Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تین نیوز، مهران قربانی در نشست خبری صبح امروز (27 شهریورماه)  که با محور سفرهای اربعین برگزار شد با متفاوت دانستن مدل بازگشت زائران اربعین حسینی برای مسافرانی که مرز مهران را برای بازگشت انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: در دوره زمانی ۲۴ تا ۲۹ مهرماه که پیک بازگشت زائران به کشور خواهد بود زائرانی که مرز مهران را برای ورود به کشور انتخاب کنند برای رسیدن به مقاصد خود به پایانه‌های معین منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تأکید براین نکته که امسال شرایط حمل‌ونقلی بهتری برای جابه‌جایی زائران به مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و خسروی پیش‌بینی شده است، افزود: بر اساس پیش‌بینی ما در اربعین سال ۹۸ قطعاً استقبال زائران بیش از سال‌های گذشته خواهد بود که امید می‌رود سرویس‌دهی به آنان از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

قربانی با یادآوری این نکته که مرز مهران به دلیل نزدیکی به شهر کربلا از جذابیت بیش‌تری برای زائران برخوردار است، گفت: زائران باید به این مهم توجه داشته باشند که مرز مهران دارای ظرفیت خاصی است که با اشباع آن، قطعاً با مسائلی در تردد مواجه خواهند بود.

این مقام مسئول با بیان این‌که زائران شهرهای مختلف از تقسیم‌بندی صورت گرفته به پایانه‌های معین منتقل و از آن‌جا به مقاصد خود راهی خواهند شد، ابراز داشت: زائران شهرهای کرمان، مشهد، بجنورد و ساری از پایانه معین همدان، اراک، شهرکرد، یزد، اصفهان، خرم‌آباد از پایانه معین اندیمشک و زائران کرج، رشت، سنندج، قزوین، زنجان، سمنان، تهران، ارومیه و تبریز نیز از پایانه معین کرمانشاه به شهرهای خود راهی می‌شوند.

قربانی با اشاره به این نکته که مرزهای شلمچه، مهران، خسروی و چذابه به لحاظ زیرساختی در شرایط بهتری نسبت به سال قبل هستند، تصریح کرد: سازمان راهداری تلاش داشته تا نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌ویژه پارکینگ‌ها اقدامات اساسی صورت دهد که خوشبختانه موفق نیز بوده است.

به گفته وی، قرار است در اربعین امسال 8 هزار و200 دستگاه اتوبوس به زائران اربعین خدمت رسانی کنند، ضمن این‌که در سال جاری امکان استفاده از اتوبوس‌ها به عنوان سرویس دربستی وجود ندارد و تنها اقشار دارای شرایط خاص مانند جانبازان و معلولان، می‌توانند از سرویس‌های دربستی در دو مسیر رفت و برگشت برخوردار باشند.

قربانی تصریح کرد: اگر افرادی خواسته باشند از سرویس دربستی در غیر از روزهای پیک سفرها  که شامل 24 تا 29 مهر است بهره بگیرند، اتوبوس دربستی تحت اختیار می‌تواند تنها به مدت 24 ساعت در خاک عراق حضور داشته باشد و باید ظرف مدت اعلام شده به کشور بازگردند.

معاون سازمان راهداری یادآور شد: خوشبختانه در اربعین امسال مشکلی در هنگام سفرهای رفت اربعین وجود ندارد و معمولاً بیش‌تر مشکلات به سفرهای بازگشت اختصاص دارد. از همین‌رو در اربعین سال جاری تنها سیستم پایانه معین راه‌اندازی شده و این سیستم فقط به مرز مهران اختصاص دارد.

قربانی با اشاره به این که، نقاط پرحادثه محور مهران ایمن‌سازی شده و روکش آسفالت، رفع نواقص، لکه‌گیری‌ها و اصلاح‌شانه و افتادگی جاده انجام و 110 کیلومتر محور ایلام مهران بازسازی شده است، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مسیر ایلام مهران به صورت بزرگراهی 4 خطه درآمده و مسیر تهران به مرز خسروی به طور کامل بزرگراه 4 خطه بوده و مسافران مشکلی برای تردد ایمن در محور تهران خسروی ندارند.

قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین تغییر نخواهد کرد

وی دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع نرخ بلیط اتوبوس‌ها در ایام اربعین پرداخت وافزود: قیمت بلیت اتوبوس در مسیرهای مختلف تا مرزهای چهارگانه و بالعکس همین نرخ‌های فعلی است و افزایش نمی‌یابد،‌ البته ما با ستاد اربعین هم این مکاتبه را انجام دادیم و تا یک هفته آینده نظر خود را اعلام می‌کنند.

قربانی، درباره سرویس‌های دربستی خانوادگی که هر ساله برقرار بود، گفت: اگر خانواده‌ها مایلند چنین سرویس‌های دربستی داشته باشند، می‌توانند با شرکت‌های حمل و نقلی  قرارداد ببندند که دربستی یک‌سره داشته باشند، ضمن این‌که برای سفر بازگشت خود زمان و مکانی را در عراق تعیین کنند تا اتوبوس‌ها زمان برگشت آن‌جا حاضر باشند.

قربانی تأکید کرد: سازمان راهداری تلاش کرده تا  مشکلی برای زوار اربعین خصوصاً در زمان برگشت رخ ندهد و اگر این بحث پایانه‌های معین را مطرح شد، به دلیل محدودیت ظرفیت ترافیکی جاده‌های استان ایلام و مرز مهران است، به هر حال استان ایلام استانی کوهستانی است که از نظر جاده‌ای و در صورت ترافیکی محدودیت‌هایی دارد که با اشباع آن، پیش‌بینی مشکلات دور از تصور نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به کمبود ناوگان حمل‌ونقل از تمام ظرفیت‌های ناوگان استان و صنایع استفاده و رفت‌وآمد زائران زودتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا؛ داریوش امانی امروز- چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌- در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پایانه مرزی شهید سلیمانی (مرز مهران) با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت برگزاری باشکوه کنگره بزرگ اربعین حسینی، اظهار کرد: جلسات برگزاری اربعین حسینی در سطح کشور با حضور مسئولان ارشد برگزار می‌شود و در این راستا وظیفه داریم در هر چه باشکوه برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تلاش کنیم.

وی با قدردانی از اقداماتی انجام شده برای زیرساخت‌های راه استان برای پیاده روی اربعین، افزود: سال‌های گذشته زائران اربعین حسینی در ترافیک ایلام - مهران ساعت‌ها برای رسیدن به شهر مهران و مرز معطل می‌شدند که با تدابیر انجام شده سال گذشته هم ترافیک در جاده‌ها روان بود و نیز معطلی زائران اربعین حسینی به کمتر ۲ ساعت رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: سال گذشته در پایانه برکت اقدامات مؤثری انجام شد، این اقدامات وظیفه کاری ما نبود، اما با توجه به تکلیفی که ستاد اربعین دادند این مهم توسط راهداری به بهترین نحو ممکن انجام شد.

امانی اضافه کرد: امسال هم اقدامات مناسبی برای خدمت رسانی بهتر به زوار در پایانه مرزی مهران در حال انجام است، در حوزه ناوگان اتوبوسرانی رایزنی‌های لازم برای رفاه و رضایتمندی مردم انجام می‌شود.

وی گفت: صاحب اصلی راهپیمایی بزرگ اربعین امام حسین (ع) است، سال گذشته مشکلات ناوگان و حمل‌ونقل حل شد که حاصل تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به نشست اخیر ستاد اربعین کشور با وزیر راه و شهرسازی، افزود: در این نشست مقرر شد با توجه به کمبود ناوگان حمل‌ونقل از تمام ظرفیت‌های ناوگان استان و صنایع استفاده و رفتن زائران زودتر انجام شود.

امانی با اشاره به دیگر مرزهای کشور برای تردد زائران در ایام اربعین تاکید کرد: امسال از مرزهای باشماق و تمرچین استقبال بیشتری خواهد شد که در این راستا برای تردد زائران مذاکرات خوبی با کشور عراقی انجام شده است.

وی ادامه داد: تا جایی که امکان است در ایام اربعین حسینی خدمت‌رسانی به زائران بیشتر شود، البته ثابت کردیم و امید می‌رود امسال نیز همانند سال اربعین گذشته با تلاش مجموعه راهداری اقدامات خوبی انجام شود.

کد خبر 747557

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران