Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» جلسه کمیسیون اصلی فرهنگی در روز یکشنبه ۲۴ شهریورماه به منظور بررسی مجوز تاسیس انجمن صنفی سراسری توسط پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه در محل دائمی جلسات این کمیسیون برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه کلیاتی از پیشنهاد مشترک این وزارتخانه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان مجوز تاسیس انجمن صنفی سراسری توسط پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهرابی با اشاره به اینکه برای تهیه متن این مقرره حدود سی جلسه با اهالی هنر و فرهنگ که دارای انجمن هایی با عناوین متفاوت هستند به صورت مشترک برگزار شده است افزود: متن پیشنهادی مورد توافق انجمن های فعلی فرهنگ و هنر و وزارتین فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط وزارتخانه متبوع خود برای تحقق تشکیل انجمن های صنفی برای اهالی فرهنگ و هنر و به صورت مشخص پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری افزود: تشکل هایی که در گذشته و یا در حال حاضر در حال فعالیت بوده یا هستند به دلیل مسائلی مانند حد نصاب تشکیل انجمن های صنفی استانی و نداشتن ماهیت کارگری و کارفرمایی برابر قانون کار، با مسائل و مشکلاتی روبرو بوده اند که در صورت تصویب این پیشنهاد مشکلات یاد شده قابلیت حل دارد. ایشان در پایان اظهارات خود از همکاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسیر تحقق این پیشنهاد قدردانی به عمل آوردند.

شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که متن این پیشنهاد مشترک جهت طرح در دولت به امضا او نیز رسیده است، پیشنهاد ارائه شده را گامی در جهت نزدیکتر شدن دولت و هنرمندان ارزیابی نموده و اظهار کرد: مکانیزم های پیش بینی شده برای تشکیل انجمن های صنفی در متن ارائه شده به گونه ای است که مسیر را برای اهالی فرهنگ و هنر هموار خواهد کرد.

در پایان جلسه مصوب شد، پیشنهاد مورد بحث با توجه به برخی ایردات حقوقی احتمالی با لحاظ فوریت آن به کمیسیون فرعی فرهنگی ارجاع شود.

جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی روز یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ به ریاست عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری دکتر طالبی و با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیسیون فرهنگی به میزبانی دفتر هیئت دولت برگزار شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تشکل های صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید:
قیمت جدید مسکن در غرب تهران جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229456 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور
  • انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر تشکیل شد
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها