Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست وهفتم شهریور ۱۳۹۸ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

 

 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه امروز هیأت دولت، مقاومت ملت‌های بیدار و هوشیار منطقه را شعله خاموش‌ناشدنی دانست و با تاکید بر اینکه "به جای اتهام زنی، قدرت ملت‌ها را باور کنید و هیچ دولتی در کار نیست بلکه ملت‌ها به پا خاسته‌اند"، تاکید کرد: دشمنان منطقه باید از پاسخ هشدارآمیز یمنی ها درس بگیرند و آتش جنگ در منطقه را خاموش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مشروح گفت‌وگوهای امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، علی ربیعی سخنگوی دولت، بیژن زنگنه وزیر نفت، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

--- آذری جهرمی: وزیر کار انتصاب مدیرعامل رایتل را کان‌لم یکن اعلام کرد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به انتصاب مدیرعامل رایتل، اظهار کرد: امروز با آقای شریعتمداری در دولت در این باره گفت‌وگو کردیم و وزیر کار گفتند که مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات لازم‌الاجراست؛ این احکام کان لم یکن تلقی می‌شود و به مدیران زیرمجموعه‌شان که از این مصوبه مطلع بودند و حکم را صادر کردند، تذکر جدی می‌دهند.

پوتین پیشنهاد مبادله با اوراسیا از طریق سامانه مبادلات بانکی را پذیرفت

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: به رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد دادیم که امور تجاری و بانکی با ۶ کشور عضو اتحادیه اوراسیا از طریق سامانه مبادلات بانکی انجام شود که این پیشنهاد پذیرفته شد.

 

وزیر صنعت: با شرکت‌های بین‌المللی متعهد همکاری می‌کنیم

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خروج برخی خودروسازان خارجی از ایران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا و عدم تعهد آنها به قراردادهایشان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی می‌کنیم تا اگر به دنبال همکاری با شرکت‌های بین‌المللی هم هستیم، با شرکت‌هایی که به قول و تعهد خود پایبند هستند همکاری بیشتری داشته باشیم.

--- وزیر نفت: حادثه آرامکو آثار کوتاه مدتی دارد

بیژن زنگنه وزیر نفت درباره تاثیر حادثه آرامکو بر بازار نفت، اظهار کرد:‌ آثار این اتفاق کوتاه مدت خواهد بود، اما بر قیمت نفت همه کشورها تاثیر می‌گذارد. وی در پاسخ به این پرسش که ما اکنون می‌توانیم نفت خود را راحت بفروشیم، تصریح کرد: ما نفت را می‌فروشیم، ولی نمی‌توانیم راحت بفروشیم.

 

علی ربیعی: قطع یارانه شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود

علی ربیعی سخنگوی دولت درباره آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثروتمندان با بیان این که یارانه افرادی که در سال درآمد میلیاردی دارند حذف می‌شود، گفت: قطع یارانه‌ها قطعا شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود. وی افزود: یارانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود. برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌های همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است.

وزیر دفاع: رد دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو از سوی وزیر دفاع

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را رد کرد و گفت: موضوع بسیار روشن است یک درگیری بین دو کشور اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: یک طرف درگیری یمنی ها هستند که به صراحت اعلام کردند این کار را انجام داده‌اند.

 

وزیر ارشاد: برای رفع موانع ارایه(رستاخیز) در شبکه نمایش خانگی گفت‌وگوهایی انجام شده است

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به درخواست کارگردان فیلم رستاخیز برای ارائه این فیلم در شبکه نمایش خانگی، گفت: برای رفع موانع ارائه رستاخیز در شبکه نمایش خانگی گفت‌وگوهایی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش: با کمبود ۱۰۰ هزار معلم مواجه هستیم

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت کمبود معلمان در کشور با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار معلم خاطرنشان کرد: با پیش بینی‌های انجام شده امیدواریم در ابتدای مهر کلاسی بدون دبیر نباشد.

 

وزیر بهداشت: استخدام زنانِ تکنسین در اورژانس؛ برای نخستین بار

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به استخدام سه هزار نفر برای اورژانس کشور گفت: برای اواین بار زنان برای تکنسین فوریت‌های پزشکی به کار گرفته می‌شوند. پیش از این پرسنل خانم به عنوان تکنسین در اورژانس نداشته‌ایم و تعداد قابل توجهی خانم به مجموعه تکنسین فوریت‌های پزشکی افزوده می‌شوند که قطعا برای خدمت‌رسانی موثر و مفید خواهد بود.

همچنین هیئت وزیران در جلسه امروز خود  با اختصاص تسهیلات به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح «اتصال چابهار به شبکه ریلی» موافقت کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: عباس عبادی گفت: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آنها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت