Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@23:51:42 GMT

آموزش تزیین لیوان با روشی متفاوت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۱۵۲

آموزش تزیین لیوان با روشی متفاوت

شما می‌توانید با کمی خلاقیت و وسایلی مانند لاک ناخن لوازم سرامیکی منزل را رنگ آمیزی کنید و بر روی این وسایل نقوش زیبایی ایجاد نمایید. در این مطلب، طریقه تزیین لیوان با لاک را آورده ایم. این کار هنری جنبه تزئینی دارد و می‌توان از آن به عنوان دکور استفاده کنید و با نگاه کردن به آن لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز برای تزیین لیوان:

چندعدد لیوان سرامیکی
چند عدد لاک ناخن (در رنگ‌های مختلف و دلخواه)
سیخ چوبی یا خلال دندان
یک ظرف پلاستیک بزرگ (اندازه آن باید طوری باشد که لیوان در آن جا شود)
آب گرم (آب تصفیه شده و یا مقطر)


مراحل تزیین لیوان

مرحله اول:

ظرف پلاستیکی را با آب گرم به اندازه‌ای پر کنید که اگر لیوان را درون آن قرار دادید، آب درون ظرف لبریز نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از آب شیر به علت املاحی که دارد روی کار تاثیر نا مطلوب می‌گذارد پس ترجیحا از آب مقطر گرم شده استفاده کنید.

مرحله دوم:

درب یکی از لاک‌ها را باز کنید و به اندازه کافی روی آب گرم بریزید. سپس با سیخ و یا خلال دندان توده رنگ را روی آب باز کنید و در کل سطح آب پخش کنید تا سطحی یکنواخت به دست آید.

مرحله سوم:

اکنون دسته لیوان را بگیرید و روی سطح آب آرام فرو کنید، اما مواظب باشید که بیش از حد آن را درون آب فرو نکنید تا رنگ واد داخل لیوان نشود.

مرحله چهارم:

لیوان را روی یک تکه کاغذ بگذارید تا رنگ روی لیوان خشک شود.

نکته:

وقتی لاک را درون آب ریختید و سطحی یکنواخت پیدا کرد، بلافاصله لیوان را قبل از آنکه لاک با هوا اکسید شده و چسبندگی خود را از دست دهد، در آب فرو ببرید تا رنگ به خوبی روی آن بنشیند.


حذف رنگ اضافی در تزیین لیوان

برای اینکه حوض رنگ شما آماده کار بعدی شود با استفاده از سیخ چوبی مقدار رنگ اضافی را از روی سطح آب جدا کنید. وجود رنگ اضافی سبب به هم خوردن طرحی که می‌خواهید روی لیوان پیاده کنید، می‌شود.
مخلوط کردن رنگ‌ها در تزیین لیوان

برای اینکه طرح روی لیوان شما دو رنگ باشد، دو لاک با رنگ‌های متفاوت را روی آب بریزید و با استفاده از سیخ روی سطح آب پخش کنید و سریع لیوان را در آن فرو ببرید تا رنگ‌ها به لیوان بچسبد. شما می‌توانید از هر رنگ بطور جداگانه استفاده کنید به این صورت که پس از رنگ زدن کمی صبر کنید تا لیوان خشک شود، بعد آن را وارد رنگ جدید کنید.

برای اینکه نقوش زیباتر بر روی لیوان ایجاد گردد هنگام غوطه ور کردن لیوان درون آب، به لیوان زاویه دهید.


تمیز کردن اشتباهات در تزیین لیوان

اگر از نقشی که روی لیوان ایجاد شده خوشتان نیامد و یا به طور اشتباهی بخش‌هایی از لیوان را رنگ کردید، قبل از اینکه رنگ روی لیوان خشک شود، بایک پنبه آن را پاک کنید.

هشدار: این لیوان را به هیچ وجه درون ماشین ظرفشویی و مایکروویو قرار ندهید.   منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و دکوراسیون تزیینات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود

شهردار یزد با بیان این که در اجرای پروژه هدایت آب های سطحی، ادعای انتقال روان آب‌ها به قنوات متروکه بی پایه و اساس است، گفت: سه مقصد نهایی و خروجی برای این کانال‌ها طراحی شده و به هیچ وجه در اجرای این طرح، آب‌های جمع آوری شده به درون قنوات هدایت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با اشاره به اینکه کانال‌ها و تأسیسات دفع آب‌های سطحی ایجاد شده توسط شهرداری بر اساس بررسی‌های کارشناسی ایجاد شده است، اظهار کرد: این کانال‌ها، روان آب‌های شهر یزد را به سه مقصد مسیل مرکزی شهر، محدوده آبخوان سیل بند شاهدیه واقع در جنوب شهر شاهدیه و آبخوان مجاور بوستان محیطی کویر واقع در بلوار نصر هدایت می‌کنند.

وی افزود: اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در سال جاری متوقف نشده و این طرح در بلوار جمهوری اسلامی، بلوار نصر و بلوار آزادگان در دستور کار شهرداری بوده و در حال اجرا است.

شهردار یزد با تأکید مجدد بر اینکه در اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی، روان آب‌ها به هیچ عنوان به قنوات متروکه هدایت نمی‌شود، اعلام کرد: تمام تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در اجرای این پروژه، پیشگیری از مسدود شدن مسیرهای اصلی شهر، احیای مسیل مرکزی و هدایت آب‌های باران به سفره‌های زیرزمینی به صورت امن است تا فضایی شاداب برای شهروندان به دور از مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی به وجود آید.

کد خبر 750931

دیگر خبرها

  • روشی ساده برای به دام انداختن مار کبری (فیلم)
  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • لیوان کاغذی رفیق صمیمی نوشیدنی های گرم و خنک شما!
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • روشی برای جلوگیری از آلزایمر + فیلم
  • روشی برای درمان تنبلی چشم
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • هجوم هواداران خردسال به محل تمرین استقلال