Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:44:42 GMT

افتتاح نخستین بانک شیر مادر شمال شرق کشور در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۹۲۴

افتتاح نخستین بانک شیر مادر شمال شرق کشور در مشهد

نخستین بانک شیر مادر شمال شرق کشور در بیمارستان تخصصی زنان ام البنین (س) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، رئیس بیمارستان ام البنین (س) در حاشیه آیین افتتاح بانک شیر مادر با بیان اینکه «مزایای شیر مادر نسبت‌به شیر خشک بر هیچ‌کسی پوشیده نیست»، عنوان کرد: بهترین ماده برای نوزاد شیر مادر است و از شیر مادر به‌عنوان خون سفید یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریده اخلاقی با اشاره به اینکه «مادران اهداکننده شیر مادر افراد ایثارگری هستند که بدون داشتن هیچ رابطه خویشاوندی با نوزادان شیره جان خود را به نوزادان اهدا می‌کنند»، بیان کرد: مادرانی هستند که به واسطه مشکل نمی‌توانند به فرزند خود شیر دهند یا نوزادان نارس یا افرادی که نوزادی را از شیرخوارگاه قبول کردند؛ این نوزادان از بانک شیر تغذیه می‌شوند.

رئیس بیمارستان ام‌البنین (س) با بیان اینکه «شیرخشک عوارض زیادی دارد»، گفت: شیر مادر دارای سلول‌های زنده است؛ از همین رو باعث می‌شود  نوزادان در آینده بتوانند از سلامت جسمی خوبی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: شیرهای اهدایی از سوی مادران استرلیزه می‌شود و بعد طی فرایندی به نوزادان خورانده می‌شود که خوشبختانه تا کنون نوزادان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان با این شیرها تغذیه شدند و شرایط خوبی دارند.

اخلاقی افزود: فردی که شیره جان خود را به فرزندش می‌دهد حکم مجاهد در راه خدا را دارد؛ بنابراین مادران اهداکننده شیر و کسانی که در این مسیر تلاش می‌کنند در این مجاهدت سهیم هستند.

مسئول بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان ام البنین(س) نیز اظهار کرد: برنامه کشوری برای ایجاد ۱۰ بانک شیر در کشور در دستور کار قرار گرفته است؛ زیرا بانک شیر مادر در کشورهای پیشرفته دنیا راه‌اندازی شده و تاثیرات مثبت آن را بر روی سلامتی نوزادان شاهد هستیم.

حیدرزاده با تاکید براینکه کارهای پژوهشی بسیاری در خصوص شیر مادر انجام شده است، بیان کرد: مراحل پژوهشی و درمانی بانک شیر انجام شده و برای مسائل شرعی نیز نظر فقها این بود که به خاطر اینکه نوزاد از پستان مادر شیر نمی‌خورد مسئله محرمیت ایجاد نمی‌شود ودر واقع این کار با فرهنگ ما بومی شده است.

وی با اشاره به اینکه «امسال۱۰ بانک شیر مادر ایجاد می‌شود»، بیان کرد: طبق آمارهای ارائه‌شده با تاسیس و توسعه بانک شیر در کشور برزیل ۷۲ درصد کاهش در مرگ‌ومیر شیرخواران اتفاق افتاده است؛ در حال حاضر در ایران یک بانک شیر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه‌اندازی شده است و با تلاش وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور تعداد بانک شیر در سال جاری به ۱۰ بانک شیر خواهد رسید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی، زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد مقدس افتتاح شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این پروژه با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بختیاری با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر و ۱۰۵ گروه اردویی بود، اضافه کرد: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت که با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد، خدمت به مددجویان را افتخار همه امدادگران در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: باید همان‌گونه که برای فرزندان خود قدم برمی‌داریم برای این عزیزان هم قدم برداریم و همه عوامل کمیته امداد باید عزت و کرامت مددجویان را مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت ۲ سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

کد خبر 6088731

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد