Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@10:19:54 GMT

۷ نفر از کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۴۳۰

۷ نفر از کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند

۷ نفر از کارگران بازداشت شده هپکو در اعتراضات امروز عصر هفتم مهرماه آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روز دوشنبه جمعی از کارگران کارخانه هپکو در اعتراض به روند خصوصی سازی این کارخانه و مشکلات آن، با بستن ریل راه آهن شمال به جنوب در حاشیه شهر اراک، اعتراض کردند.

در این اعتراض که با برخورد نیروی انتظامی مواجه شد، تعدادی از کارگران زخمی شدند و حدود ۲۵ نفر از کارگران نیز بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک منبع آگاه به خبرگزاری دانشجو اطلاع داد که بعدازظهر امروز با پیگیری تشکل‌های کارگری هپکو، هفت نفر از کارگران بازداشت شده، آزاد شدند.

هپکو بزرگترین کارخانه تولید ماشین آلات سنگین در خاورمیانه است که در روند خصوصی سازی مشکلات بسیاری را داشته و این مشکلات همچنان لاینحل باقی مانده است. این امر باعث توقف خط تولید در این کارخانه شده و کارگران به توقف تولید اعتراض دارند و نگران این هستند که هپکو به سرنوشت کارخانه‌هایی مانند ارج و آزمایش گرفتار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هپکو اراک اعتراضات کارگری سازمان خصوصی سازی کارگران بازداشت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • پیگیری مشکلات کارگران در بهارستان
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود