Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:24:26 GMT

سخنوری ابزار رهبری جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۷۳۱

سخنوری ابزار رهبری جامعه است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه ایرنا، غلامعلی حدادعادل شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات همدل با بیان اینکه ۶ ماه است که بازنشسته شده و برای اولین بار در  این مدت دوباره به دانشگاه بازگشته است، افزود: خوشحالم که اکنون و بعد از بازنشستگی در فضای آشنای دانشگاه و میان دانشجویان خارجی سخنرانی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه سخنوری و سخنرانی بالاترین حد زبان دانی است، خاطر نشان کرد: کسی که می تواند خوب، درست، روان و دلنشین سخن بگوید، بر قله های مهارت های زبان و ادبی صعود کرده است.
رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی با بیان اینکه سخنوری ابزار رهبری جامعه است، ادامه داد: هیچ رهبر موفقی در دنیا نبوده که سخنور خوبی نباشد و رهبری جامعه را نتواند در دست بگیرد.
وی با  توصیه به دانشجویانی که قصد انتخاب شغل معلمی دارند، افزود: سخنوری اولین مهارت لازم برای معلمی است و برای خوب بودن باید خوب و درست صحبت کرد، زیرا بین فکر و زبان یک رابطه مستقیم و تنگاتنگ وجود دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه هرکس زبان و بیانش روشن تر باشد، فکرش نیز روشن تر است، ادامه داد: حتی ملتی که زبان نیرومندتری داشته باشد، معلوم است که فکر نیرومندتری نیز دارد. هرکسی که ذهنش از شعر سرشار باشد آگاهانه و ناآگاهانه، زیبایی های شعری در زبان عادی وی جلوه گر می شود.
وی تاکید کرد که باید همواره سخنی گفت که مناسب مخاطب باشد و باید این سخن را به سادگی بیان کرد تا بر دل مخاطب بنشیند.
پیش از سخنان حدادعادل، عبدالغفور لیوال سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران نیز سخن را آینه هستی دانست و گفت: سخن راندن و سخن گفتن خوب، کار بسیار مشکلی است که در میان جوانان دانشجوی افغان مقیم ایران به خوبی گسترش یافته است.
وی با اشاره به اینکه تا قبل از ۱۰ سال گذشته، مردم افغانستان تنها نقالی را بلد بودند، اظهار داشت: ما فقط می توانستیم از روی کاغذ بخوانیم و هرگز نمی توانستیم ناخودآگاه سخنرانی کنیم اما امروز هرکسی که در کار اجتماعی است باید سخنرانی و سخن گفتن خوب را بیاموزد.
وی به دانشجویان مهاجر افغانستانی مقیم ایران گفت که در برنامه های آینده این سفارت گسترش همکاری با جوانان افغان را در دستور کار دارد.

۳۷۰ دانشجو و یک هزارو ۲۰۰ دانش آموز غیر ایرانی از کشورهای یمن، سوریه، سنگال، چین، عراق، لبنان و افغانستان در سومین دوره مسابقات بین المللی سخنرانی همدل حضور داشتند از میان دانش آموزان ۳ نفر و از میان دانشجویان نیز ۳ نفر به عنوان برترین ها انتخاب شدند.
این مسابقات به همت گروه دانشجویی همدل(دانشجویان افغانستانی مقیم ایران) برگزار شد./

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان دانشجویان خارجی زبان فارسی شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگرافزود: این  بسته های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

وی تصریح کرد نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته ها در جامعه هدفی. اعضای کمیته امداد امام. بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر بیان کرد: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته های گوشت را آماده کرده  ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم استکه جمعا ۱ تن میباشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌باِشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس)
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا
  • بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد