Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@21:49:58 GMT

عرضه متادون در داروخانه‌ها فعلا منتفی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۸۹۹۴

عرضه متادون در داروخانه‌ها فعلا منتفی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد رضا شانه ساز درباره داروی متادون که قرار بود در داروخانه ها عرضه شود گفت: با تصمیم مسئولان وزارت بهداشت توزیع داروی متادون مانند سابق توسط مراکز ترک اعتیاد (MMT) صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: وضعیت موجود در مورد توزیع متادون در مراکز درمان نگهدارنده اعتیاد مطلوب نیست، به همین دلیل ستاد مبارزه با مواد مخدر مصوبه‌ای را به‌ منظور توزیع متادون در داروخانه‌ها تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت گفت: جلساتی با حضور وزیر بهداشت و معاونان وزیر، به‌ منظور بازبینی توزیع متادون در این مراکز و مقایسه آن با انتقال عرضه این داروها در داروخانه‌ها برگزار و بررسی‌های لازم انجام شد و از آنجایی‌که در جمع‌بندی جلسات وزارت بهداشت به این نکته نرسیدیم که الزاما تغییر محل توزیع متادون به داروخانه‌ها می‌تواند نشت دارو را کاهش دهد، بنا شد تا با انجام بررسی‌های بیشتر، الگوی جدیدی برای توزیع متادون به‌ صورت ترکیبی در داروخانه‌ها و مراکز درمان اعتیاد در آینده طراحی شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نمی‌خواهیم مراجعه افرادی که به‌ عنوان بیمار درصدد ترک اعتیاد هستند به مراکز ترک اعتیاد کاهش یابد، بنابراین مقرر شد توزیع متادون همچنان در مراکز ترک ادامه پیدا کند تا با کار کارشناسی به یک الگو و روشی دست پیدا کنیم که بتوانیم هم مسائل قانونی (توزیع دارو در داروخانه) را لحاظ کرده، هم از کاهش مراجعات به مراکز ترک جلوگیری و هم مانع نشت متادون از شبکه رسمی توزیع به مبادی غیرمجاز شویم.

شانه ساز گفت: ارکان وزارت بهداشت نشست‌هایی را به‌ منظور دست‌یابی به روشی منطقی برای توزیع بهینه متادون برگزار خواهند کرد تا نگرانی داروخانه‌ها، مراکز درمان اعتیاد و بیماران در این زمینه کاهش یابد.

انتهای پیام/

20 / 20 متادون توزیع متادون محمد رضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو مراکز ترک اعتیاد (MMT) توزیع دارو در داروخانه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: متادون توزیع متادون رئیس سازمان غذا و دارو مراکز ترک اعتیاد MMT توزیع دارو در داروخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله دارو در زابل

  سردار دوستعلی جلیلیان  گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در یک منزل مسکونی در سطح شهرستان زابل در امر تهیه و توزیع داروی خارج از شبکه توزیع، قاچاق و غیرمجاز فعالیت گسترده‌ای دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان زابل قرار گرفت.

 این مقام انتظامی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و در بازرسی مأموران انتظامی از این منزل بیش از ۷۲۷ هزار و ۷۰۰ عدد انواع قرص و داروی خارج از شبکه توزیع و غیرمجاز کشف و منزل مسکونی متخلف نیز پلمب شد.

 سردار "جلیلیان" با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی اقلام دارویی مکشوفه ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: دراین خصوص ۲ متهم دستگیر وپرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

  فرمانده انتظامی استان درپایان با بیان اینکه فروش دارو‌های غیر مجاز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • کشف محموله دارو در زابل
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • عرضه اینترنتی دارو به صورت آزمایشی