Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمدجواد ظریف مروز (چهارشنبه) در حاشیه پنجاه و دومین سالگرد تاسیس اتحادیه آ. سه. آن در جمع خبرنگاران در ارزیابی‌اش از کنار رفتن سایر اعضای «تیم بی» گفت: واقعیت این است که سیاست‌های تندروانه و افراطی آمریکا و رژیم صهیونیستی محکوم به شکست بوده و ما این شکست‌ها را یکی پس از دیگری مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران ثابت است و این سیاست را ادامه می‌دهیم. ما متعهد به تعهدات بین‌المللی خودمان هستیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این تعهد ما نشانگر این است که اگر دیگران می‌خواهند با ما تعامل کنند آن‌ها هم باید به تعهدات بین‌المللی خود متعهد باشند.

ظریف خاطرنشان کرد: آمریکا باید به تعهداتش برگردد و نشان دهد کشوری قابل اعتماد است و اگر نمی‌توان به آن اعتماد کرد، می‌شود با آن توافق کرد.

وی افزود: الان آمریکا نشان داده که برای توافقش ارزشی قائل نیست، حتی برای امضایش ارزشی قائل نیست. امروز تصمیم می‌گیرد گروهی را به کاخ سفید دعوت کند و فردا جلسه را به هم می‌زند یا همان‌ها را تحریم می‌کند. این نشانگر سیاست غلط آمریکاست و باید این سیاست را اصلاح کنند وگرنه هر روز بیش از گذشته در دنیا منزوی می‌شوند.

وزیر امور خارجه درباره پاسخ ایران به اتهامات اخیر آمریکایی‌ها در خصوص دخالت تهران در حمله یمنی‌ها به تأسیسات آرامکو گفت: ما به صراحت گفتیم که آمریکا به جای اینکه دنبال فرافکنی باشد، دنبال نگاه کردن به واقعیات باشد. من احساس می‌کنم دولت آمریکا می‌خواهد واقعیات منطقه ما را به فراموشی بسپرد که الان چهار سال و نیم است مردم یمن تحت شدیدترین جنایات علیه بشریت قرار دارند. این جنایات را همه سازمان‌های بین‌المللی تأیید کردند، در یمن بچه‌ها و نوزادان در این چند ساله به خاطر بمباران‌هایی که هدف آن‌ها بچه‌ها بودند کشته شدند. مردم یمن از خودشان دفاع کردند.

وی گفت: دیروز و پریروز آمریکایی‌ها ثابت کردند در برابر یک پالایشگاه نفت از کشته شدن بچه‌ها بیشتر حساسیت نشان می‌دهند، این نشانگر دیدگاه غلط آمریکا نسبت به مقام و شخصیت انسانی است و نیاز دارند در این دیدگاه یک تغییر اساسی ایجاد کنند.

ظریف بیان کرد: ایران از ابتدا گفته راه‌حل بحران یمن نظامی نیست، کسانی که فکر می‌کردند با قدرت نظامی و خرید‌های تسلیحاتی از آمریکا می‌توانند مردم تقریبا بی دفاع یمن را در چند روز شکست دهند، الان دیدند که بعد از چهار سال و نیم حتی سیستم‌های پیشرفته دفاعی آن‌ها قدرت رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی را ندارد و برای جبران این شرمساری، به دیگران تهمت می‌زنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: راه‌حل بحران یمن، پایان دادن به این جنایات، جنگ، درگیری و گفتگو بین یمنی‌هاست. جمهوری اسلامی ایران از فروردین ۹۴ و از ابتدای بحران یمن طرح چهار ماده‌ای خود را برای راه‌حل سیاسی یمن اعلام کرد. آن‌هایی که به قدرت نظامی خود آنقدر می‌نازیدند که حاضر نشدند طرح سیاسی را بپذیرند باید پاسخ دهند چرا در شرایط کنونی گرفتار شدیم.

ظریف گفت: هنوز هم دیر نیست و این امکان است با راه‌حل صلح‌آمیز و مذاکره بحران یمن پایان دهیم و این جنایت انسانی را تمام کنیم.

وزیر خارجه ایران در پیامی به کشور‌های منطقه عنوان کرد: پیام ما به کشور‌های منطقه این است که ما همواره خواهان گفتگو و تعامل و رفع سوء تفاهمات از طریق گفتگو و تعامل بودیم و این خواسته ماست. ما همه در این منطقه هستیم و در این منطقه خواهیم بود. دیگران می‌آیند و می‌روند و از دیگران نمی‌شود امنیت خرید. دیدند هر مقدار هزینه تسلیحاتی کنند برایشان امنیت ایجاد نمی‌کند ولذا بهتر است به منطقه برگردند و به خودشان و همسایگانشان نگاه کنند و امنیت را با هم تولید کنیم و حتما بهتر می‌توانیم زندگی کنیم.

 

 

 

منبع: ایلنا برچسب ها: رویداد24 ، محمدجواد ظریف ، حمله به تاسیسات آرامکو ، حمله به آرامکو ، عربستان ، یمن ، وزیر امور خارجه سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محمدجواد ظریف حمله به تاسیسات آرامکو حمله به آرامکو عربستان یمن وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش گذاشته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند بورس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

داداش پور با اعلام حمایت از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه رو به رشد و خوبی برخوردار هستند و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی در هر رشته ای که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند از ظرفیت موسسات آموزش عالی ایران بهره مند شوند.

وی ایران به عنوان کشوری که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مستقل بوده و یار مظلومان جهان است معرفی نمود و افزود: سیاست‌های ایران اسلامی بر اساس آنچه حضرت امام خمینی"ره" ترسیم فرموده بود و راهبردهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و استعمار زدایی و فرهنگ سازی این سیاست بوده و است و باهمین رویکرد بود که توانستیم هیبت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا به چالش بکشیم و امروز چشم تمامی آزادیخواهان جهان به ایران دوخته شده است که در حمله موشکی به اسراییل با خوشحالی جهانیان این نگاه به عیان مشخص گردید و امروز با همین نگاه و سیاست است که وزارت علوم با افتخار اعلام آمادگی جذب هر دانشجوی معترض و اخراج شده را مطرح می‌کند.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین با اشاره به تخریب مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در غزه و به تعطیلی کشاندن آن‌ها یادآور شد: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌های خوبی که از آن بهره‌مند هستند این آمادگی را دارند تا ما بتوانیم به بورسیه دانشجویان غزه نیز بپردازیم.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بی تردید ایران ملجا و خانه امن تمامی ظلم ستیزان و مظلومانی است که به خاطر مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی از تحصیل و زندگی باز مانده‌اند.

وی برخورد بی منطق و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان را رسوایی این کشور در برابر شعار آزادی بیان در غرب عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت پلیس و نوع برخورد حاکمیت با این جریان و حرکت دانشجویی نشان داد شعار آزادی بیان و ارج نهادن به قشر تحصیلکرده سرابی بیش نبوده و تشت رسوایی غرب با این رفتار به صدا در آمده و به تمامی کسانی که به هر نوعی دل در گرو مهد توسعه و آزادی آمریکا داشتند، فهماند هر کجا که سیاست این کشور اقتضا نماید، تمام شعارها را در برابر منافع خود ذبح می کند و ذره ای به شعارها ارزش قائل نخواهد شد.

وی در پایان سیاست راهبردی ایران را مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان نام برد و خاطر نشان ساخت: دیروز با موشک و پهپاد هیمنه پوشالی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و آمریکا را به چالش کشیدیم و اقتدار ایران اسلامی را در عمل به اثبات رساندیم و نقاب از چهره واقعی استکبار که تهدید به گزینه‌های روی میز داشت کنار زدیم و امروز با اعلام آمادگی جذب دانشجویان معترض و اخراجی علیه جنایات رژیم صهیونسیتی، ظرفیت و نگاه ایران را در همه عرصه‌ها به ویژه دانش گستری و جذب دانشجویان مظلوم با هر نژاد و زبانی به دنیا نشان می دهیم و ایران اسلامی همواره پشتیبان حق خواهان و پشیمان کننده زورگویان عالم بوده و بر همین سیاست و روش باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098202

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد