Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی امروز در پنجمین نشست مجمع نمایندگان خراسان رضوی با شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی در مشهد گفت: به دنبال برگزاری جلسه‌های مختلف با ادارات و سازمان‌ها هستیم تا بتوانیم بودجه و اعتبارات مناسبی برای استان جذب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: محور جلسه‌های مجمع نمایندگان با ادارات و سازمان ها، شناخت بیشتر از امکانات، ظرفیت ها، منابع مالی و مشکلات برای رفع در سطح وزارت خانه‌ها است.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸ درصد منابع جاری و عمرانی از بودجه کشور در خراسان رضوی است، ولی در همه حوزه‌ها، سهم استان به صورت کامل پرداخت نشده است.
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دغدغه اصلی نمایندگان برخورداری و نزدیک شدن به شاخص ملی است و در حال حاضر وضعیت مناسبی در این شاخص نداریم.
او تصریح کرد: هزار کیلومتر راه خاکی در خراسان رضوی است و باید با همدلی و هم افزائی به دنبال عدالت اجتماعی و عدالت محوری در جذب بودجه و اعتبارات ملی برای پیشبرد توسعه استان باشیم.
توجه به حاشیه شهر، اتمام طرح‌های مسکن مهر، توسعه بافت پیرامون حرم مطهر، اجرای طرح تفصیلی شهر مقدس مشهد، تکمیل راه‌ها و تعین تکلیف راه‌های روستایی و تامین قیر و تامین اعتبارات لازم برای نگهداری و ایمن سازی آزاد راه‌ها و جاده‌های استان از محور‌های مهم این نشست بود.   انتهای پیام// م.ب   عدالت اجتماعی و عدالت محوری در جذب بودجه راهبرد توسعه استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس بودجه مجمع نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ سرپرست مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی به تشریح آمار کنکور مرحله اول سال جاری در خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: در کل استان ۹۱ هزار و ۳۲۶ نفر در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور در ۳۸ حوزه امتحانی در ۲۷ شهرستان خراسان رضوی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۵۷ هزار و ۳۰۹ نفر زن و ۳۴ هزار و ۱۷ نفر مرد هستند.

داود قرونه افزود : مشهد دارای ۹ حوزه شامل دانشگاه فردوسی (با ۱۳ حوزه فرعی)، دانشگاه علوم پزشکی، موسسه آموزش عالی خیام، دانشگاه امام رضا(ع)، موسسه آموزش عالی سجاد، دانشگاه پیام نور، دانشکده فنی شهید منتظری و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد است که ۴۲ هزار و ۴۷۳ نفر با حضور در این ۹ حوزه، در دور اول کنکور امسال شرکت می‌کنند. لازم به ذکر است که دانشگاه فردوسی بزرگترین حوزه امتحانی در کل کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نیشابور نیز دارای ۵ حوزه شامل دانشگاه نیشابور، دانشکده کشاورزی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آزاد اسلامی و پیام نور است. سایر شهرستان‌های استان نیز هر کدام دارای ۵ حوزه هستند.

قرونه با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان استان به تفکیک جنسیت و رشته‌ها، عنوان کرد: در کل خراسان رضوی ۱۰ هزار و ۲۱۷ نفر شامل ۳۸۷۴ زن و مابقی مرد در کنکور رشته ریاضی، ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر شامل ۲۵ هزار و ۲۶۲ زن و مابقی مرد در کنکور رشته تجربی، ۳۱ هزار و ۷۳۰ نفر شامل ۲۰ هزار و ۲۵۱ زن و مابقی مرد در کنکور رشته انسانی، ۵۱۱۵ نفر شامل ۴۰۷۳ زن و مابقی مرد در کنکور رشته هنر و ۶۰۴۸ نفر شامل ۳۸۴۹ زن و مابقی مرد در کنکور رشته زبان شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای داوطلبین متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان نیز دفترچه‌ای جدا تنظیم شده است، گفت: بر این اساس داوطلبین هر کدام از ۵ رشته امتحانی چنانچه متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان هم باشند، علاوه بر تعداد دفترچه‌های اختصاصی رشته خود، یک دفترچه دیگر شامل سوالات اختصاصی کنکور دانشگاه فرهنگیان نیز دریافت می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند