سوی فرمانداری تصویب شد و به‌ این ترتیب ۲۸ درصد افزایش در بخش مترو، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در بخش تاکسی را خواهیم داشت.
بر اساس این گزارش، چند هفته پیش اعضای شورای اسلامی شهر تهران افزایش نرخ کرایه حمل ونقل عمومی را در شورا تصویب کردند و امروز هم فرمانداری این افزایش نرخ را تایید کرد و در سال آینده اعمال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی در تهران تصویب شد
  • نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی تهران افزایش یافت | کرایه تاکسی چقدر بیشتر شد؟
  • نرخ کرایه تاکسی در اراک ۵۰ درصد افزایش یافت
  • کرایه تاکسی در قزوین ۴۱ درصد گران شد
  • افزایش ۵۰ درصدی نرخ تاکسی در اراک
  • ۶۰۰ تاکسی فرسوده در ارومیه نیاز به نوسازی دارد
  • کاریکاتور/ شگرد تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش کرایه‌ها
  • این هم شگرد جدید تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش کرایه‌ها
  • کرایه تاکسی و بلیت مترو در سال آینده چقدر است؟
  • کاریکاتور/ شگرد تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش کرایه‌ها / توقف دارم لطفا قبول کنید!