Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@11:50:56 GMT

برگزاری 15 شب خاطره شهدا در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۵۲۹۶

برگزاری 15 شب خاطره شهدا در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان همزمان با دهمین سالروز شهادت شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام در مراسم شب خاطره آن شهید والا مقام شامگاه گذشته، 26 شهریورماه در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای عمل به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف الگوسازی برای نسل جوان از شخصیت‌های برجسته علمی و دینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، و معرفی چهره های انقلابی ، همایش ملی نکوداشت ماموستا محمد شیخ‌الاسلام و به تعبیر رهبری، شهید مظلوم کردستان با هدف بررسی آثار، دیدگاه‌ها، شخصیت و زندگی این شهید در آبان ماه ۹۸ همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حوزه هنری در زمینه ادبیات پایداری برنامه‌محوری خود را بر پایه شب خاطره و همچنین ثبت و ضبط ایثارگری شهدا دوران انقلاب و دفاع مقدس قرار داده است و تا کنون ۱۵ مورد شب خاطره شهدا از جمله شهیدان احمد کرمی، محمدامین رحمانی، سعید توفیقی، امان اللهی ، ورمقانی، ماموستا بیانی، حماسه دولاب، دکتر رستم پور، ما ۱۳ نفر، اولین گروه اعزام بیجار به جبهه، الله مرادی ورا برگزار کرده است.
مرادی ماموستا شیخ الاسلام را یکی از مفاخر کردستان عنوان کرد و افزود: در این همایش امیدواریم از جنبه‌های مختلف سیره و زندگی این شهید والا مقام مورد بررسی قرار می گیرد .
وی با اشاره به وجه علمی ودینی ماموستا شیخ الاسلام اعلام کرد: امیدواریم اساتید حوزه و دانشگاه با ارائه مقاله در بخش های مختلف این همایش ضمن بررسی جنبه های مختلف زندگی این شهید روحانی نسبت به معرفی بایسته این شهید به نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت گام بردارند.
در ادامه تعدادی ازماموستایان و شاگردان این شهید والامقام به بیان خاطرات پرداختند و با اهدای لوح یادبود از خانواده این شهید با حضور مسئولین استانی تجلیل به عمل آمد
ماموستا محمد شیخ‌الاسلام، سوم فروردین‌ماه سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یکی از روستاهای شهرستان بانه از توابع استان کردستان چشم به جهان گشود و تحت تعالیم پدرش قرار گرفت و در فضایی پرورش یافت که ۱۳ نسل پیش از او در راستای رسالت و آموزه‌های دینی به فعالیت مشغول بودند.
وی در محضر علمای بزرگ کردستان به تحصیل علوم اسلامی پرداخت تا اینکه در سال ۱۳۳۶ از سوی عالم و استاد بزرگ منطقه، ملا‌باقر، مجاز به تدریس و به‌ عنوان مفتی اعظم مذهب شافعیه در منطقه شناخته شد.
مدارس رسمی علوم دینی و کلاسیک به امر تدریس، تحقیق و تفحص پرداخت و حدود ۳۰ سال نیز در سنندج همزمان که سمت امام جماعت مسجد «سید قطب» را برعهده داشت به امر تدریس، تحقیق و پژوهش در مدارس دینی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان مشغول بود.
شیخ‌الاسلام، ۶ سال در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، حدود ۲۰ سال در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و ۱۰ سال در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای سنندج و سقز و سایر دانشگاه‌های سطح استان به تربیت طلاب علوم دینی و دانشجویان مشغول بود. او در فلسفه، فقه، اصول، تفسیر و سایر علوم اسلامی تبحر و مهارت خاصی داشت به‌طوریکه درانجمن‌های علمی علوم اسلامی عضو فعالی بود.
وی علاوه بر فعالیت‌های دینی و فرهنگی، در دوره‌های سوم و چهارم به ‌عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد و همچنین در شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ‌عنوان عضو فعالیت داشت.
ماموستا شیخ‌الاسلام از مروجین اصلی تقریب مذاهب اسلامی بود و در طول حیات پربرکتشان در مقام یک روحانی و در مقام یک استاد دانشگاه و مدرس فلسفه اسلامی براهمیت این موضوع تأکید کرد و در راه ترویج این اصل مهم و مبارزه با افراطی‌گری‌های گروه‌های به ظاهر اسلامی در ۲۶ شهریورماه ۸۸ بعد از نماز مغرب و عشا مصادف با ۲۷ رمضان در مقابل مسجد سیدقطب سنندج به شهادت رسید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی شب خاطره شهدا حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین علیه رژیم منحوس صهیونیستی بود.

محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: ما در همه شاخص های اقتصادی از رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، کنترل نقدینگی و افزایش تولید رو به پیشرفت هستیم.

وی اظهار کرد: هر چند مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم اما امیدواریم به برکت کار جهادی دولت روز به روز شاهد روزهای بهتر باشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه به برکت ایستادگی بر آرمانهای انقلاب به قله نزدیک تر شده ایم، خاطرنشان کرد: در این مسیر کم و کاستی هایی داریم، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت ها و ابزارهای لازم همچون سرمایه عظیم انسانی، ذخایر بزرگ مادی ومعنوی، موقعیت ژئوپولتیک منحصر به فرد، دسترسی های ویژه، معاون بزرگ، نفت و گاز، در کنار روح ایمانی و جهاد و شهادت با راهبری مقام معظم رهبری وجود دارد که برای تکمیل پازل پیشرفت و تعالی کشور هیچ کم و کاستی وجود ندارد.

منصوری با اشاره به اینکه در دوره عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به سر می بریم، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران میدان داری می کند.

وی با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه تجلی غیرت، آزادگی، دلدادگی و ایستادگی و مردمانی سراسر نور و سلحشور، شجاعت مخلص و پای کار آرمان‌های انقلاب هستند، ادامه داد: بواسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست. اتفاقات بردگی را پست سر گذاشتیم و کشور آزمون‌های بزرگی را پست سر گذاشت که با تکیه بر دین مداری مردم از ین آزمون ها عبور کردیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: احترام به مقام شهدا و این ارزش های والا ضروری است و شهید حق شفاعت دارد. حرکت شهدا مصداق نوع دوستی، از خود گذشتگی و ایثار و عبور از سختی های مضاعف برای رسیدن به هدف است.

منصوری با اشاره به ترویج فرهنگ شهادت تاکید کرد: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است چراکه شهدا معیار حق و باطل هستند و به ما درس برتری در جنگ اراده ها را دادند.

وی با اشاره به اتفاقا منحصر به فرد در سراسر دنیا تصریح کرد: همه دنیا منسجم شدند تا به جبهه مقاومت آسیب بزنند اما روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: امروز شاهد شکل گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم. عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی فخر اسلام و مسلمین بود.

منصوری افزود: تحولاتی در حال شکل گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

وی اظهار کرد: امروز عصای موسی انقلاب اسلامی راهبردهای مقام معظم رهبری، عنایت شهدا، دعای خیر مردم، ظرفیت نیروهای مومن و انقلابی سپاه و بسیج و نیروهای مسلح کشور، موشک ها، ظرفیت‌های بزرگ نظامی و راهبردهای امام راحل است.

به گزارش ایسنا، معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان کهگیلویه و شهید هدایت الله طیب بیان کرد: این شهید پیش از انقلاب اسلامی در بهترین دانشگاه آمریکا پذیرفته می شود اما وقتی جنگ تحمیلی شروع شد به ایران برگشت و به جبهه اعزام شد و در وصیت نامه خود قید کرد که اگر شهید شدم جنازه ام را در روستایم دفن کنید تا مسئولان بواسطه آرامگاهم به این منطقه توجه و خدمت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود