Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@21:13:01 GMT

آش‌خوری ضرغامی با رؤسای پیشین بانک مرکزی +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۸۲۲

 سید عزت الله ضرغامی، رییس سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در صفحه اینستاگرام خود از صرف آش دوغ با روسای پیشین بانک مرکزی خبر داد.

اخبار سیاسی- آقای دکتر شیبانی، رئیس بانک مرکزی در دوره آقایان خاتمی و احمدی نژاد و آقای دکتر بهمنی رئیس بانک مرکزی در دوره آقای احمدی نژاد، میهمانم بودند.

چون پذیرایی من با آش دوغ، امتحان خوبی در جلسه قبلی «گفتگوی ملی» پس داده بود و هر دو طیف اصلاح طلب و اصول گرا در جلسه به شدت از آن راضی بودند! در این جلسه هم، آن را محور وحدت قرار دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداروشکر که بالاخره می‌شود روی یه چیزهایی توافق کرد!

آش دوغ، اصالتاً مال ترک‌هاست ولی امروزه عمومیت پیدا کرده. ارزان، خوشمزه و باخاصیت است.

معمولاً بدون گوشت تهیه می‌شود ولی در منزل ما، قدری گوشت چرخ کرده قاطی دارد. 

در کنار محور اصلی آش دوغ، موضوعات کم اهمیت! دیگری مثل نقدینگی، سیاست‌های پولی، درآمدهای ارزی، فروش نفت، اینستکس و قصه 15 میلیارد دلار، بانک‌های خصوصی، استقلال بانک مرکزی و پرونده اخیر آن هم مورد بحث قرار گرفت!

آقای دکتر شیبانی تحصیلکرده آمریکاست و نگاهش آکادمیک و دانشگاهی و البته مبتنی بر واقعیات و تجربیات اجرایی است و آقای دکتر بهمنی که دانش آموخته داخل است به دلیل سابقه ۴۰ ساله در بانک مرکزی و اینکه از «تحویلداری»  و اداره «باجه» آغاز کرده معطوف به تجربه اجرایی بسیار ارزشمندی است. این دو بزرگوار همدیگر را  تکمیل  می‌کردند. جمع بندی و خروجی این جلسه ۳ ساعته را به برخی دست‌اندرکاران منتقل کرده و می‌کنم.

اجمالاً جهش بی‌سابقه قیمت ارز و نگرانی از عدم پایداری آن، از جمله مشکلات اساسی امروز کشور است. یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی مردم، در آن موقع معادل ۴۰ دلار و امروز معادل ۴ دلار است. باید فکری به حال آن کرد. 

توزیع ۱۸ میلیارد دلار هم که در سخت ترین شرایط ذخیره ارزی  و به بدترین وضعیت انجام گرفت، هنوز مسأله لاینحل صاحب نظران و دلسوزان است. 

نقدینگی افسارگسیخته‌ای که بالغ بر ۲ هزار هزار میلیارد تومان است، مانند بختک بر مناسبات اقتصاد کشوری حاکم شده است.

اگر بانک مرکزی به استقلال خودش وفادار می‌ماند و در مقابل اقتصاد دستوری مقاومت می‌کرد وضعیت امروز ما خیلی بهتر بود.

       

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بانک مرکزی احمدی نژاد بانک مرکزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی عزت الله ضرغامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است