Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جلسه کارگروه مشترک دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی با هدف احصاء و پیگیری مصوبات اجرایی برای مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری کشور به منظور استفاده معلولان و جانبازان تشکیل شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری ـ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری در نخستین جلسه کارگروه مشترک دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی که با حضور ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی ـ. رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور ـ. برگزار شد، با تشریح پشتوانه قانونی این موضوع، گفت: طبق ماده ۲ قانون حمایت از حقوق معلولان ـ. مصوب ۲۰/ ۱۲/ ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی ـ. تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی و انقلابی موظف‌اند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود، دراین راستا بازنگری و تدوین ضوابط در دستور کار معاونت گردشگری قرار گرفت و فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط نیز وارد فاز برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

او با تاکید بر این‌که ۱۳ درصد افراد کشور نیازمند خدمات دسترس‌پذیر هستند، یادآور شد: بر این اساس با هدف توسعه مناسب‌سازی در اماکن گردشگری، کارگروه تخصصی مشترک فی مابین دبیرخانه ستاد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل و بر اساس مقررات، موضوع ذیربط نسبت به اتخاذ تصمیمات اجرایی و عملی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اعمال مناسب‌سازی در ضوابط گردشگری، اظهار کرد: فصل سوم از ضوابط مربوط به استاندارد کیفیت خدمات گردشگری و بخش تجهیزات با عنوان «امکان دسترسی و توسعه پایدار» در نظر گرفته شد و بیش از نیمی از این فصل به موضوع امکان دسترسی برای معلولین جسمی، حرکتی و افراد کم‌توان اختصاص یافت، به گونه‌ای که از نحوه آموزش کارکنان تا تامین تجهیزات، امکانات و وسایل رفاهی مورد نیاز برای افراد کم‌توان اعم از انواع معلولین در نظر گرفته شده است.

تیموری همچنین درباره اقدامات صورت گرفته در بخش مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری کشور، توضیح داد: تاکنون نشست‌های بسیاری با تشکل‌های فعال در حوزه معلولین به منظور آسیب‌شناسی و امکان‌سنجی اجرای پاراتور‌ها (تور‌های ویژه معلولین و جانبازان) صورت گرفته است و به استناد امضای سند همکاری میان وزارت و سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) تعامل در زمینه تحقق ترویج گردشگری قابل دسترس در دستورکار قرار گرفت.

معاون گردشگری با اشاره به یکی از مصوبات نخستین جلسه کارگروه تخصصی مشترک گفت: توافق می‌شود وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هنگام صدور یا تمدید مجوز فعالیت کلیه تاسیسات، متقاضیان را به مناسب‌سازی ساختمان محل فعالیت برای دسترس‌پذیری معلولین و سالمندان تشویق کند.

تیموری افزود: مقرر می‌شود در جلسات آتی کارگروه مشترک دبیرخانه ستاد و وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی موضوعات و مطالب آموزشی مرتبط با مناسب‌سازی محیط و اماکن عمومی در سرفصل‌های دوره‌های آموزشی هتل‌داران و روسای اتحادیه‌ها و سایر گروه‌های مرتبط اضافه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گردشگری صنایع دستی معاون گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید

به گزارش خبرآنلاین روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد که پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) نیز به هالیوا پیوسته و از سمت خود استعفا دهند.

این روزنامه نوشت که هنوز استعفای هالیوا وارد مرحله اجرا نشده و در انتظار تعیین جانشین است حال آنکه منصب رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش پس از منصب رئیس ستاد کل ارتش، از پیچیدگی و دشواری خاصی برخوردار است.

به گزارش ایرنا پس از استعفای هالیوا، بسیاری از گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که شمار زیادی از روسا و فرماندهان ارتش و دیگر مقامات این رژیم از سمت خود استعفا خواهند داد.

در همین ارتباط یدیعوت آحارونوت نوشت که تعیین جانشین برای فرماندهان ارتش، رئیس ستاد مشترک ارتش و شاباک نیز خود یک مشکل اصلی است.

این روزنامه افزود که «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش نیز به رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است که تا آگوست سال جاری از سمت خود استعفا می‌دهد.

پیشتر هالیوا یک هفته پس از آغاز عملیات مقاومت با عنوان طوفان الأقصی و پس از آن رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نیز به ناکامی خود در پیش بینی این عملیات اذعان کردند.

یدیعوت آحارونوت پیش‌بینی کرد استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک منجر به آغاز موج اعتراضات در خیابان و موج استعفاها در ارتش و سطح سیاسی در رژیم صهیونیستی خواهد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900138

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت