Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@23:03:30 GMT

تهران و آنکارا؛ مکمل نیازهای درمانی یکدیگر

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۹۹۴

رئیس دفتر رئیس جمهور ایجاد کمیته سلامت در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه را نشانه توجه دو کشور به ظرفیت‌های فراوان همکاری‌ در عرصه بهداشت و درمان دانست.

اخبار سیاسی- محمود واعظی که به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه، در آنکارا به سر می‌برد، عصر چهارشنبه در دیدار «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه افزود: هر دو کشور در حوزه پزشکی، ساخت دارو و تجهیزات مربوطه از جمله سلول‌های بنیادین، درمان‌های سلولی، پیوند اعضاء، بیوتکنولوژی و بافت اعضا پیشرفت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توانند مکمل نیازهای هم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس جمهور زمینه‌های همکاری در عرصه بهداشت و درمان را بسیار متنوع و فراوان دانست و تأکید کرد: تشویق و حمایت بخش‌های خصوصی فعال دو کشور برای ارتباط در زمینه پزشکی می‌تواند عرصه گسترده‌ای جهت توسعه همکاری‌های تجاری باشد.

واعظی از میزبانی خوب دولت ترکیه در اجلاس سه‌جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه و همچنین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قدردانی کرد و گفت: پیامی که در روزهای اخیر در سایه همکاری سه جانبه ما منتشر شد، پیام صلح و امنیت برای ملت‌های منطقه و پیامی که از نتایج خوب دیدار روسای جمهوری و کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی مخابره شد، صمیمیت عمیق دو کشور و همکاری در جهت منافع ملت‌های ایران و ترکیه است.

«فخر الدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به اراده دو دولت برای تقویت همکاری‌ها، گفت: ترکیه آماده توسعه همه جانبه همکاری با ایران در زمینه بهداشت و درمان و از جمله تأمین بخشی از داروهای مورد نیاز از ایران است.

وی حجم تجارت دو کشور در عرصه پزشکی را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود ارزیابی کرد و افزود: باید با همکاری نزدیک‌تر از جمله تأمین دارو، فناوری‌های درمانی، تجهیزات و آموزش پزشکی فضای جدیدی در توسعه روابط فیمابین بگشاییم.

وزیر بهداشت ترکیه با تشکر از دعوت وزیر بهداشت کشورمان برای سفر وی به تهران، ابراز امیدواری کرد این سفر در نزدیکترین زمان ممکن صورت پذیرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران و ترکیه ترکیه رئیس دفتر رئیس جمهور محمود واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی پس از بازگشت به تهران: این سفر پیام مهمی داشت
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد