Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@02:12:12 GMT

چشم شهروند نرم‌افزاری برای ارتباط با شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۷۶۳

چشم شهروند نرم‌افزاری برای ارتباط با شهرداری

با راه‌اندازی این سامانه، شهروندان برای طرح مسائل و مشکلات شهری به مراجعه حضوری نیاز ندارند و از طریق ارتباط با این سامانه می‌توانند درخواست‌های خود را با مدیران شهری در میان بگذراند و به حل آنها امیدوار باشند. رصد عملکرد مدیران شهری از دیگر مزایای این سامانه به شمار می‌رود و باعث شده است مجموعه مدیریت شهری نتواند درباره عملکرد خود آمار و ارقام ساختگی ارائه دهد، چراکه نحوه عملکرد هر بخش این مجموعه به صورت آنلاین رصد می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در اقدامی مهم، مدیران سامانه ۱۳۷ نرم‌افزار هوشمند این سامانه را با عنوان «چشم شهروند» طراحی کرده‌اند و به زودی برای دانلود در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. با نصب این نرم‌افزار روی گوشی تلفن همراه، دیگر نیازی به تماس با سامانه ۱۳۷ نیست و شهروندان می‌توانند با ثبت درخواست‌های خود در آن پیگیر مسائل و مشکلات شهری باشند.  

۱۲۰ هزار تماس

مدیر سابق مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان به همشهری می‌گوید: ظرف ۶ ماه اول در طول فعالیت غیررسمی با برگزاری ۲۵۰ جلسه تخصصی با واحدهای مختلف شهرداری اعم از معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و واحدهای تابعه شهرداری ۱۱۰۰ خدمت و ۶۰۰ نفر از کارکنان و کارشناسان و مدیران دوایر مختلف شهرداری را به صورت مستقیم شناسایی کردیم و موفق شدیم زمان‌بندی انجام کارها را هم مشخص کنیم. در ۶ ماه دوم سال کاری سامانه، ۶ نرم‌افزار کاملا حرفه‌ای و تخصصی روز دنیا را راه‌اندازی کردیم و نحوه استفاده از آنها را به ۶۰۰ نفر از کارکنان شهرداری آموزش دادیم. نام کاربری‌ و رمز عبور این نرم‌افزارها را در ۳ لایه اینترنت داخلی با وی‌پی‌ان و کاملا محافظت‌شده و ایمن، با انجام تست نفوذ به نرم‌افزار و روی بستر وب و گوشی تلفن همراه در اختیار ۶۰۰ نفر از کارکنان شهرداری قرار دادیم.  محمد گلشن می‌افزاید: تا به امروز بیش از ۱۲۰ هزار تماس با مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان گرفته شده و حدود ۱۷ هزار درخواست شهروندان پیگیری و رضایت ۷۹ درصدی شهروندان کسب شده است.  

راه‌های ارتباط با سامانه

مدیر سابق مرکز ۱۳۷ شهرداری درباره راه‌های ارتباطی شهروندان با سامانه ۱۳۷ بیان می‌کند: برای این‌که شهروندان همدانی بتوانند با مرکز سامانه جامع مدیریت شهری ۱۳۷ همدان ارتباط برقرار کنند چند درگاه ورودی تعریف شده است. تلفن شبانه‌روزی ۱۳۷ که شهروندان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با آن تماس بگیرند و مسائل و مشکلات شهری را در میان بگذارند، سامانه‌های پیام کوتاه ۱۰۰۵۱۳۷ و ۱۰۰۰۱۳۷۱۷۷۱۳۷، سامانه صندوق صوتی و سامانه صندوق پستی hamedan۱۳۷@gmail.com از جمله این درگاه‌هاست.

گلشن راه‌اندازی نرم‌افزار چشم شهروند را از دیگر اقدامات برای برقراری ارتباط آسان شهروندان با سامانه ۱۳۷ می‌داند و می‌گوید: در نرم‌افزار چشم شهروند ۱۳۷ شهرداری همدان که نسخه اندروید آن آماده شده است و به زودی در کافه‌بازار قرار می‌گیرد، ۱۱۰۰ خدمت در قالب ۴۰ گروه موضوعی طبقه‌بندی شده است و به زودی روی گوشی تلفن همراه شهروندان همدانی قابلیت نصب خواهدداشت.  وی ادامه می‌دهد: این نرم‌افزار به زودی روی پورتال شهرداری همدان به آدرس www.hamedan.ir، بستر کافه‌بازار و پلی‌استور قابلیت دانلود خواهد داشت. شهروندان می‌توانند این نرم‌افزار را روی گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کنند و برای طرح مسائل و مشکلات شهری به تماس با مرکز نیازی نیست.

راهنما

مدیر سابق مرکز ۱۳۷ شهرداری درباره نحوه استفاده از این نرم‌افزار می‌گوید: شهروندان در صفحه اول این نرم‌افزار باید ثبت‌نام و نام و نام خانوادگی، کد ملی، مدرک تحصیلی و جنسیت خود را مشخص کنند. آنها همچنین می‌توانند برای خود رمز عبور تعریف کنند.  گلشن خاطرنشان می‌کند: ۱۱۰۰ خدمت در قالب ۴۰ گروه موضوعی در این سامانه تعریف شده است و شهروندان می‌توانند مسائل و مشکلاتی مانند ترمیم، بهسازی و نوسازی آسفالت، مقایسه فنی، مباحث ترافیکی، خدمات تاکسیرانی و اتوبوسرانی، آتش‌نشانی، برف‌روبی، آب‌گرفتگی و لایروبی، شکایت و تقدیر از کارکنان شهرداری، ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی و مشکلات مانند این را با مدیران شهری در میان بگذراند و حل آنها را پیگیری کنند.

وی توضیح می‌دهد: شهروندان می‌توانند متن درخواست و آدرس خودشان را هم برای ما ارسال کنند. همچنین می‌توانند درخواست‌هایشان را با عکس، فیلم و صدا برای سامانه ۱۳۷ به صورت مستند ارسال کنند. همکاران من در واحد ابلاغ موظفند روزانه این مباحث را استخراج ‌کنند و پس از ویرایش به واحدهای مختلف شهرداری بفرستند. همکاران من در واحدهای مختلف شهرداری نیز موظفند پاسخگوی درخواست‌های شهروندان باشند.

مدیر سابق مرکز ۱۳۷ شهرداری می‌افزاید: این نرم‌افزار به صورت کاملا حرفه‌ای طراحی شده است و ما امیدواریم با استقبال شهروندان از آن در مسیر هرچه بیشتر هوشمند کردن خدمات مدیریت شهری حرکت کنیم. استفاده از این نرم‌افزار مزایای زیادی از جمله صرفه‌جویی در وقت و هزینه خواهد داشت و مسائل و مشکلات شهری در مدت‌زمان کمتری به گوش مدیران شهری خواهد رسید. رصد نحوه پیگیری این درخواست‌ها توسط مدیران شهری نیز برعهده ماست و نتیجه آن نیز از طریق رسانه‌ها در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 455340 برچسب‌ها استان همدان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت داخلی وی پی ان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد

رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تیران، «محسن دلکرمی» به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب شد.

عبدالله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تیران در خصوص انتخاب سرپرست شهرداری اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تیران در جلسه علنی «محسن دلکرمی» را به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه دوران مسئولیت سید محمدرضا ذاکری شهردار تیران خاتمه یافته بود، افزود: سرپرست جدید شهرداری از کارکنان مدیریت شهری بوده که در گذشته مسؤولیت حوزه خدمات شهری، آتش نشانی و خدمات ایمنی و مدیریت بحران شهرداری تیران را بر عهده داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به اینکه در دوران سرپرستی خدمات رسانی شهرداری مثل گذشته پیش خواهد رفت، تصریح کرد: تا انتخاب شهردار هیچ مشکل و اختلالی در ارائه خدمات نخواهیم داشت.

امینی ادامه داد: تیم مدیریت شهری با انسجام کامل و همبستگی و تعامل با دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند.

وی یادآور شد: تمام برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی برای خدمت رسانی به شهروندان فعال خواهد بود و در دوران سرپرستی هیچ یک از این پروژه‌ها تعطیل نمی‌شود و تمام امور طبق گذشته پیش می‌رود.

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه در انتخاب شهردار هم به موضوعات تخصصی، تعهد، توانمندی و کارآمدی توجه می‌شود، تصریح کرد: گزینه‌های انتخاب شهردار باید مبتنی بر توانایی و تعهد باید باشد و اداره شهر در دست فرد دارای ویژگی‌های مدیریتی قرار می‌گیرد.

امینی با بیان اینکه باید از تفرقه و حاشیه دوری کرد، گفت: حواشی مانع خدمت رسانی شده و حقوق شهروندان را ضایع می‌کند که عواقب دنیایی و آخرتی را برای انسان به همراه دارد.

وی حمایت از نیروهای جوان و توانمند برای خدمت به جامعه مهم را مهم خواند و اذعان داشت: با توجه به اینکه نیروی جوان و بومی برای سرپرست شهرداری تیران انتخاب شده شهروندان از آن حمایت کنند و کارکنان شهرداری هم در تعامل با همدیگر اداره شهر را پیش ببرند.

کد خبر 749937

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • شهر و حیات مدنی
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • ‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی