Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:40:25 GMT

کنشگران محیط زیست در لندن مراسم ترحیم برگزار کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۸۷۶۲

کنشگران محیط زیست در لندن مراسم ترحیم برگزار کردند

معترضان طی پنج روز گذشته با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار لغو نمایشگاه مد لندن شدند.

اعضاء گروه زیست محیطی «قیام علیه انقراض» امروز در میدان مشهور ترافلگار لندن تجمع کرده و دور تابوتی که روی آن نوشته شده بود «آینده ما» حلقه زدند. آنها که به نشان اعتراض لباس‌هایی را به رنگ مشکی و قرمز به تن داشته تابوت را در خیابان های مرکزی لندن حمل کرده و خود را به مقابل ساختمان شورای مد انگلیس رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان در این مسیر مقابل چند فروشگاه معروف پوشاک فروشی لندن هم توقف کرده و سخنرانان درباره پیامدهای گرم شدن زمین مطالبی را مطرح کردند.

آنها دو ماه پیش در نامه‌ای سرگشاده به شورای مد انگلیس خواستار لغو نمایشگاه لندن شدند تا به جای آن اجلاس درباره چگونگی مقابله با بحران آب و هوایی برگزار شود.

معترضان آوریل گذشته حدود دو هفته حمل و نقل عمومی و رفت و آمد عادی را در لندن مختل کردند.

آنها که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند. حتی برخی از آنان خود را به نرده منزل جرمی کوربین رهبر حزب کارگر قفل و زنجیر کردند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵ به صفر برساند؛ کاری که بعید است دولت پس از چراغ سبز نشان دادن به شرکت‌های نفتی برای حفاری نفت 'شل' موسوم به 'فرکینگ' بتواند با آن موافقت کند.

آنها همچنین خواستار تبدیل اقتصاد انگلیس به اقتصاد بدون ضایعات هستند. در پی آنکه معترضان در یکی از اقدامات خود به ساختمان اصلی شرکت نفتی شل، شش هزار پوند خسارت وارد کردند، دولت اعلام کرد که فعالیت این افراد زندگی 'صدها هزار' لندنی را مختل کرده است.

پلیس مجبور شده برای کنترل این اعتراضات، بیش از ۱۰ هزار نیروی اضافی بسیج کند. به گفته پلیس، این اعتراضات نزدیک به شش میلیون پوند هزینه روی دست پلیس لندن گذاشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زدوخورد معترضان اسرائیلی با عناصر پلیس در اراضی اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در گزارش منتشر شده از سوی نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است: معترضان و نیروهای پلیس در حیفا با یکدیگر درگیر شدند. این افراد خواهان دستیابی به توافق آتش بس با نیروهای فلسطینی هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس و معترضان در تل آویو رخ داده است.

پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از برخی مسئولان گزارش داده بود: پیشنهاد ارائه شده از سوی حماس در خصوص آتش بس تغییرات اندکی نسبت به پیشنهاد ارائه شده از سوی تل آویو و واشنگتن دارد.

این روزنامه ادامه داد: پاسخ حماس جدی بود و اینک توپ در زمین اسرائیل است. تل آویو باید تصمیم بگیرد وارد این توافقنامه خواهد شد یا خیر.

شب گذشته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که با طرح پیشنهادیِ آتش‌بسی که از سوی میانجی گران مصری و قطری ارائه شده موافقت کرده است.

کد خبر 6098942

دیگر خبرها

  • رئیس اداره محیط زیست شهرستان چهاربرج معرفی شد.
  • حمله پلیس آمریکا به هواداران فلسطین در نیویورک+ فیلم
  • سرکوب تظاهرات دانشجویی در اروپا پس از رد آتش بس
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین
  • پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین حمله کرد+ فیلم
  • پلیس فرانسه با ضرب‌وشتم و گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین حمله کرد
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • حمله پلیس به معترضان نسل کشی در غزه
  • زدوخورد معترضان اسرائیلی با عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی