Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@10:46:04 GMT

به‌روز رسانی ۴۱ درس کاردانی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۵۷۳۳

به‌روز رسانی ۴۱ درس کاردانی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای از به‌روز رسانی ۴۱ درس کاردانی در دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد، موجب پیشرفت کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر صالحی عمران در نشست با دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور گزارشی از جایگاه، مسائل، موفقیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات دانشگاه ارائه کرد و با توجه به اهمیت و نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای، حمایت‌های ویژه دولت را از این دانشگاه خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده، بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی، ۸۷۹ نفر کادر آموزشی هیات علمی و بیش از ۲۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در سراسر کشور نقش بسیار مهمی در آماده سازی نیروهای ماهر که توانایی تطبیق توانمندی‌های خود با بازار کسب و کار را داشته باشند، دارد که این مهم نیازمند ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله بکارگیری و بروزرسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی مطابق با فناوری‌های جدید است.

وی با عنوان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مسیر مأموریت تعریف شده به عنوان دانشگاهی پیشرو، صاحب سبک و متمایز در زمینه آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی و هدایت دانشجویان جهت حضور در بازار کار و صنعت، همچنین کارآفرینی و اشتغال‌زایی فعالیت دارد، گفت: این دانشگاه طی یک سال اخیر در مسیر توسعه، پیشرفت و تعالی گام برداشت که در اولین و مهمترین قدم، تشکیل شورای مستقل برنامه‌ریزی و گسترش آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و بروز رسانی ۴۱ برنامه درسی کاردانی پیوسته از جمله فعالیت‌های ذکر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، رییس این دانشگاه با عنوان اینکه آموزش و ارتقای دانش، دانشجویان و آماده کردن آنان با استفاده از تجارب موفق دنیا و کشورهای توسعه یافته در خصوص آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای حضور در بازار کار محور اصلی فعالیت دانشگاه است، افزود: دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد، موجب پیشرفت کشور خواهد شد؛ چرا که آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها بسیار پایین‌تر است.

در ادامه این نشست دکتر جهانگیری نیز این مرکز علمی و مهارتی را یکی از تأثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور قلمداد و تأکید کرد: این دانشگاه در صورت حرکت در مسیر و مأموریت تعریف شده می‌تواند خدمات بزرگی به کشور داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه جهت‌گیری آموزشی در کشور باید به سمت تربیت نیروهای حرفه‌ای و کارآمد سوق پیدا کند، افزود: با وجود تعداد فراوان مراکز آموزشی و دانشگاهی و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده، اما به دلیل فقدان مهارت‌های لازم در فارغ‌التحصیلان، امکان جذب این افراد در بنگاه‌های اقتصادی فراهم نیست.

وی ضمن ابراز تمایل از حضور و بازدید از دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای تصریح کرد: باید ارتباط دوسویه‌ای ما بین صنایع و دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد شود تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های مشترک، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های گسترده دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور در اختیار صنایع قرار گیرد تا ضمن بروز رسانی و نوسازی تجهیزات، اساتید و دانشجویان با تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا شوند. 

دکتر جهانگیری در پایان با اشاره به این که نرخ بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور بالاست و این موضوع به دغدغه‌ای برای خانواده‌ها تبدیل شده است، ضمن ابراز خرسندی از آمار بالای اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای طی سال‌های اخیر، خواستار گزارشی از آمار دانش آموختگان جهت ارائه به دولت شد و دستورات مساعد و لازم را در جهت حمایت از دانشگاه صادر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه فنی وحرفه ای رییس دانشگاه فنی و حرفه ای بازنگری برنامه های آموزشی اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو

دریافت 7 MB دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، دانشجویان دانشگاه دوپال شیکاگو آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند. رژه خودرویی در شیکاگو آمریکا هم در حمایت از غزه انجام شد.

کد خبر 849580 منبع: تسنیم برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو
  • فیلم| زنجیره انسانی دانشگاه شیکاگو برای حمایت از غزه
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب