Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@05:35:52 GMT

واقعیت علمی ترسناک: حرکت کردن اجساد در قبر!

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۲۷۲

واقعیت علمی ترسناک: حرکت کردن اجساد در قبر!

ساعت24-دانشمندان دوربین‌هایی در محل دفن مردگان نصب کردند تا حرکات اجساد درون قبرها را مورد بررسی قرار دهند

دانشمندان استرالیایی دریافتند که اجساد مردگان، درون قبر تکان می‎خورد و دست‌های آن‌ها بارها از بدن دور شده و سپس به جای خود باز می‌گردند. اکتشاف این موضوع بر نظریه‌های قبلی که گمان می‌کردند اجساد مردگان تکان نمی‌خورد، خط بطلان کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاهدات شوکه‌کننده چند دانشمند از حرکت اجساد/ دوربین‌های نصب‌شده درون قبرها چه چیزی ضبط کرده بودند؟

دانشمندان استرالیایی در یک مرکز پژوهشی محرمانه دوربین‌هایی در محل دفن مردگان نصب کردند که به فواصل زمانی ثابت، از آن‌ها عکس گرفته و روند متلاشی شدن اجساد را ثبت می‌کرد. این دوربین‌ها به مدت ۱۷ ماه، هر نیم ساعت یک بار از هر کدام از جسدها یک عکس گرفتند و در طول ۱۷ ماه، ۱۴۵۷ عکس از روند متلاشی شدن هر جسد ثبت کردند.

آلیسون ویلسون، یکی از دانشمندانی که با این پروژه همکاری کرده، گفت: «ما متوجه شدیم که دست‌ها به مقدار قابل توجهی تکان می‌خورند. دست‌هایی که معمولا در روند تدفین در دو سوی جسد قرار داده می‌شود، از مکان خود تکان خورده، از جسد دور شده و دوباره به جای اول خود باز می‌گردند.

این پژوهش در یک مرکز محرمانه در نزدیکی سیدنی انجام شد تا روند متلاشی شدن اجساد در شرایط مختلف را بررسی کرده و از یافته‌های این مطالعه برای تحقیقات جنایی و بازسازی صحنه‌های جرم استفاده شود.

آلیسون ویلسون گفت که احتمالا تکان خوردن دست‌ها، در نتیجه کوتاه شدن رباط‌ها پس از خشک شدن آن‌ها باشد.

دکتر سانتا مالت، متخصص جرم‌شناسی و پزشکی قانونی دانشگاه نیوکاسل نیز در این تحقیق شرکت کرد و گفت که یافته‌های جدید برای کارآگاهان صحنه جرم بسیار مهم است، زیرا که پیش از این گمان می‎رفت اجساد برای مدت طولانی در جای خود بی‌حرکت می‌مانند.

او افزود: «مقدار حرکت اجساد واقعا تعجب‌آور است. من از دیدنشان شگفت‌زده شدم، به ویژه از فاصله‌ای که دست‌ها از بدن می‌گیرند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد

به گفته مقامات غزه، گور‌های دسته‌جمعی که در دو بیمارستان این منطقه کشف شده و اجساد ۳۹۲ نفر در آن دفن شده بود، شواهد هولناکی از شکنجه، مثله شدن و اعدام را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد برخی افراد زنده به گور شده باشند.

به گزارش الجزیره، در ششمین روز متوالی حفاری برای یافتن اجساد در جنوب غزه، محمد موغیر، یکی از اعضای دفاع مدنی غزه گفت که ۱۰ تن از اجساد با دست‌های بسته شده پیدا شدند. همچنین به چند جسد لوله‌های پزشکی متصل بود که نشان می‌دهد احتمالا زنده به گور شده‌اند.

این مقام فلسطینی گفت: «ما برای تقریباً ۲۰ جسد که فکر می‌کنیم زنده به گور شده‌اند، نیاز به بررسی پزشکی قانونی داریم». 

موغیر که مدارک تصویری از بقایای اجساد کودکان را نشان می‌داد، گفت: «چرا باید در گور‌های دسته جمعی اجسادی از کودکان وجود داشته باشد؟» و افزود که شواهد نشان می‌دهد سربازان صهیونیست مرتکب «جنایت علیه بشریت» شده‌اند.

از سوی دیگر، یمن ابوسلیمان، رئیس بخش دفاع مدنی شهر «خان یونس» که بیمارستان «ناصر» در آن واقع است، گفت که سه گور دسته جمعی جداگانه در این بیمارستان پیدا شده است: یکی پشت سردخانه، یکی جلوی سردخانه و دیگری در نزدیکی ساختمان دیالیز. او گفت که از میان ۳۹۲ جسد کشف شده، فقط ۶۵ تن توسط اعضای خانواده‌شان شناسایی شدند و باقی به علت مثله شدن، شکنجه، تجزیه و مشکلات دیگر قابل شناسایی نیستند. ابوسلیمان همچنین افزود که اجساد «کنار هم چیده شده بودند» و نشانه‌هایی از اعدام هم در آنان وجود داشت.

گفتنی است، این هفته کشف یک گور دسته جمعی داخل بیمارستان ناصر در شهر خان یونس با موجی از غم و اندوه فلسطینیان مواجه شد و محکومیت سازمان ملل را در پی داشت. پس از عقب‌نشینی نیرو‌های اشغالگر از این بیمارستان در هفتم آوریل، تا کنون بیش از ۳۰۰ جسد در بیمارستان کشف شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت که اجساد بیشتری در بیمارستان الشفاء شهر غزه پیدا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • آل پاچینو در یک فیلم ترسناک
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران
  • (تصویر) فرونشست ترسناک زمین در شهر یزد
  • عکس| سرنوشت ترسناک احمدی نژاد از زبان رائفی‌پور
  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • ببینید | لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه