Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:52:42 GMT

اصلاح نظام اداری یک انتخاب نیست بلکه اجبار است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۷۶۸۷

اصلاح نظام اداری یک انتخاب نیست بلکه اجبار است

به گزارش خبرنگار مهر، علاء الدین رفیع زاده بعدازظهر چهارشنبه در بیستمین جشنواره شهیدرجایی استان گلستان اظهارکرد: دستگاه هایی که در جشنواره شهید رجایی مورد تجلیل قرار گرفتند به معنای این نیست که هیچ نقصی ندارند و کسانی هم که انتخاب نشدند دلیل بر عملکرد ضعیف آن ها نیست.

وی افزود: عملکرد ارزیابی براساس چارچوب و اصولی است که در قالب فصل یازدهم خدمات کشوری آمده و ممکن بود اگر معیارها عوض شود، نتایج دیگری به دست می آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیع زاده ادامه داد: برآیند این فعالیت ها خدماتی است که به مردم ارائه می شود و باید نظام اداری و مدیریتی کارآمد داشته باشیم تا فرآیندهای درست طراحی شود.

وی با بیان این که نظام اداری پویا بستر توسعه کشور است، گفت: اصلاح نظام اداری موضوع پیچیده ای است زیرا با نیروی انسانی و مردم سروکار دارد.

رفیع زاده بیان کرد: دولت یازدهم برنامه های مدونی را برای اصلاح نظام اداری انجام داده و نظام جامع اداری را تدوین و به دستگاه ها ابلاغ کردیم.

وی به سه نکته مهم که سرمنشا تحولات هستند اشاره کرد و گفت: خدمات الکترونیکی باعث می شود که مردم راحت تر خدمات دریافت کنند و برنامه ریزی شده که دولت همراه را اجرا و عملیاتی کنیم.

رفیع زاده ادامه داد: می توان از ظرفیت دفاتر پیشخوان و مدیریت محلی برای اداره کشور بهره گرفت تا مردم در هر نقطه ای خدمات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: گاهی خدمت بخاطر استعلامات بین دستگاهی معطل می ماند و باید با کوتاه کردن روند، جلوی برخی مشکلات را گرفت.

رفیع زاده با اشاره به این که ارتقاء فرهنگ سازمانی دومین موردی است که تحول ایجاد می کند، گفت: ۳۴ متغیر اصلی احصاء و ابلاغ شده و باید فرهنگ پاسخگویی در تمام سطوح فراهم باشد و کارمندان، مدیران و کارکنان در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: سومین مورد صیانت از حقوق شهروندی است که قانون آن به دستگاه ها ابلاغ شده و باید مورد توجه قرار گیرد.

رفیع زاده بیان کرد: کاهش ۴۰ درصدی شکایات و رشد ۴۰ درصدی رضایتمندی مراجعان را برنامه ریزی کردیم و باید دستگاه ها در این زمینه همت بیشتری کنند.

وی اظهارکرد: با توجه به شرایط کشور اصلاح نظام اداری یک انتخاب نیست بلکه اجبار و الزام است و  باید همه به سمت آن حرکت کنند.

کد خبر 4722450

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد ایلام عاشورا شیراز مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اربعین 98 گرگان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ملک زاده در استودیوی خبر ۲۰ شبکه یزد با اشاره به اینکه درپی صدور هشدار سطح نارنجی همه دستگاه‌ها در آماده باش بودند، گفت:خوشبختانه خسارات این بارندگی‌ها کم بود و بیشترین خسارات در بخش راه، بد لیل گستردگی بارش‌ها گزارش شده است ودر بخش کشاورزی هم فراخوان داده شده تا کشاورزان و باغداران نسبت به مستندسازی اولیه خسارات اقدام کنند.
وی ادامه داد: تاکنون خسارت به ۲۱ رشته قنات گزارش شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: در بخش منابع طبیعی هم ۲ هزارو ۲۰۰ سازه آبی و خاکی داشته ایم که ۳۰ درصد از این سازه‌ها آبگیری کامل شده که برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی از این آب‌ها استفاده می‌شود. 
ملک زاده ضمن تشکر از خدمات ۴۹۰ تیم خدماتی در دستگاه‌ها وتلاش ۲۵۰ تیم جهادی در کنار این تیم‌ها اضافه کرد: با تمرین‌ها ومانور‌های گوناگون و استفاده از تجربیات بارندگی‌های قبلی خوشبختانه میزان خسارات نسبت به بارندگی‌های قبلی کمتر بوده و حتی در این بارندگی در برخی نقاط ضعف‌ها نیز احصا شده تا رفع شوند و در بارندگی‌های بعدی دیگر شاهد این نقاط ضعف نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری