Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز گفت: برای نخستین بار اعلام می‌کنیم که ما ده‌ها هدف را در امارات متحده عربی از جمله در دبی و ابوظبی در تیررس داریم و به رژیم امارات می‌گوییم که هشدار‌های ما را بیش از هر زمان دیگری جدی بگیرند.

سریع اضافه کرد: ارتش یمن توانایی ساخت و تولید پهپاد‌های زیادی در زمان کم را دارد و پهپاد‌های جدید یمنی دارای موتور جت هستند و از قابلیت‌های پرواز بالایی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پهپاد‌های استفاده شده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان از نوع «قاصف» و «صماد ۳» است که بُرد آن‌ها به ۱۷۰۰ کیلومتر می‌رسد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درخصوص حمله اخیر نیرو‌های این کشور به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: خسارت‌هایی که به تاسیسات آرامکو وارد آمده بسیار بیشتر از آن چیزی است که نیرو‌های متخاصم اعلام کردند.

وی گفت: پهپاد‌های یمنی که آرامکو را هدف قرار دادند از سه منطقه مختلف به پرواز درآمدند.

سریع اضافه کرد: دشمن سعودی و آمریکا تلاش می‌کنند تا از واقعیت فرار کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با تاکید بر اینکه مردم ما هرگز به خاطر گرسنگی نمی‌میرند و به هر شیوه و ابزاری برای دفاع از خودمان مبارزه خواهیم کرد، افزود: اتکای نیرو‌های متخاصم به اسلحه آمریکایی و اروپایی محکوم به شکست است.

پیش‌تر وزارت دفاع عربستان سعودی روز چهارشنبه با برگزاری کنفرانس خبری با تکرار اتهامات واهی خود، ایران را به دست داشتن در حمله به تاسیسات آرامکو متهم کرد.

جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

نیرو‌های انصار الله یمن روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت متوقف نشدن تجاوز نظامی، تهدید کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن رد اتهام‌زنی‌های بی اساس مبنی بر نقش داشتن ایران در انجام حملات به تاسیسات نفتی آرامکو تاکید کرد: اگر تهدیدی علیه ایران مطرح شود، با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، جواب خواهیم داد.

منبع: ایرنا برچسب ها: رویداد24 ، یحیی سریع ، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ، امارات متحده عربی ، ساخت و تولید پهپاد‌ ، تاسیسات نفتی عربستان ، تاسیسات آرامکو سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 یحیی سریع سخنگوی نیرو های مسلح یمن امارات متحده عربی ساخت و تولید پهپاد تاسیسات نفتی عربستان تاسیسات آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیرو‌های مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیرو‌های مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیرو‌های مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.


دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه