Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفتگو با خبرآنلاین، درباره راهکار افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: اساس امید مردم به کارآمدی دولت و نظم است و هر مقدار کارآمدی دولت و نظام جمهوری اسلامی بالا برود، اعتماد مردم به مجموعه افزایش پیدا می‌کند و استقبال آنها هم از انتخابات بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دعوت مردم برای حضور پای صندوق رأی باید حرکت نو خدمت رسانی پدید آید

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل ضعف‌هایی که در مدیریت اجرایی کشور بوده، ما شاهد یک افت بزرگ در اعتماد مردم به مدیران خودشان هستند، اما برای اینکه در ماه‌های باقیمانده بتوانیم مردم را امیدوار کنیم و از آنها برای حضور پای صندوق‌های رای دعوت کنیم، باید دولتمردان و مسئولان کشور ما خدمات خودشان را به صورت گسترده‌ای افزایش بدهند تا مردم حس کنند که یک حرکت نویی از خدمت‌رسانی پدید آمده است، شبیه آنچه که امروز در قوه‌قضائیه شاهد هستیم که واقعا عملکرد رئیس قوه قضائیه امیدآفرین است و اگر همین رفتار را مسئولان سایر قوا هم نشان بدهند، حتما موثر خواهد بود.

احزاب و جریانات سیاسی در پازل طراحی شده دشمن بازی نکنند

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره نقش جریان‌های سیاسی و احزاب نیز گفت: جناح‌های سیاسی و احزاب کشور نیز باید منافع و مصالح ملی را دنبال کنند و در پازل طراحی شده دشمنان نظام جمهوری اسلامی بازی نکنند. پازل دشمن این است که ملت ما را از مقاومت خودش در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و آمریکا و مداخلات صهیونیست‌ها در منطقه پشیمان و افسرده کنند و سطح مشارکت در انتخابات ما را پایین بیاورند و اگر کسی در چنین شرایط کسی در اختلافات سیاسی بدمد، در خدمت آنها عمل کرده است. 

حمله به جناح مقابل برای کسب اکثریت مجلس، خطای بزرگی است

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه نیروهای سیاسی باید کاملا هوشیار باشند و در خدمت پازل دشمن نباشند، گفت: برای اینکه این اتفاق بیفتد ما نیازمند همدلی، همنوایی و انسجام ملی هستیم و باید مجموعه سازوکارهای جناح‌ها و گروه‌های سیاسی به سمت مصالح ملی برود و خصوصا در این شرایط هرگونه اقدامی در جهت حمله به جناح‌ها و نیروهای سیاسی مقابل، به خیال آنکه مجلس آینده را به دست بگیرند و اکثریت مجلس را کسب کنند، خطای بزرگی است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق در فاصله باقیمانده تا انتخابات گفت: جناح‌های سیاسی باید اخلاق و انصاف را مبنا قرار بدهند و منافع ملی را بر منافع جناحی و گروهی ترجیح بدهند که اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا در افکار عمومی ملت تاثیرگذار خواهد بود.

رسانه ملی در مسیر افزایش مشارکت انتخاباتی حرکت کند

مصباحی مقدم درباره میزان مشارت مردم در انتخابات نیز گفت: این تجربه را ما در همه انتخابات‌های گذشته داشته‌ایم که سطح مشارکت مردم همیشه بالای ۵۰ درصد بوده است و گاهی ۵۷-۵۸ درصد بوده و گاهی به ۶۰ درصد و ۸۰ درصد نیز رسیده است و باید تلاش کنیم که این میزان مشارکت بالاتر برود. 

وی افزود: حتما در آستانه انتخابات مقام معظم رهبری، پیام خواهند داد و مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت خواهند کرد و رسانه ملی هم باید در این راستا حرکت کند. مبادا در این مورد اشتباهی رخ بدهد که تصور کنیم اگر یک جناحی را تضعیف کنیم، جناح دیگری پیروز می‌شود که این در دعوای انتخاباتی اشتباه بزرگی است و «نه» به هر دو جناح را به دنبال خواهد داشت و معتقدم که در این مورد خیلی باید هوشیار باشیم. 

زمان تسویه حساب درون نظام نیست

عضو جامعه روحانیت درباره نقش تریبون‌داران در ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات گفت: سخن من فراگیر بود و شامل نمایندگان مجلس و تریبون‌داران هم می‌شود و شرایط امروز، شرایط تسویه حساب‌های درون نظام نیست و الان ما خطر را بیخ گوش خودمان احساس می‌کنیم و با جنگ نرم و جنگ اقتصادی که دشمن علیه ما انجام می‌دهد، باید به سمت گذشت و ملاحظه یکدیگر برویم و اگر میخواهیم توانایی خودمان را نشان بدهیم، به جهات مثبت خودمان اشاره کنیم و نه جهات منفی رقیب؛ تخریب رقیب خدمت به خود نیست.

1727217  

کد خبر 1300871

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: غلامرضا مصباحی مقدم مشارکت در انتخابات رقابت انتخاباتی انتخابات مجلس عربستان آرامکو ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا باشگاه استقلال بازیگران سینما و تلویزیون ایران دونالد ترامپ سینمای ایران استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد